Skip to main content

Beste, 

 

Wij hebben sinds een jaar of 1,5 een kpn abonnement. Hierbij hebben wij een experiment box v10. Deze word aangestuurd d.m.v. een pairbonding kabel. De meegeleverde kabel is helaas maar één meter lang. Hierdoor staat mijn experia box midden in de woonkamer. 

 

Zijn deze kabels ook in een lengte van minimaal 4 meter te verkrijgen. Er staat trouwens op de kabel met een stikker aangegeven; deze kabel is uniek en niet in een winkel te koop.

 

B.v.d. voor de hulp.

 

Mvg Marnix

KPN geeft een maximale lengte af van zeg 1.5 m, langer ondersteunen ze niet, en leveren ze dan ook niet.

Geen garantie:

Er zijn op het forum diverse leden die de kabel langer hebben. Die moet deze dan zelf maken (met een tang waar je ook telefoondraden mee maakt), te koop bij elke bouwmarkt.

De kabel, dat is dan een speciaal geval, ik zou zeker niet aanraden dit met standaard platte telefoondraad 4 aderig te doen.

Ik denk dat de experts hier zullen zeggen dat je een benodigd aantal meter soepele CAT 7 (dubbel afgeschermde paren) van de beste kwaliteit zou moeten kopen, en daar de telefoonstekkertjes aanknijpen. Let wel goed op de kleuren en de positie van aanknijpen, neem je bestaande kabel als voorbeeld.

Je zou een 5m 100%koper patchkabel kunnen kopen en dan de stekkers eraf knippen.

https://www.utp-kabel.nl/cat7-kabels/cat7-patchkabels/filter/5m/

 


Hallo @MarnixenIngrid het wordt niet ondersteund door KPN, de ondersteunde lengte is maximaal 1,5 meter.

Je zou een telefoonkabel met RJ11-stekkers in de gewenste lengte kunnen kopen en een koppelstukje.

Zie onderstaand voorbeeld:

Koppelstuk RJ11

 


Hallo @MarnixenIngrid het wordt niet ondersteund door KPN, de ondersteunde lengte is maximaal 1,5 meter.

Je zou een telefoonkabel met RJ11-stekkers in de gewenste lengte kunnen kopen en een koppelstukje.

Zie onderstaand voorbeeld:

Koppelstuk RJ11

 

Ja, en dan als je met de stofzuiger langs komt al je internet zien uitvallen, dat lijkt me toch niet de bedoeling @JanD 


Hallo @EAZ1964 het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat de Y-kabel verlengd wordt, dat heb ik ook duidelijk aangegeven aan @MarnixenIngrid omdat KPN grotere lengtes dan 1,5 meter niet ondersteunt.

 

 


Ok, dat had ik dacht ik ook al geschreven en het lijkt me niet de bedoeling dat we hier een compleet onbetrouwbare verlengwijze aanbevelen toch? 

Alleen met shielded goede kabel  kun je er best nog wel een paar meter bijpakken.


KPN geeft een maximale lengte af van zeg 1.5 m, langer ondersteunen ze niet, en leveren ze dan ook niet.

Geen garantie:

Er zijn op het forum diverse leden die de kabel langer hebben. Die moet deze dan zelf maken (met een tang waar je ook telefoondraden mee maakt), te koop bij elke bouwmarkt.

De kabel, dat is dan een speciaal geval, ik zou zeker niet aanraden dit met standaard platte telefoondraad 4 aderig te doen.

Ik denk dat de experts hier zullen zeggen dat je een benodigd aantal meter soepele CAT 7 (dubbel afgeschermde paren) van de beste kwaliteit zou moeten kopen, en daar de telefoonstekkertjes aanknijpen. Let wel goed op de kleuren en de positie van aanknijpen, neem je bestaande kabel als voorbeeld.

Je zou een 5m 100%koper patchkabel kunnen kopen en dan de stekkers eraf knippen.

https://www.utp-kabel.nl/cat7-kabels/cat7-patchkabels/filter/5m/

 

@EAZ1964 Dus wat je eigenlijk voorstelt, is zelf een y kabel maken?


Dat is een optie, als je het goed doet dan lukt dat vaak wel. Sorry voor de onduidelijkheid.

Hij is nl niet te koop in die lengte, en verlengen als een telefoonsnoer geeft verhoogde kans op snelheidsverlies en/of storingen.

 


Dat is een optie, als je het goed doet dan lukt dat vaak wel. Sorry voor de onduidelijkheid.

Hij is nl niet te koop in die lengte, en verlengen als een telefoonsnoer geeft verhoogde kans op snelheidsverlies en/of storingen.

 

Top! Dank voor je reacties. Dan ga ik daarmee aan de slag


KPN geeft een maximale lengte af van zeg 1.5 m, langer ondersteunen ze niet, en leveren ze dan ook niet.

Geen garantie:

Er zijn op het forum diverse leden die de kabel langer hebben. Die moet deze dan zelf maken (met een tang waar je ook telefoondraden mee maakt), te koop bij elke bouwmarkt.

De kabel, dat is dan een speciaal geval, ik zou zeker niet aanraden dit met standaard platte telefoondraad 4 aderig te doen.

Ik denk dat de experts hier zullen zeggen dat je een benodigd aantal meter soepele CAT 7 (dubbel afgeschermde paren) van de beste kwaliteit zou moeten kopen, en daar de telefoonstekkertjes aanknijpen. Let wel goed op de kleuren en de positie van aanknijpen, neem je bestaande kabel als voorbeeld.

Je zou een 5m 100%koper patchkabel kunnen kopen en dan de stekkers eraf knippen.

https://www.utp-kabel.nl/cat7-kabels/cat7-patchkabels/filter/5m/

 

Hou er wel rekening mee dat dit niet wordt ondersteund vanuit de provider KPN @MarnixenIngrid