Skip to main content

Sinds april 2021 ben ik bezig om mijn abonnement te verlengen met een korting op de abonnement gedurende een bepaalde periode. Ik hang bijna wekelijks aan de lijn met de vraag waarom mijn abonnement nog niet is gewijzigd. Zij verwijzen naar een technisch probleem dat blijkbaar zo ingewikkeld is dat niemand bij KPN het kan oplossen. Het antwoord van KPN, wij zijn ermee bezig, binnen afzienbare tijd is het opgelost. Ben ook bij KPN XL geweest, zeggen veel maar doen uiteindelijk niks. Je wordt teruggebeld, niet dus. Ben de wanhoop nabij. Wie kan mij verder helpen. Na zoveel telefoontjes geloof je het niet meer wat ze zeggen. Ik wacht op een bevestiging van een klacht. Zoals KPN behoort, geen reactie, geen telefoon. 

Hoi, welkom op het forum.

Welk abonnement betreft dit? Mobiel? Vast?

Bij een vast abonnement wordt er alleen enkele maanden korting gegeven aan nieuwe klanten. Maar jij bent een bestaande geef je al aan. Ga je van Alles in 1 naar Hussel dan is dat een wijziging. Als bestaande klant heb je dan niet de eerste maanden korting.

Bij mobiele abonnementen is er geen korting de eerste maanden van een abonnement.

Een vast of mobiel abonnement hoeft in principe niet eens verlengd, na het eerste jaar loopt het gewoon door zolang als jij niet opzegt.

N.B.

Heb je voor een kpn moderator hier op het forum je gegevens al ingevuld in je forumprofiel? Je geeft daarmee toestemming dat ze mee mogen en kunnen kijken voor je.


Het gaat niet mobiel abonnement, heb een alles in 1.


Die hoeft helemaal niet verlengd. Had gewoon door kunnen lopen. De mijne (Alles in 1) loopt al sinds maart 2011 (met wel een naamswijziging in juli 2016, maar verder niet)

Tenzij je naar 4k wilt (4 zenders). Dan is het een wijziging naar Hussel. Maar bestaande klanten krijgen geen korting als ze naar een nieuw vast abonnement gaan. Bij vast heet het een wijziging en geen verlenging. 

Een moderator zal hier, a.d.h.v. je gegevens, graag even induiken.


De reactie van @PeterG is een beetje de standaard reactie, maar gelukkig niet waar. Je kan prima bij KPN je Alles-in-één of Hussel abonnement laten “verlengen” met korting.

Maar verder heeft @PeterG niet goed naar de essentie van je vraag gekeken en alleen maar even snel een standaard antwoord dmv copy/past hier weggezet.

Als een proces als deze bij KPN (of bij een andere provider) vast loopt, dan moet dit vaak geëscaleerd worden naar een andere afdeling wat helaas nogal eens ERG lang kan duren.

Zorg dat je je gegevens hebt ingevuld (Dat had PeterG dan weer wel goed) in je profiel: Dan kan evt. een medewerker van KPN meekijken met het proces en kijken of er actie ondernomen kan/moet worden.


ERG LANG, ben ik ongeduldig als na ruim 4 maanden het probleem nog niet is opgelost. MISSCHIEN IS DE OPLOSSING. GA WEG BIJ KPN EN BLIJF VOORAL WEG


Hallo @Klacht KPN, welkom

Wat vervelend dat de verlenging telkens vast loopt. @PeterG en @TFHFony hebben allebei een beetje gelijk. In principe krijgen bestaande klanten geen korting bij verlengen en hoef je niet te verlengen naar Hussel. Soms is verlengen met korting wel mogelijk, in hele uitzonderlijke individuele  gevallen. Dan moet je wel een collega spreken die de juiste rechten heeft in het systeem . Dit heeft niet iedere KPN medewerker en ik als moderator heb deze rechten ook niet. Ik kan natuurlijk wel met je mee kijken. Ik zie dat jij nog niet aan de oproep hebt voldaan om je profiel in te vullen met jouw postcode en huisnummer, geef even een seintje wanneer je dat hebt gedaan. 


Geen idee hoe het moet


Geen idee hoe het moet

Hallo @Klacht KPN , klik op je logo en vul dan in de privévelden van je profiel de gevraagde gegevens in, die zijn alleen zichtbaar voor KPN en niet voor medeforumleden.

 


Profiel is aangevuld 


Hoi @Klacht KPN

Ik zie dat de verlenging vastloopt in het systeem. Jij hebt ook al gebeld zie ik, mijn collega heeft de case al doorgezet naar het team systeembeheer. Ik ga er vanuit dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.


Ik had liever gehoord dat het probleem is opgelost, het enige wat ik te horen krijgt, probleem is bekend en het is doorgezet. Wij zijn nu op weg naar de 6e maand. Het wachten vind ik onacceptabel. Het nodig in ieder geval om na afloop vd abonnement over te stappen.


Hoi @Klacht KPN

Ik snap de frustratie, we hebben hier te maken met een erg complex probleem. Helaas kan nog ik, nog mijn collega van de eerste lijn dit makkelijk oplossen. Vandaar dat het is doorgezet naar de speciale IT afdeling, en dat kost vaak iets meer tijd.