Skip to main content

Ik kan me thuis abonnement verlengen maar ze kunnen niet een leuke aanbieding doen terwijl ziggo wel een aanbieding hebben.

Ik ben al jaren bij kpn maar dit heb ik nog nooit meegemaakt dat ze niet eens de moeite doen om je te behouden heel raar. 

Een abonnement loopt niet af maar wordt maandelijks opzegbaar.  Wil je echt de laagste prijs dan zal je ieder jaar over moeten stappen.  Iedere keer korting geven aal vaste klanten is te duur en dan moeten de prijzen omhoog. 


Dat kan maar tot was tot nu toe geen probleem heb elk jaar wel een korting gehad of een zender pakket een paar maanden maar nu totaal niks


Er worden voor het thuis abonnement al een hele tijd geen voordelen meer gegeven bij verlengen. Dit omdat het bij dat abonnement niet nodig is, een abonnement eindigt niet. Pas als je het opzegt.

Ook bij mobiel worden er met verlengen al jaaaaren geen cadeautjes meer gegeven.

Het zal me ook wat worden. Als dat zo was dan zouden ze de abonnementsprijzen moeten verhogen omdat dan “alle” klanten” gaan verlengen met voordeel. En dat verschil moet uit de lengte of de breedte komen.

De abonnementen zullen alleen maar DUURDER zijn als er verlengvoordeel zou zijn!!

Providers lokken mensen die NOG GEEN KLANT zijn juist met voordeel. Als je eenmaal klant bent heb je o.a. het voordeel dat de prijzen niet nog hoger moeten zijn om ook nog eens voordeel bij (verlengende) bestaande klanten te betalen.

Ergo: feitelijk heb je maandelijks al voordeel nu juist omdat er geen voordelen zijn als bestaande klanten hun abonnementen verlengen (vast en mobiel).

Er zijn consumenten die JAARLIJKS overstappen (...) vanwege het voordeel. Het is maar wat je leuk vind.


Nee klopt.  Daar zijn ze helemaal mee gestopt.


Dat kan maar tot was tot nu toe geen probleem heb elk jaar wel een korting gehad of een zender pakket een paar maanden maar nu totaal niks

Waarschijnlijk kon dat omdat u steeds overgestapt bent naar een nieuwere abonnementsvorm. Maar nu kan dat misschien niet, u heeft denk ik al Hussel? Er is geen nieuwere abonnementsvorm dan Hussel. Dus wat wilt u dan verlengen? Naar iets dat u al heeft? Dat is wel een beetje raar toch?


Het zal me ook wat worden. Als dat zo was dan zouden ze de abonnementsprijzen moeten verhogen omdat dan “alle” klanten” gaan verlengen met voordeel. En dat verschil moet uit de lengte of de breedte komen.

 

Blijkbaar zijn er een  aantal vaste leden op dit forum die elkaar dit aan-/napraten.

De korting bij verlengen krijg je omdat de provider dan weer gegarandeerd een klant heeft voor de komende 12 (of 24) maanden.

Voor die zekerheid geeft de provider je een bepaalde korting op het jaarbedrag.

 


Hoezo napraten, @Vlijm .

Kennelijk is dat nodig want wat jij stelt klopt niet. Wat we nou net “allemaal” uitleggen.

Onjuist:

De korting bij verlengen krijg je omdat de provider dan weer gegarandeerd een klant heeft voor de komende 12 (of 24) maanden.

Voor die zekerheid geeft de provider je een bepaalde korting op het jaarbedrag.

Er is namelijk al jaren geen korting meer bij verlengen bij KPN. Dat wordt HIER bevestigd door een kpn-moderator.


Het zal me ook wat worden. Als dat zo was dan zouden ze de abonnementsprijzen moeten verhogen omdat dan “alle” klanten” gaan verlengen met voordeel. En dat verschil moet uit de lengte of de breedte komen.

 

Blijkbaar zijn er een  aantal vaste leden op dit forum die elkaar dit aan-/napraten.

De korting bij verlengen krijg je omdat de provider dan weer gegarandeerd een klant heeft voor de komende 12 (of 24) maanden.

Voor die zekerheid geeft de provider je een bepaalde korting op het jaarbedrag.

 

Laten we het dan zo zeggen: die zekerheid wil KPN helemaal niet. Want een nieuw jaarcontract afsluiten als vaste klant kan helemaal niet meer tegenwoordig.

En logisch ook. Heel veel mensen dreigen tegenwoordig met overstappen, maar 9 van de 10 doen het toch niet. Het is goedkoper om te zeggen: "ga maar" en 1 klant te verliezen dan 10 klanten korting te geven. Tevens kunnen zo de abonnementsprijzen lager gehouden worden, wat er op zichzelf ook al voor zorgt dat er minder mensen overstappen. En er kan bespaard worden op de klantenservice. Want elk jaar verlengen met gebruikelijke discusies over over korting kost natuurlijk enorm veel tijd voor de klantenservice.


Maar waarom werd er vorige jaar wel een korting op een pakket gegeven en nu niet meer, ik had toen ook kpn hussel 


Maar waarom werd er vorige jaar wel een korting op een pakket gegeven en nu niet meer, ik had toen ook kpn hussel 

Nou... allereerst heb je dan gewoon veel geluk gehad. En daarnaast: had je geen "Internet en TV" pakket en heb je dat verlengt naar een Hussel abonnement? Of mogenlijk heb je gekozen voor een hogere internetsnelheid of extra tv ontvanger ofzo? Dan was er tot voor kort ook nog wel eens wat mogelijk. (en misschien nog wel)


KPN Hussel is er sinds oktober 2019. Daarna verlengen (v.a. oktober 2020) kon en kan helemaal niet.

Het in zéér ongebruikelijk om je thuis-abonnement te verlengen. Omdat er altijd maar één soort abonnement is ook. In de begintijd van Hussel is dat volgens mij misgegaan, maar dat is gecorrigeerd. Toen werd er per ongeluk korting gegeven als men van Alles-in-één of Internet+TV+telefoon naar Hussel abonnement ging.

Bij mobiel heeft verlengen (nieuw abo nemen bij zelfde provider op zelfde nummer) ook alléén zin als je een lening op je telefoon wilt. Of het abonnement wil aanpassen qua bundel. Maar dat gaat nu gewoon binnen het Hussel mobiel abonnement dus dat is ook geen verlengen maar een wijziging.

Een abonnement heb je totdat JIJ het opzegt. Mijn thuis abo loopt nu sinds mei 2014, mijn vorige mobiele abo had ik van eind 2009 tot april 2020. Toen moest ik aanpassen omdat ik een Smartphone had gekocht (zonder lening) en mijn oude abo geen internet had.

Klanten die zich bij een andere provider melden met de overstapservice worden wel door KPN gebeld met een aanbieding (vaak tijdelijk gratis zenderpakket) als ze toch willen blijven.
Men stapt juist vaak, soms elk jaar (...:fearful: ), over vanwege het "voordeel”.

Ik vind het allemaal erg "Hollands”. (waar gaan de meest Nederlandermoppen over in België?)


Vorig jaar mijn Hussel abonnement gewoon met 6 maanden korting én een gratis zenderpakket verlengd, zal misschien wel erg "Nederlands" zijn, maar als ik 6 maanden á 35euro korting pmnd kan krijgen middels één telefoontje, dan doe ik dat, vreemd genoeg voor sommigen hier blijkbaar.🤭


Hoi @wijbro,

Nee hoor geniet er maar van.
De prijzen gaan gewoon weer omhoog.
Uiteindelijk rook jij ook je eigen sigaren uit je eigen doos mee op.
Ook als je niet rookt.😂
Ik doe daar niet aan mee, ik betaal gewoon voor de geleverde diensten.
Wat heet tevredenheid. 😎


@genetic

 

Ik geniet er al jaren van, inmiddels al de nodige keren gewisseld,  ook van energieleverancier, mobiele abonnementen en ga zo maar door.

Dat heet kosten besparen, de prijzen gaan sowieso, en met de vreemdste motivaties, toch wel omhoog, tenminste de laatste 2 decennia is me dat wel opgevallen, dus als ik dan een beetje kan corrigeren in het voordeel van mijn eigen portemonnee is dat helemaal prima. En gelukkig rook ik niet. 👍


Hoi @wijbro,

Je goed recht.
Ik heb er geen behoefte aan.
De energie en de tijd dat ik er mee bezig ben weegt niet op tegen de kosten die ik dan maak.
Mijn tijd is kostbaarder, dan het geld wat ik er eventueel aan zou overhouden.
Ik stap nooit ergens anders naar toe, als ik tevreden ben.
Het is goed zoals het is, meer dan een tevreden mens kan ik niet zijn.
 


Volgens mij  is KPN geen filantropische instelling… En dus kunnen de prijzen best omlaag en kunnen ze ook best korting geven, niet alleen het eerste jaar. Want in bepaalde situaties kan je een volledig pakket krijgen voor 35 euro! En bij skv.nl krijg je Internet (200 Mbps) en TV voor minder dan 45 euro, maar helaas moet je daarvoor in Veendam wonen 😜.

 

Ik vind het Nederlandse model maar slechts. Hier krijg je het 1e jaar korting en daarna niet meer, terwijl je in Amerika veel vaker ziet dat je het eerste jaar 100% betaalt en daarna 70% zolang je klant blijft… Dan heb je veel minder de neiging om ieder jaar over te stappen...

 

Bij Ziggo kun je trouwens jaarlijks korting krijgen, maar ik was het jaarlijkse gedoe zat (je zegt op omdat je het te duur vind en dan bellen ze terug en kun je dezelfde prijs krijgen als waarnaar je zou overstappen) en hoop dat KPN zichzelf niet uit de markt prijst. In principe zou internet net zo'n saaie nutsvoorziening moeten zijn als electriciteit en zou het niet uit moeten maken bij wie je het afneemt...


Hallo @genetic ons soort mensen noemen ze 'slapers', daar verdienen ze het meeste aan, wat dat betreft ben ik net als jij, ben al 'eeuwen' klant bij dezelfde verzekeringsmaatschappij, energieleverancier, garage en  echtgenote.😊 En heb ook (nog) geen behoefte aan verandering.

CC: @wijbro 


@genetic 

Als je er wat meer ervaring mee hebt kost het nauwelijks tijd en energie, in tegenstelling mij levert het soms letterlijk en in ieder figuurlijk energie op om kosten te besparen.

Tevredenheid is er evenals geluk "gelukkig" in vele soorten en maten, is mijn motto.

Met vriendelijke groet,

Wijbro 

 


Absoluut @wijbro , altijd doen.

We hebben al zo weinig werkende mensen beschikbaar, dus laten we die vooral aan het werk zetten met nutteloze handelingen en de slapers daarvoor laten betalen 🙃