Skip to main content

Ik heb zojuist met abonnement voor internet verlengt, maar kan ik dat later ook nog aanpassen voor glasvezel?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Dat hoeft niet. Alle abonnementen zijn bij KPN hetzelfde, ongeacht glasvezel of koper verbinding. Een speciaal glasvezel abonnement bestaat bij KPN niet.


Oké...ze hebben hier vorige week glasvezel geïnstalleerd maar kpn kan dat niet vinden? Hoe kan dat.?

 

En is het dan handig om dat meteen door te geven, want nu krijg ik een nieuwe modem voor koperverbinding, maar wil straks glasvezel? Of kan dat hetzelfde modem?

 

Hoe zit dat? En zijn de kosten ook hoger?


Is het glaavezel van KPN, dan ga je tzt vanzelf over op die glasvezel, kost niks extra, aparatuur blijft hetzelfde.


Het is van flevofiber. Hun geven aan dat het aangesloten kan worden via kpn. Maar jullie kunnen het niet vinden?


@Ward_ zou daar een antwoord op kunnen geven 


@Marion1982111 het kan zijn dat KPN geen samenwerking hebben met Flevofiber, bij mij in Venlo legt T-Mobile en Open Dutchfiber. Maar KPN werkt daar ook niet samen mee, dus moet ik wachten tot KPN hier glasvezel gaat leggen. 


Nee kpn staat wel op de site van flevofiber als aanbieder dus moet kunnen 


Nee kpn staat wel op de site van flevofiber als aanbieder dus moet kunnen 

Ik heb zelf even op de site gekeken, en het klopt dat KPN erbij staat. Heb je eens contact gehad met FiberFlevo contact gehad en wat zeggen ze dan? 

 


Ja hij zeggen dat kpn het kan aansluiten, kpn zegt dat er geen glasvezel ligt🤷‍♀️


Ja hij zeggen dat kpn het kan aansluiten, kpn zegt dat er geen glasvezel ligt🤷‍♀️

Daarom heb ik @Ward_ even getagged, hij kan mogelijk uitsluitsel geven. @Marion1982111 vul in je profiel even postcode en huisnummer en ook je klantnummer in. Een moderator van KPN kan dan indien nodig je helpen  


Ja hij zeggen dat kpn het kan aansluiten, kpn zegt dat er geen glasvezel ligt🤷‍♀️

Daar gaat inderdaad wat fout, hopelijk kan @Ward_ hier wat over zeggen. 🤔


Ik wacht het af🤗


Twee simpele mogelijkheden:

1) FiberFlevo heeft het adres nog niet geüpdatet bij KPN Netwerk in de administratie (die hiervoor gebruikt wordt). 

2) De apparatuur van KPN in de PoP van Fiber Flevo is nog niet klaar waardoor KPN als provider de adressen nog niet als bestelbaar ziet. 

Bij optie 1 is het een kwestie van even wachten. Bij optie 2 zou het langer kunnen duren maar zonder adres kan ik dat niet zeggen. En dat adres mag alleen iemand van Webcare mij doorsturen. Ik werk bij KPN Netwerk en mag geen adres direct van een klant vragen of krijgen.

Dus nog even wachten tot iemand van Webcare hier reageert.

 


Korte samenvatting: wacht het gewoon af. Als je over 2 maanden nog niks gehoord hebt, dan misschien eens naar KPN bellen.


Hoi @Marion1982111 . Ik vermoed ook dat het nog een kwestie van afwachten is maar ik wil ook wel even kijken hoe de status nu is.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Gedaan!


Hoi @Marion1982111 . Ik zat nog even te zoeken en nu kom ik het volgende tegen:

 

2. Sluit vastrecht af bij FiberFlevo

Sluit je jouw adres aan op het glasvezelnetwerk van FiberFlevo? Dan betaal je hier vastrechtkosten voor. Je hebt keuze uit twee betaalopties. Meer informatie vind je lager op deze pagina.

 

Misschien lees ik er overheen maar heb jij je daar wel aangemeld en vastrecht betaald? 


@Marion1982111 : @Ward_  heeft nog even met mij meegekeken.  Wij kunnen jouw adres nergens in onze systemen vinden en nu denken we dat jij in het centrum/kern woont. 

Klopt dit?  Zo ja, daar is KPN helaas niet actief. Dit valt onder https://glasvoornop.nl/    

Zo te zien is het aantal providers daar beperkt tot vier en KPN hoort daar dus niet bij. Ik vrees dat we jou, wat dat betreft moeten teleurstellen :-(

 

  

Het is niet echt het centrum maar zeker wel binnen de kern van het dorp.

Waar Fiber Flevo levert in de buitengebieden, doet GlasvoorNOP dat in de kernen van de Noordoostpolder. Met Fiber Flevo heeft KPN wel een overeenkomst. Met GlasvoorNOP niet (op twee dorpen na).

 


Het is niet echt het centrum maar zeker wel binnen de kern van het dorp.

Waar Fiber Flevo levert in de buitengebieden, doet GlasvoorNOP dat in de kernen van de Noordoostpolder. Met Fiber Flevo heeft KPN wel een overeenkomst. Met GlasvoorNOP niet (op twee dorpen na).