Skip to main content

beste,

Ik ben van plan om deze zomer over te gaan stappen naar KPN maar heb een vraag over de aansluiting.

de koper aansluiting zit in de woonkamer maar is het mogelijk d.m.v een verlengkabel van ca 10 meter de modem in de meterkast te plaatsen.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

hoi @ambacht13 ,

In principe wel,Als je een 100% koperen FTP(geen UPT) kabel koop en daar rj11 stekkertjes aan maakt op het oranje/oranjewitte aderpaar zal het zeer waarschijnlijk wel redelijk goed gaan werken.Maar een korte kabel blijft altijd beter.


beste,

Ik ben van plan om deze zomer over te gaan stappen naar KPN maar heb een vraag over de aansluiting.

de koper aansluiting zit in de woonkamer maar is het mogelijk d.m.v een verlengkabel van ca 10 meter de modem in de meterkast te plaatsen.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @ambacht13 KPN ondersteunt bij DSL slechts de standaard meegeleverde kabel van ± 1 ½ meter.

Bij veel grotere lengtes gaat de kwaliteit van de verbinding achteruit en daar geeft KPN geen ondersteuning voor.

Verder gaat de wifi merkbaar achteruit bij een modem in de meterkast.

Ik heb onlangs de modem uit de meterkast verwijderd en in de woonkamer geplaatst, hetgeen kan omdat ik glasvezel heb.

Zit er niet een oorspronkelijk IS/RA-punt (zo heet dat officieel bij KPN) in de meterkast?

Maak eens foto's van de eventuele aansluiting in de meterkast en de huiskamer s.v.p.?

 


bedankt voor de info, ik ga het modem dicht bij het aansluitpunt plaatsen dat is nu wel zeker.