Skip to main content

Enkele maanden ervaar ik problemen met mijn wifi in huis. Zonder aanleiding verliezen apparaten contact met de wifi. Er is al een paar keer een monteur geweest en er is dan wel wifi en apparaten kunnen contact maken met de wifi. Maar als je een tijdje aan het surfen bent of netflixen, blijkt ineens dat de telefoon op 4g zit ipv wifi. Bij laptops stopt netflix ineens. Je kan wel weer contact maken en zit je weer op de wifi (signaal is sterk), maar na een tijdje zit je weer op de 4g. Hierdoor snoep je ongemerkt je 4g abo leeg. En heb ik regelmatig 3 chagerijnige pubers die uit hun kamer stampen omdat netflix ermee stopt.

Ik heb een experia v8 (of10, maar die wifi staat toch uit) met inmiddels 3 experia versterkers. Die zijn bekabeld aangealoten en met speedtest, wifiman en kpn thuis app zijn alle signale prima. Alleen de verbbinding is soms ineens weg.

Bij maar 2 versterkers in huis waren de problemen er ook al.

 

De problemen zijn begonnen toen kpn in al zijn wijsheid bedacht om 2,4 en 5 ghz als mesh netwerk te laten uitsturen ipv afzonderlijke signalen.

Bijkomend nadeel is dan ook dat ik weer ouderwets last hebn vd 2,4 ghz signalen vd buren omdat ik niet dedicated op mijn eigen 5 ghz signaal kan zitten.

 

 

De versterkers zijn toch wel echt bekabeld aangesloten? Niet via een draadloze verbindingset? En u heeft misschien een switch in uw netwerk? Merk en type? Op bekabeld aangesloten apparaten blijft internet het goed doen? Heeft u glasvezel? 


 

Dank voor je reactie.

Vanaf de modem gaat een kabel naar de versterker beneden en eentje naar een versterker boven. (Die geeft de meeste problemen, maar omwisselen van versterkers helpt niet). Vandaaruit gaat een kabel naar een switch en die stuurt signaal door naar een versterker op zolder. (Geeft ook geen problemen). De versterkers zijn de zwarte kastjes van kpn, we hadden eerst een witte v telfort, maar die kon het mesh gebeuren niet aan. 

We hebben Glasvezel idd.

Als ik erachter kom dat ik weer eens op 4g zit dan kan ik wel weer het wifi signaal kiezen. Terwijl deze op automatisch verbinding maken staat, dus zou ik verwachten dat bij het verliezen vd verbinding weer opnieuw verbinding zou maken. Desnoods met het onlangs geinstalleerde gast netwerk.

Gaat fout op een samsung a71, iphoneX en een samsung a50 en samsung a7.

Op een iphone 6+ gaat het het nog het beste.

 


Vanaf de modem gaat een kabel naar de versterker beneden en eentje naar een versterker boven. (Die geeft de meeste problemen, maar omwisselen van versterkers helpt niet). Vandaaruit gaat een kabel naar een switch en die stuurt signaal door naar een versterker op zolder.

Probeer eens om de kabel van onder eerst naar de switch te laten lopen. Van daaruit ga je naar de versterker. Dat je dus niet meer doorlust en er maar 1 poort achter op versterker gebruikt word. Kan dat?

Heeft u ook nog een tv ontvanger op de switch aangesloten boven?


We hebben er wel een tv ontvanger achter gehad, maar nu niet meer. Ik zal nog eens rommelen met de voogorde vd kabels. Kijken of het werkt. Dank je.


Hoi @Llaagwater, welkom op ons forum! Is het nog gelukt de oorzaak/oplossing te vinden?


Ik heb vanuit de kpn thuisapp het wifipunt gereset en afgelopen avond geen klachten gekregen. Het lijkt erop of dat gewerkt heeft voor nu. 


Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!
Mocht je nog verdere vragen hebben of het probleem komt toch weer terug dan weet je ons te vinden!