Skip to main content

Ik heb al jaren een homepage/website bij KPN. Om mijn homepage/website veilig te houden wordt door KNP ieder jaar het SSL certificaat verlengd. Helaas is dit nu niet gebeurd. Het certificaat is op 9 augustus 2022 verlopen en dus niet meer verlengd. Hierdoor krijg is steeds een melding dat mijn homepage/website niet meer veilig is.  En krijg ik van diverse kanten bericht dat ze niet meer op mijn homepage/website kijken. Het is ook niet HTTPS maar HTTP.

Ik heb al tel.contact gehad met KPN maar die zegt dat het niet aan KPN ligt. Volgens mij dus wel, want zoals gezegd het SSL certificaat is verlopen en dat kan ik niet zelf verlengen natuurlijk. Ik heb nog websites bij andere providers en daar heeft alles een geldig SSL certificaat en geeft geen problemen.

Graag uw reactie.

 

De bal ligt echt bij KPN.

Ik dacht alleen vernomen te hebben dat KPN per 1 juni 2022 zou gaan stoppen met deze dienstverlening.


Inderdaad. Volgens mij is het een dienst die helemaal niet meer ondersteund word. Dus verplaats de site maar naar een andere hoster.


Dat zou ik kunnen doen natuurlijk, maar zoals al gezegd heb ik de site al heel erg lang bij KPN, minstens 15 jaar. Indien deze dienst dan niet meer door hun wordt ondersteund zou het wel zo netjes zijn als je daar bericht van krijgt. Maar ik vind gewoon dat ze het certificaat moeten verlengen. 


Welk thuis abonnement heeft u? Internet & TV? Hussel? Alles-in-1? Of iets anders?


Ik heb een Hussel abonnement

 


Ik heb een Hussel abonnement

Daar zit sowieso al helemaal geen eigen homepage meer bij. Het werkt bij u nog omdat u vroeger een ouder KPN abonnement heeft gehad waar het wel bij zat. Maar nieuwe klanten die nu dus een nieuw Hussel abonnement afsluiten krijgen het niet meer. Want het is gewoon geen onderdeel van het Hussel abonnement. 


Ik ben helemaal geen nieuwe klant. Hussel moest ik wel afsluiten ivm een mobiel abonnement. Mijn homepage/website draait nog gewoon dat is het punt niet. Zoals gezegd KPN moet het SSL certificaat verlengen dan is alles gewoon opgelost. Alles moet gewoon beveiligd zijn. Nu is het HTTP en dat moet gewoon HTTPS zijn. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. En als jarenlange klant moet dat gewoon een stukje service zijn. 

 


Ik kan me niet voorstellen om dat kpn consumenten iets met SSL heeft gedaan.  Het moet toch iets van kpn zakelijk zijn geweest?


Ik kan me niet voorstellen om dat kpn consumenten iets met SSL heeft gedaan.

Waarom niet?


Het is (was) 1 centraal SSL certificaat waar alle homepages onder vallen. Want de homepages staan eigenlijk gewoon allemaal in submappen.


Hoe los ik dit probleem met KPN op. Dit forum is van KPN, waarom reageert er dan niemand van KPN.

 


Hoe los ik dit probleem met KPN op. Dit forum is van KPN, waarom reageert er dan niemand van KPN.

Geduld, dat komt nog.


@jeannettes Welkom op het forum. Ik begrijp dat dit inderdaad vragen oproept en ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet weet wat daar de status van is. Ik heb het forum even gescand en ik kwam een topic tegen waar dit eerder is aangekaart. Ik weet wel dat dit een dienst is die niet actief meer door KPN wordt aangeboden aan nieuwe klanten. De hosting is tegenwoordig inderdaad ondergebracht bij KPN Zakelijk. Zou je jouw profiel dan ook verder kunnen aanvullen met jouw klantgegevens dan kijk ik even wat de actuele status is van deze dienst.


Beste Remco_,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn KPN homepage.

home.kpn.nl  Het beveiligingscertificaat is verlopen…

Graag z.s.m. een oplossing hiervoor. 
De veiligheidsmelding is irritant en zorgt voor onrust bij de gebruikers.

 
 


Beste Remco, ik meldt hier, op een openbaar forum niet mijn profiel en klantgegevens. Ik heb op dit forum al eerder gezegd dat ik geen nieuwe klant ben. Tot en met 9 augustus 2022 was het certificaat gewoon nog geldig. Dus graag verlengen weer.


Gegevens die u in uw profiel invoerd …

https://forum.kpn.com/settings/profile

... zijn alleen zichtbaar voor KPN medewerkers. 


Nick, mijn website is https://home.kpn.nl/tombullbijl/

Maar kennelijk is mijn website er nu helemaal door KPN uitgegooid. Want deze is nu niet meer te vinden op internet. Dit is nu niet meer leuk. Ik ben overigens niet de enige met dit probleem. Waarom verlengd KPN niet gewoon het certificaat. Dat is het enige probleem!


Nick, mijn website is https://home.kpn.nl/tombullbijl/

Maar kennelijk is mijn website er nu helemaal door KPN uitgegooid. Want deze is nu niet meer te vinden op internet. Dit is nu niet meer leuk. Ik ben overigens niet de enige met dit probleem. Waarom verlengd KPN niet gewoon het certificaat. Dat is het enige probleem!

De site is nog wel beschikbaar alleen niet als https omdat het SSL certificaat niet meer geldig is.

 

Ik raad je aan om die site te verhuizen naar een andere locatie immers KPN biedt naar mijn weten deze functionaliteit niet meer aan (bron) en het zou dus maar zo kunnen gebeuren dat jouw site echt van de aardbodem verdwijnt.

Ik hoop dat een moderator (@Remco_ ?) op korte termijn duidelijkheid zal verschaffen.


Hallo @wjb  bij KPN kun je sinds enige tijd geen eigen websites meer plaatsen als consument, bestaande websites blijven tot nader order gewoon bestaan.

 


Nick, mijn website is https://home.kpn.nl/tombullbijl/

Maar kennelijk is mijn website er nu helemaal door KPN uitgegooid.

Nou nee hoor. Ik kan het wel bekijken.
Inderdaad wel met de melding dat er geen geldig certificaat is.
Door een “uitzondering” te maken (Firefox), kan ik de genealogie website bekijken.


Hallo @wjb  bij KPN kun je sinds enige tijd geen eigen websites meer plaatsen als consument, bestaande websites blijven tot nader order gewoon bestaan.

Heb je een bron waar aangegeven wordt dat bestaande websites tot nader order blijven bestaan en weet je wat “tot nader order” is?

Ik verwacht dat KPN vroeg of laat de stekker uit home.kpn.nl zal trekken en dat daarmee ook de bestaande homepages zullen komen te vervallen.


Hallo @wjb ik heb dat een keer binnen dit forum gelezen als reactie van een moderator op een soortgelijke vraag.

o.a. deze reactie:

 


Maar de vraag voor een "nieuwe” activatie van webruimte is iets anders als reeds bestaande websites “nog aanhouden”. Zolang KPN geen schrijven aan klanten richt dat ze stoppen met die services, moeten ze gewoon de voorwaarden van de eerdere overeenkomst die is afgesloten nakomen.
En niet op zijn boerenfluitjes zomaar de ermee gepaard gaande verplichtingen verzaken.


Hallo @wjb ik heb dat een keer binnen dit forum gelezen als reactie van een moderator op een soortgelijke vraag.

o.a. deze reactie:

 

Maar daar staat dus niets over bestaande "homepages".

Ik hoop dat @Remco_ of een andere moderator binnenkort duidelijkheid kan verschaffen.


Hallo @wjb , voor mij is het wel gewoon duidelijk, er kunnen geen nieuwe persoonlijke pagina's aangemeld worden door nieuwe klanten, over de bestaande klanten wordt niets gezegd, worden dus voorlopig nog ongemoeid gelaten.