Skip to main content

Ik heb al jaren een homepage/website bij KPN. Om mijn homepage/website veilig te houden wordt door KNP ieder jaar het SSL certificaat verlengd. Helaas is dit nu niet gebeurd. Het certificaat is op 9 augustus 2022 verlopen en dus niet meer verlengd. Hierdoor krijg is steeds een melding dat mijn homepage/website niet meer veilig is.  En krijg ik van diverse kanten bericht dat ze niet meer op mijn homepage/website kijken. Het is ook niet HTTPS maar HTTP.

Ik heb al tel.contact gehad met KPN maar die zegt dat het niet aan KPN ligt. Volgens mij dus wel, want zoals gezegd het SSL certificaat is verlopen en dat kan ik niet zelf verlengen natuurlijk. Ik heb nog websites bij andere providers en daar heeft alles een geldig SSL certificaat en geeft geen problemen.

Graag uw reactie.

 

Maar de vraag voor een "nieuwe” activatie van webruimte is iets anders als reeds bestaande websites “nog aanhouden”. Zolang KPN geen schrijven aan klanten richt dat ze stoppen met die services...

Ik ben bang dat zo'n "schrijven" er niet gaat komen. Misschien via de mail in een klein blokje op de maandelijkse nieuwsbrief ofzo. Maar verder vermoed ik dat er geen ruchtbaarheid aan gegeven word.


Dat is dan een zeer slechte zaak. Ofwel zoals ik eerder schreef een “boerenfluitjes” gedrag.

Het gaat overigens helemaal niet om een “maandelijkse nieuwsbrief” naar gebruikers toe in het algemeen, maar een schrijven naar de expliciete gebruikers toe van een dergelijke webruimte
waar ze een overeenkomst mee hebben.

Dat zal toch niet zo moeilijk zijn voor KPN om die te kunnen benaderen??
Als het goed is, is zoiets administratief vastgelegd en onderdeel van de overeenkomst.

Als gebruiker anders een aangetekend schrijven sturen naar KPN, met verwijzing naar de overeenkomst. Dan zal KPN toch echt moeten inschikken, bij ingebrekestelling van bij overeenkomst te leveren services.


Die overeenkomst is er dus niet. Bij Hussel sowieso niet. Daar zit het echt niet bij. Dus klanten die inmiddels Hussel hebben, die hebben er echt geen enkel recht op.

Je kunt het vergelijken met gratis Spotify wat bij sommige oudere abonnementen zit. Of de mogelijkheid om te switchen tussen ESPN en het Pluspakket bij tv. Dat verlies je ook als je het abonnement aanpast naar Hussel. 

En bij de oudere abonnementen... ik vraag me af of hier bij Alles-in-1 of Internet & TV abonnementen in het contract staat. Ik denk het niet.


Goedemorgen Allen. Ik was even een dagje vrij maar het staat zeker nog op de radar! Ik heb dit doorgezet naar enkele experts binnen KPN en zal dit in de gaten blijven houden. Het kan vanwege de vakantie iets langer duren maar zodra ik een reactie heb zal ik dit delen!


...


Ik heb inmiddels een reactie terug van één van de beheerders van het platform. De aanvraag voor een nieuw certificaat is gedaan maar loopt op dit moment nog. Ik hou jullie op de hoogte!


Die overeenkomst is er dus niet. Bij Hussel sowieso niet. Daar zit het echt niet bij. Dus klanten die inmiddels Hussel hebben, die hebben er echt geen enkel recht op.

Nee, zo zit dat niet elkaar.
Eerder is die webruimte service gewoon verstrekt (en wordt er door een klant gebruik van gemaakt).
Bij aangaan nieuw contract, wordt dat gewoon overgenomen. Tenzij expliciet beschreven als opgeheven. Maar dat is niet aan de orde.

Zolang de service geldig is, zal KPN ook de bijbehorende zaken gewoon moeten onderhouden.

Vergelijk het met een ouder modem met 4 LAN-poorten, die kapot gaat.
Bij vernieuwing krijgt een klant ineens de V10A toegestuurd, met 3 LAN-poorten.
Als een klant eerder 4 LAN-poorten in gebruik had, zal KPN toch echt moeten zorgen dat na omwisseling, de klant zonder extra kosten alsnog 4 LAN-poorten kan gebruiken.
(Ofwel een extra switch of alsnog vertrekking van ander modem met 4 LAN-poorten).


Ik heb inmiddels een reactie terug van één van de beheerders van het platform. De aanvraag voor een nieuw certificaat is gedaan maar loopt op dit moment nog. Ik hou jullie op de hoogte!

Dan hou ik het ook in de gaten, want op mijn webpagina is het certificaat ook op 9 augustus 2022 verlopen https://home.kpn.nl/veen6201/


Die overeenkomst is er dus niet. Bij Hussel sowieso niet. Daar zit het echt niet bij. Dus klanten die inmiddels Hussel hebben, die hebben er echt geen enkel recht op.

Nee, zo zit dat niet elkaar.
Eerder is die webruimte service gewoon verstrekt (en wordt er door een klant gebruik van gemaakt).
Bij aangaan nieuw contract, wordt dat gewoon overgenomen.

Dat is volslagen onzin natuurlijk. Iets wat niet in het contract staat heb je gewoon geen recht op. Zo simpel is dat. U heeft de rest van mijn reactie gemakshalve ook gewoon maar even genegeerd:

Je kunt het vergelijken met gratis Spotify wat bij sommige oudere abonnementen zit. Of de mogelijkheid om te switchen tussen ESPN en het Pluspakket bij tv. Dat verlies je ook als je het abonnement aanpast naar Hussel. 

Er was vroeger in het begin van "Homepages" of hoe je de dienst ook noemen wilt ook een webeditor en webbased filemanager bij. Die heeft KPN jaren geleden al afgeschaft. Nooit vooraf bericht van gehad dat da zou gebeuren.

Tenzij expliciet beschreven als opgeheven. Maar dat is niet aan de orde.

Zolang de service geldig is, zal KPN ook de bijbehorende zaken gewoon moeten onderhouden.

Vergelijk het met een ouder modem met 4 LAN-poorten, die kapot gaat.
Bij vernieuwing krijgt een klant ineens de V10A toegestuurd, met 3 LAN-poorten.
Als een klant eerder 4 LAN-poorten in gebruik had, zal KPN toch echt moeten zorgen dat na omwisseling, de klant zonder extra kosten alsnog 4 LAN-poorten kan gebruiken.
(Ofwel een extra switch of alsnog vertrekking van ander modem met 4 LAN-poorten).

KPN moet niks. Het gebeurt bij 3 of meer tv ontvangers. En daarbuiten soms uit coulance. Niet omdat het moet.


Die overeenkomst is er dus niet. Bij Hussel sowieso niet. Daar zit het echt niet bij. Dus klanten die inmiddels Hussel hebben, die hebben er echt geen enkel recht op.

Nee, zo zit dat niet elkaar.
Eerder is die webruimte service gewoon verstrekt (en wordt er door een klant gebruik van gemaakt).
Bij aangaan nieuw contract, wordt dat gewoon overgenomen.

Dat is volslagen onzin natuurlijk. Iets wat niet in het contract staat heb je gewoon geen recht op. Zo simpel is dat. U heeft de rest van mijn reactie gemakshalve ook gewoon maar even genegeerd:

Je kunt het vergelijken met gratis Spotify wat bij sommige oudere abonnementen zit. Of de mogelijkheid om te switchen tussen ESPN en het Pluspakket bij tv. Dat verlies je ook als je het abonnement aanpast naar Hussel. 

Er was vroeger in het begin van "Homepages" of hoe je de dienst ook noemen wilt ook een webeditor en webbased filemanager bij. Die heeft KPN jaren geleden al afgeschaft. Nooit vooraf bericht van gehad dat da zou gebeuren.

Tenzij expliciet beschreven als opgeheven. Maar dat is niet aan de orde.

Zolang de service geldig is, zal KPN ook de bijbehorende zaken gewoon moeten onderhouden.

Vergelijk het met een ouder modem met 4 LAN-poorten, die kapot gaat.
Bij vernieuwing krijgt een klant ineens de V10A toegestuurd, met 3 LAN-poorten.
Als een klant eerder 4 LAN-poorten in gebruik had, zal KPN toch echt moeten zorgen dat na omwisseling, de klant zonder extra kosten alsnog 4 LAN-poorten kan gebruiken.
(Ofwel een extra switch of alsnog vertrekking van ander modem met 4 LAN-poorten).

KPN moet niks. Het gebeurt bij 3 of meer tv ontvangers. En daarbuiten soms uit coulance. Niet omdat het moet.

Wel Nick, laten we de reactie van KPN afwachten. Daarvoor is het forum hier immers…

Ik kan me voorstellen dat mensen graag hun persoonlijke webpagina zonder problemen kunnen continueren, dat hebben ze immers van meet af aan kunnen doen en hebben ook veel energie in hun webpagina gestoken. 


Wel Nick, laten we de reactie van KPN afwachten. Daarvoor is het forum hier immers…

Dat is nu net waar een forum niet voor is. Op een forum helpt de klant de klant en meldt een moderator zich alleen als de "discussie" dood loopt.


Wel Nick, laten we de reactie van KPN afwachten. Daarvoor is het forum hier immers…

Dat is nu net waar een forum niet voor is. Op een forum helpt de klant de klant en meldt een moderator zich alleen als de "discussie" dood loopt.

Wel wjb,

KPN stelt zelf aan klanten voor om hun vraag hier te deponeren. Dat wil dus zeggen dat de betrekking in de eerste instantie tussen klant en KPN zelf is. Niemand zit te wachten op een mening van een ander die niet weet hoe het specifiek bij KPN loopt, maar wel klaar staat om klanten in ‘naam van KPN’ op hun plek te wijzen.

Dat is wel eens vervelend...


KPN stelt zelf aan klanten voor om hun vraag hier te deponeren. Dat wil dus zeggen dat de betrekking in de eerste instantie tussen klant en KPN zelf is. Niemand zit te wachten op een mening van een ander die niet weet hoe het specifiek bij KPN loopt, maar wel klaar staat om klanten in ‘naam van KPN’ op hun plek te wijzen.

Misschien toch goed om het onderstaande topic eens te lezen.

Daar vind je ook de onderstaande tekst.

 


H

KPN stelt zelf aan klanten voor om hun vraag hier te deponeren. Dat wil dus zeggen dat de betrekking in de eerste instantie tussen klant en KPN zelf is. Niemand zit te wachten op een mening van een ander die niet weet hoe het specifiek bij KPN loopt, maar wel klaar staat om klanten in ‘naam van KPN’ op hun plek te wijzen.

Misschien toch goed om het onderstaande topic eens te lezen.

 

Het punt is dat ik als klant terecht wil met mijn vragen, en dat KPN mij hier naartoe verwijst om een vraag te stellen. Ik zit niet te wachten op een ‘community’ met vast meubilair, en ook niet om allerlei regeltjes omtrent een 'community’ waar ik hoe dan ook niets mee heb, en ook niets mee van doen wil hebben. Ik heb een vraag of probleem en wil daar correcte informatie over. Dat kan alleen door KPN verschaft worden.


Ik heb een vraag of probleem en wil daar correcte informatie over. Dat kan alleen door KPN verschaft worden.

Ik denk dat er binnen de community enorm veel kennis aanwezig is om jouw vraag te beantwoorden. Er is in de community (waarschijnlijk) zelfs meer kennis aanwezig dan bij de klantenservice en moderatorteam.


Nee, zo zit dat niet elkaar.
Eerder is die webruimte service gewoon verstrekt (en wordt er door een klant gebruik van gemaakt).
Bij aangaan nieuw contract, wordt dat gewoon overgenomen.

Dat is volslagen onzin natuurlijk.

Nee, kort en bondig jij maakt er onzin van.  Een bedrijf kan geleverde diensten waar mensen gebruik van maken niet simpelweg “doodzwijgen” alsof ze ineens niet meer zouden bestaan.
Ondanks dat bedrijven zich vaak achter die facade verschuilen. (Dat is het gemakkelijkste).

Zoals meerdere malen aangehaald, “boerenfluitjes” gedrag.
Maar daarmee kom je niet ver als je het juridisch gaat uitspelen.


Kleine update van mijn kant de beheerder heeft uitgesproken dat hij hoopt dat hij vandaag of morgen het certificaat ontvangt en hem dan kan implementeren. Om toch ook nog even in te haken over de homepages. Wanneer klanten in het verleden een homepage hebben aangemaakt blijft die actief, ook bij een eventuele wijziging van propositie. Het is alleen voor ons niet mogelijk om deze optie achteraf nog in te schakelen bijvoorbeeld bij nieuwe abonnementen.


Goed te lezen dat homepages actief blijven.

Helaas laat KPN regelmatig SSL certificaten verlopen en dat duidt op een administratieve tekortkoming. Als organisatie zou je moeten weten wanneer welk certificaat vernieuwd moet worden zodat je daar pro-actief op kunt acteren.


Goed te lezen dat homepages actief blijven.

Helaas laat KPN regelmatig SSL certificaten verlopen en dat duidt op een administratieve tekortkoming. Als organisatie zou je moeten weten wanneer welk certificaat vernieuwd moet worden zodat je daar pro-actief op kunt acteren.

 

Dat verdient dan inderdaad even geen schoonheidsprijs. Tot op heden is het beleid nog niet gewijzigd wat betreft de homepages maar ik kan uiteraard niet garanderen of daar in de toekomst een ander besluit over genomen zal worden. 


Hallo Nick/Remco, het is stil op het front. Wanneer kan ik verwachten dat KPN het certificaat verlengt zodat mijn  website(s) weer veilig zijn. Graag een reactie in deze.


Hallo Nick/Remco, het is stil op het front. Wanneer kan ik verwachten dat KPN het certificaat verlengt zodat mijn  website(s) weer veilig zijn. Graag een reactie in deze.

Er is niks onveiligs aan uw website. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld geen persoonlijke gegevens invoeren ofzo. Dus die kunnen dan ook niet onderschept worden omdat het SSL certificaat niet werkt. Het is alleen hinderlijk voor bezoekers.

Maar als ik even op Google kijk:

https://www.google.com/search?ie=UTF-8&q=site%3Ahome.kpn.nl

... dan zijn alle sites gewoon via http bereikbaar. Nergens zie ik https staan bij de zoekresultaten. Dus eigenlijk vraag ik me af of het überhaupt veel gebruikt word.


Nick, mijn website is wel onveilig en het is inderdaad voor de bezoeker hinderlijk als er staat dat de site onveilig is. Ik klik echt niet op een site met deze melding. Hierdoor is mijn site dus slecht of helemaal niet bereikbaar. Bovendien moet tegenwoordig alles https zijn.

Bij de zoekresultaten staat toch echt wel https. Voorbeelden:

https://home.kpn.nl › tombullbijl › hoofdstuk4

https://home.kpn.nl › tombullbijl › hoofdstuk62

Bij http is de site meer niet dan wel te vinden. Meestal staat er: pagina niet gevonden.

 

Remco schrijft: Kleine update van mijn kant de beheerder heeft uitgesproken dat hij hoopt dat hij vandaag of morgen het certificaat ontvangt en hem dan kan implementeren. Om toch ook nog even in te haken over de homepages. Wanneer klanten in het verleden een homepage hebben aangemaakt blijft die actief, ook bij een eventuele wijziging van propositie. Het is alleen voor ons niet mogelijk om deze optie achteraf nog in te schakelen bijvoorbeeld bij nieuwe abonnementen.

Nick, ik kan er dus van uitgaan dat het probleem wordt opgelost?


Nick, mijn website is wel onveilig en het is inderdaad voor de bezoeker hinderlijk als er staat dat de site onveilig is. Ik klik echt niet op een site met deze melding.

Het is niet dat jouw website onveilig is, maar dat jer vermeld wordt dat jouw website onveilig zou zijn. Een nuanceverschil maar je hebt natuurlijk gelijk, dat SSL certificaat moet zo snel mogelijk vernieuwd worden. Ik snap ook niet waarom dit zo lang moet duren, zo ingewikkeld is dat ook weer niet.


Kleine update van mijn kant de beheerder heeft uitgesproken dat hij hoopt dat hij vandaag of morgen het certificaat ontvangt en hem dan kan implementeren.

Is het certificaat nu nog steeds niet vervangen? We zijn inmiddels 5 dagen verder. Of doe ik iets verkeerd? Ik krijg namelijk nog steeds de volgende foutmelding te zien: ERR_CERT_DATE_INVALID


Het certificaat is nog steeds verlopen. Overigens, normaal duurt het aanvragen van een certificaat slechts enkele uren en zeker geen dagen.