Skip to main content

Ls, sinds een week ben ik in het bezit en heb ik een deurbel, merk Ring, type doorbell pro geinstalleerd. In principe is mijn wifi tot alle tevredenheid zij het niet dat ik contact op moest nemen met de klantenservice van Ring.

Blijkbaar kunnen zij ook mee kijken en mijn klacht beoordelen. Mijn klacht in deze was, in de avond werkt de infra rood camera niet en de twee richting spraak knarste en kwam onduidelijk en bijna niet te verstaan over. Zij constateerden dat het RSI signaal nu - 73 is, dat zou moeten zijn - 55 of lager.

Zij stelden voor met u in contact te treden en het kanaal op 01, 06 of 11 te zetten, 

Na overleg met uw collega van de klantenservice, omdat zij technisch niet over meer info kon beschikken tot deze stap gekomen. Blijft echter de vraag, ik heb nu geen wifi problemen, als ik omgezet word naar een ander kanaal blijf ik hier dan van gevrijwaard?? 

Met vrgr Jos van der Veer

 

 

@Jos van der Veer Hi Jos, ik kan me voorstellen dat je niet zomaar instellingen wilt aanpassen als je WiFi verbinding nu goed werkt. Hoe goed je WiFi verbinding werkt, hangt af van de instellingen in je Experia Box en de netwerken in je omgeving.

We hebben een handige tool genaamd de WiFi manager. Deze helpt je om jouw WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Als je deze nog niet gebruikt hebt, raad ik je aan om hiermee te beginnen. Ik ben benieuwd of dat ook verschil maakt voor de werking van je Ring deurbel.Â