Skip to main content

Ik wil contact met een medewerker. En niet via een forum met heeft u dit/heeft u dat gedaan/ en dit zou moeten werken……..

Mijn KPN apparatuur dateert uit de grijze oudheid en hapert steeds vaker. TV schakelt zichzelf onverwacht uit en moet weer helemaal opnieuw opstarten, meerdere malen. Netflix wil regelmatig niet opstarten, soms wel geluid maar geen beeld, soms andersom.  Amazon start helemaal niet op. Wifi op bovenverdieping is belabberd. Werkte in het begin wel. (Aangelegd en gecontroleerd door KPN monteur.)  Internet beneden is niet altijd stabiel. Experiabox al diverse malen gereset.

Dus waarom KPN haar algemene storingsnummer heeft verborgen is een slechte zaak. Zijn nieuwe klanten belangrijker dan bestaande??? Gaarne contact!!!!!

Of is de enige manier om weer goedwerkende spullen van een provider te krijgen overstappen naar een concurrent de enige mogelijkheid? Of verhuizen naar een nieuwe woning?

Mijn zoon had in zijn vorige woning vergelijkbare problemen. Kreeg steeds gereviseerde rommel ter vervanging. Nu is hij verhuisd en alles doet het tot in de verste hoeken van zijn woning.

Op dit forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  Blijkbaar wilt u geen gebruik maken van deze kennis. Bel dan 0800-0402. Overigens wordt verouderde apparatuur altijd vervangen.


Alstublieft

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

Als u niet in aanmerking komt voor apparatuur wisselen kan het helpen om de software te verwijderen van de kastjes en deze opnieuw te downloaden.


Tsjah, software verwijderen van die kastjes…… hoe? Ik herinner me nog dat we in 2014 ook aan het klungelen waren. Pas de tweede KPN monteur kreeg de boel werkend en dat deed hij niet met de spullen en het instructieboekje dat wij hadden gekregen. Dus dom waren wij indertijd niet (wel veel verspilde tijd) en nu als senior denken wij wat trager, maar dom zijn we nog steeds niet. De spullen zijn versleten. De storingen zijn ergerlijk en wij wij willen via de normale weg contact op kunnen nemen met onze leverancier om tot een oplossing te komen.


Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar Software verwijderen].

5. Selecteer Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.


Goedenavond @wuni, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of dit geholpen heeft? En de tip van @Jeroen Ruiter is ook een goede!


Heeft u nieuwe apparatuur kunnen bestellen, of heeft de reset geholpen?


Hallo Joep en Jeroen, jullie reacties die voor  mijn reactie (tsjah) waren geplaatst heb ik niet kunnen lezen omdat ze toen niet zichtbaar waren (?). Ook was mijn internet weer eens verbroken.

KPN kan geen verbinding maken met ons huisnetwerk om de boel door te meten.

In ieder geval komen wij niet in aanmerking voor nieuwe apparatuur want V8 . We zullen morgen met daglicht de resets uitvoeren. En als dat niet helpt zullen we het 0800-0402 nummer bellen.

 

Allebei de Jees, hartelijk bedankt en nog een goede avond.


Hallo Joep en Jeroen, jullie reacties die voor  mijn reactie (tsjah) waren geplaatst heb ik niet kunnen lezen omdat ze toen niet zichtbaar waren (?). Ook was mijn internet weer eens verbroken.

KPN kan geen verbinding maken met ons huisnetwerk om de boel door te meten.

In ieder geval komen wij niet in aanmerking voor nieuwe apparatuur want V8 . We zullen morgen met daglicht de resets uitvoeren. En als dat niet helpt zullen we het 0800-0402 nummer bellen.

 

Allebei de Jees, hartelijk bedankt en nog een goede avond.

@wuni, hopelijk helpt de reset!


Wij horen het graag. Fijne avond voor nu.


Nog ondersteunde apparatuur:

Experiabox v.a. V8 en hoger. Wat is de mogelijke snelheid op je adres (zie fourstack) en wat haal je nu (speedtest; meten met één apparaat aan en bedraad).
Nog ondersteunde ontvangers: merken Arris en Arcadyan en ZTE

TV schakelt zichzelf onverwacht uit en moet weer helemaal opnieuw opstarten, meerdere malen.

Dit is een hardnekkige storing waar je niet de enige mee bent.

Netflix wil regelmatig niet opstarten, soms wel geluid maar geen beeld, soms andersom.

Ook bekend. Die app is brak momenteel.

Voor de 2 bovenstaande problemen zal een omruil van ontvanger(s) niet helpen.


Andere zoon heeft vandaag de reset gedaan. Een film van Amazon gekeken en nu voetbal. Dus voorlopig kijken we weer.

Alle reageerders hartelijk dank.

Wuni


Andere zoon heeft vandaag de reset gedaan. Een film van Amazon gekeken en nu voetbal. Dus voorlopig kijken we weer.

Alle reageerders hartelijk dank.

Wuni

Graag gedaan hoor!


Vandaag in mijn mailbox de meldingen van Jeroen en fame29 gekregen. 9 dagen oud!

Of het zo wezen moest. Gisteren weer storing met een plotselinge foutmelding. Moesten de stekker van de tv-ontvanger eruit halen. De beroemde 10 seconden wachten en vervolgen 10 minuten voordat alles weer hersteld was. Kreeg an KPN een compliment dat we het zelf opgelost hadden, maar geen excuus voor het missen van een belangrijk moment van de sportwedstrijd.