Skip to main content

Beste kpn, Ik heb een experia box v8 en de wifi is erg matig.

Met 3 online lerende kinderen is dat een probleem.

Graag wil ik een nieuwe modem, kan alleen nergens vinden hoe ik het aan kan vragen. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

 

Mvg

Denise

Je kunt niet zomaar een nieuw modem aanvragen. Een modem word alleen omgeruild als deze stuk is. Heeft u de WiFi manager al eens geprobeerd? 


Goedenavond @DeniseB, welkom op het forum!

Wat balen dat de wifi-verbinding niet goed werkt. Helaas is het voor ons als provider ontzettend lastig om een goed werkende wifi-verbinding te realiseren. Doordat wifi draadloos is, is het namelijk ontzettend gevoelig voor storingsbronnen. En deze storingsbronnen zijn er helaas veel, denk bijvoorbeeld aan de isolatie van jouw woning of de wifi-verbindingen van je buren. Dat maakt dat wij geen goed werkende wifi kunnen garanderen, we garanderen daarom alleen een goed werkende bekabelde internetverbinding.

Dat betekent natuurlijk niet dat we niet met je willen meedenken om de wifi-verbinding te verbeteren. Daarvoor hebben we, zoals @Nick83 ook al noemt, de Wifi Manager. Deze online tool gaat samen met jou de wifi-instellingen bij langs om de verbinding te verbeteren. Lukt dit niet en blijft de snelheid van de wifi onder de 20 Mbit/s? Dan komt de Wifi Manager met een gratis oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van twee gratis Experia Wifi's. Ook vindt je hier op het forum nog veel topics met tips om de wifi-verbinding te verbeteren, bijvoorbeeld: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Ik hoop dat je zo verder komt!