Skip to main content

Goedemiddag,

I.v.m. het verbreden van de oprit zouden we graag een kast verplaatst willen hebben, de vraag is of dat mogelijk is en of hier ook kosten aan zijn verbonden. Het is de wens om de kast 2 meter naar links te verplaatsen.

Met welke afdeling moet ik hiervoor contact opnemen?

Groet,

Alex

 

Dag @AlexSnijder weet je zeker dat het een kast van kpn is? Vrijwel zeker zal dat niet gaan gebeuren. Kabels moeten verlengt of ingekort worden waardoor de hele wijk een tijdje zonder internet zit en de kosten zijn enorm.


Hallo @AlexSnijder , misschien kun je eens een foto van de kast plaatsen, dan kunnen wij eventjes meedenken of dit echt een kast van KPN is. Als het een kast van KPN is, dan zou je met 0800-0150 (KPN Infra, beheer van gebouwen en kabelverdelers) kunnen bellen. Maar, zoals Joep al zei: verwacht niet te veel. Die kabels zijn niet zomaar verlengt, dus dat heeft wel aardig impact, ook wat kosten betreft.


Hallo @AlexSnijder 

Als je zeker weet dat dit een KPN kast is kan je het beste bellen met Infra, de beheerder van de technische gebouwen en kabelverdelers van KPN. Het nummer van KPN Infra is  0800-0150.

Die kunnen aangeven wat de mogelijkheden zijn.


Dank voor de reacties, onderstaand de foto's. Ik weet dat er geen glasvezel in zit.

 


Hallo @AlexSnijder , ik twijfel sterk of deze kast van KPN is. Die gebruikt grotere kasten.
Bel morgen voor de zekerheid met KPN Infra op het eerder genoemde nummer 0800-0150.

Dit lijkt mij eerder een kast van een kabelbedrijf zoals Ziggo.


Hmm, scharnieren aan zijkant. Ca 60 à 80 cm. Lijkt mij kastje van het stroomnet. Hiervoor moet je dan netwerkbeheerder TenneT, Stedin of Liander ofzo hebben. Lijkt sterk op kastje hier voor de deur.

Staat flink naast de oprit zo te zien aan de afgeschuinde stoep. Verplaatsing is niet goedkoop en zul je in dit geval vrijwel zeker zelf moeten bekostigen. Denk aan een 2000 euro of meer. Het is één grote groepenkast voor de hele wijk.

Kastje van de kabel (bv Ziggo) is zo'n 35 cm met slotje midden onder of midden boven. En heeft geen scharnieren want het haakt aan een kant vast.

Kasten van kpn (koper) zijn 1.10 meter hoog en staan vrijwel altijd op een betonnen voet.


Ik zie een hekje staan. Is dat bij de buren? Aan de andere kant van dat hekje?


Hallo, gebeld met het opgegeven nummer en die helpen mij verder op weg. Nogmaals bedankt voor antwoorden!!


Hmm, scharnieren aan zijkant. Ca 60 à 80 cm. Lijkt mij kastje van het stroomnet. Hiervoor moet je dan netwerkbeheerder TenneT, Stedin of Liander ofzo hebben. Lijkt sterk op kastje hier voor de deur.

Staat flink naast de oprit zo te zien aan de afgeschuinde stoep. Verplaatsing is niet goedkoop en zul je in dit geval vrijwel zeker zelf moeten bekostigen. Denk aan een 2000 euro of meer. Het is één grote groepenkast voor de hele wijk.

Kastje van de kabel (bv Ziggo) is zo'n 35 cm met slotje midden onder of midden boven. En heeft geen scharnieren want het haakt aan een kant vast.

Kasten van kpn (koper) zijn 1.10 meter hoog en staan vrijwel altijd op een betonnen voet.

Het zal zeer waarschijnlijk een K1200 zijn, een kunststof waaierkast met 1200 (mogelijke) aansluitingen. Onderstaand een foto hoe dit er uit ziet. 

Is helaas een kast die nog veelvoudig wordt gebruikt en de voeding vanaf de HVD of een actieve kast krijgt.

 


Hallo, gebeld met het opgegeven nummer en die helpen mij verder op weg. Nogmaals bedankt voor antwoorden!!

Laat je ons de afloop weten? Ben erg nieuwsgierig of dit lukt en de eventuele kosten die erbij komen. 


Hallo, gebeld met het opgegeven nummer en die helpen mij verder op weg. Nogmaals bedankt voor antwoorden!!

Laat je ons de afloop weten? Ben erg nieuwsgierig of dit lukt en de eventuele kosten die erbij komen. 

Same, vooral het potentiële kostenplaatje wekt mijn interesse, denk namelijk dat de eerder geraamde 2000 euro niet voldoende gaat zijn, kans is namelijk dat de volledige kast vervangen zal moeten worden door een met een metalen behuizing.

 

En ik ben er inderdaad ook 100% zeker van dat het een KPN-kast is, inderdaad type K1200-waaier of K1000 schroefkast.


Hallo, gebeld met het opgegeven nummer en die helpen mij verder op weg. Nogmaals bedankt voor antwoorden!!

Laat je ons de afloop weten? Ben erg nieuwsgierig of dit lukt en de eventuele kosten die erbij komen. 

Same, vooral het potentiële kostenplaatje wekt mijn interesse, denk namelijk dat de eerder geraamde 2000 euro niet voldoende gaat zijn, kans is namelijk dat de volledige kast vervangen zal moeten worden door een met een metalen behuizing.

 

En ik ben er inderdaad ook 100% zeker van dat het een KPN-kast is, inderdaad type K1200-waaier of K1000 schroefkast.

En dan wordt het waarschijnlijk vervangen voor LSA indien hij wordt verplaatst.


En dan wordt het waarschijnlijk vervangen voor LSA indien hij wordt verplaatst.

Zou inderdaad zo maar eens kunnen, vrij prijzige aangelegenheid. Zoals je weet is een mini-cabinet wel wat groter en dan moet er mogelijk met de gemeente gekeken worden naar een nieuwe locatie, dan nog het opnieuw aanleggen van kabels ondergronds, extra laswerkzaamheden, materialen. Denk dat er zo rekening gehouden mag worden met kosten boven de €5000 als het überhaupt al gebeurd.

Als de wijk volledig over is op glasvezel en zo'n kast is niet meer in gebruik dan is het natuurlijk een ander verhaal, vaak zie je echter toch dat er nog enkele actieve verbindingen op zitten.


In een glasvezelgebied zouden ze zomaar alles kunnen doorlassen inderdaad. 


apart om te zien heel anders dat wat ik bij ziggo heb gezien , bijzonder leuk