Skip to main content

Verzoek tot het verplaatsen van verdeelkast,daar deze het normale gebruik van de oprit belemmert.

 

Gaarne contact met  KPN infra. Op de kast  staat" PTT"wellicht buiten gebruik


Hallo @karelblankforum het beste kan je contact opnemen met de beheerder van technische gebouwen en kabelverdelers. Dit kan via 0800-0150.


Ik denk dat die struik daarachter veel meer belemmert dan die kast.

 


Gaarne contact met  KPN infra. Op de kast  staat" PTT"wellicht buiten gebruik

Overal staat nog PTT op zijn echt niet buitengebruik, ik wens u succes maar ik denk dat u niet ver komt.
Daarmee zeggende dat ik nog nooit iemand het voor elkaar heb zien krijgen


Lukt wel effe bij Boels langs, of een keer vergeten te remmen.

Maar valt me op dat er steeds meer mensen klagen om een paar centimeter grond, die kasten staan er al jaren en waarschijnlijk is er een vergoeding toen voor betaald, ze hoeven geeneens weg gehaald te worden.


Lukt wel effe bij Boels langs, of een keer vergeten te remmen.

Daar zou ik mee oppassen. Dan heeft TS (en de rest van de straat) geen KPN internet meer.


Moet je zien hoe snel er een ploeg staat om het te repareren.😁😁


Moet je zien hoe snel er een ploeg staat om het te repareren.😁😁

Op dezelfde plek:joy:


Op de meeste kunststof kasten van KPN staat nog het PTT Logo, ook op betonkasten staat PTT. Deze kast kan wel degelijk in gebruik zijn.


Lukt wel effe bij Boels langs, of een keer vergeten te remmen.

Daar zou ik mee oppassen. Dan heeft TS (en de rest van de straat) geen KPN internet meer.

En even je verzekering nalopen, een ploeg voor reparatie die waarschijnlijk 12+ uur bezig is zal prijzig zijn.


Moet je zien hoe snel er een ploeg staat om het te repareren.😁😁

Op dezelfde plek:joy:

Dat dan weer wel, op de stoep zal die niet geplaatst gaan worden.:hugging:

Lukt wel effe bij Boels langs, of een keer vergeten te remmen.

Daar zou ik mee oppassen. Dan heeft TS (en de rest van de straat) geen KPN internet meer.

En even je verzekering nalopen, een ploeg voor reparatie die waarschijnlijk 12+ uur bezig is zal prijzig zijn.

Ach, een beetje no-claim inleveren voor geen resultaat.:stuck_out_tongue_winking_eye:


@karelblankforum 

Is het wel een oprit?!Ik zie bv geen garage daarachter. Het lijkt mij er meer op dat je je stoort aan dat lelijke kastje op jouw grond. 
Maar is er wel een alternatief? Je plaatst dat ding toch ook niet midden op het fietspad of voetpad. 
 

Daarnaast lijkt het erop dat het kastje er al heel lang staat. 


Lukt wel effe bij Boels langs, of een keer vergeten te remmen.

Als jij zeker weet er nog wat overschot aan kabellengte is in de kast, dan moet TS meer even de paar tegels rondom het kastje weghalen, dan kom ik wel even met de giertank met 4000 liter water langs, dan zinken we hem wel even af. Buizen tot 5 meter diep heb ik ervaring mee, dus kastje van 1 meter moet wel lukken. Zand er weer over en tegeltjes erop en klaar is KPNkees.

 

 


Dan nog,…

Betreft het een huurlocatie? Is het een locatie in eigendom? Valt de straatkast dan ook binnen de eigen kadastrale gegevens? Is het gemeentegrond? Op de stoep zal die niet worden geplaatst. 

Ben ook benieuwd of de groenstrook dan wordt verwijderd, die zal e.e.a. ook nog wel belemmeren verwacht ik, wordt daarbij ook een leuk klusje om die hufters van grindtegels te verplaatsen/aan te vullen/ opnieuw te bestraten. 


Nu nog graag een reactie van ts @karelblankforum 


@karelblankforum

Toen de kast geplaatst werd was dit reepje grond vast en zeker een groenstrook van de gemeente. Hoogstwaarschijnlijk is dat reepje kadastraal nog steeds van de gemeente. (?)

Door bezuinigingen is het gebruik meestal aan de bewoners gelaten.

Deze kast staat niet voor een garage/inrit. Een officiële kadastrale inrit heeft ook schuine stoepranden. Verplaatsing, wat veel geld kost, zie ik niet gebeuren.


Nu nog graag een reactie van ts @karelblankforum 

Die voelt ondertussen wel nattigheid…. 

Gaat het niet worden… 


@karelblankforum

Toen de kast geplaatst werd was dit reepje grond vast en zeker een groenstrook van de gemeente. Hoogstwaarschijnlijk is dat reepje kadastraal nog steeds van de gemeente. (?)

Ik moet nu denken aan:

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5263723/ruzie-voortuin-geertruidenberg-gemeente-grond-kopen-huren


Voor een 10tje ofzo kan je bij kadaster de zaken/info rondom je huis met kaartje erbij downloaden.

Maar hoe dan ook, pas na 10 jaar buiten gebruik is PTT/KPN volgens de telecomwet verplicht zo’n kastje te verwijderen. Dat buiten gebruik zijn kan maar zo een flink aantal jaren duren, dus tot die tijd+10jaar zal de grondeigenaar dit ding gewoon moeten gedogen, ook volgens de telecomwet.