Skip to main content

Beste allemaal,

Onlangs ben ik overgestapt naar KPN glasvezel, welke net nieuw in onze wijk is aangelegd (kabel doorgetrokken tot in huis).

Alle benodigde installatie spullen zijn binnen, maar omdat er een verplichte monteur moet komen, kan ik momenteel niets met de spullen. Eenzijdig is de monteursafspraak van gisteren een dag van tevoren door KPN verzet, zonder reden te geven (na bellen met de klantenservice gaf ze aan dat dit door het warme weer kwam. Prima, toch fijn als dit even door KPN gemeld wordt). Nu moet ik twee weken langer wachten.

 

Echter, na al twee keer de klanten’service’ gesproken te hebben, kan niemand mij vertellen waarom ik op een verplichte monteur moet wachten. Ik denk dat KPN denkt dat de kabel in huis moet worden doorgetrokken, maar dit is al gebeurt. Ik heb dit aangegeven bij de klantenservice maar zij kunnen helemaal niets met deze informatie. Heeft iemand hier ervaring mee? 

 

Ik vind het zeer teleurstellend dat ik niemand bij de klantenservice kan spreken die mij kan vertellen waarom deze verplichte monteursafspraak er staat. Dat een telefoniste dit niet weet, dat kan ik begrijpen. De telefoniste geeft echter aan dat ik hier ook niemand anders over kan spreken. Wellicht is het een klein punt, maar het wekt enorm veel irritatie op en ik vind het alles behalve klantvriendelijk. Ik bel immers naar de klantenservice om meer informatie te krijgen op mijn vragen. Ik moet het echter doen met ‘nee dat weet ik niet en je kunt hier niemand over spreken’. Als dit het vooruitzicht is, laat dit me toch enigzins twijfelen aan mijn overstap.

Kan je een foto plaatsen van het kastje wat er nu zit? Vaak moet er een monteur komen om een kastje te plaatsen. 


Beste Joep,

dit is het kastje wat binnen hangt:

 


Hall9 @LvvM dit is een glasvezelaansluiting waar nog een glasvezelmodem op aangesloten moet worden. Dus daarom is er een monteur nodig.

 


@LvvM Deze dus ;

 


Bedankt! Dat maakt het geheel een stuk duidelijker.