Skip to main content

Vraag voor een familie lid uit NIjmegen

familielid moet verplicht over van koper naar glasvezel in Nijmegen. Wil geen modum in de meterkast wie trekt de kabel naar de woonkamer??? Of moet ik ze straks vertellen dat ze niet meer kunnen internetten en bellen. Of moeten ik met spoed Ziggo die via de kabel komt inde woonkamer aanvragen.

alleen FTU kast zit in meterkast, huidige modem zit op telefoonverbinding inde woonkamer en het modum MOET daar blijven staan, alleen desktop computer zonder WIFI is verbonden met huidige modum met vaste draad. . Iedereen als gebeld, met de vraag wie die Ethernetkabel daar gaat heen leggen van meterkast naar woonkamer door de kruipruimte . Doet KPN dit als je de installatie betaald ?

Graag een keer een duidelijk antwoord en niet alsmaar doorverwijzen. Ook gebeld naar Roamler, alleen Uit  het Roamler-info nummer kwam een moedertje aan de lijn (baby en kindergeluid  op achtergrond) die alleen een afspraak kon inplannen maar technisch kon ik gewoon terugbellen naar KPN dus dat had geen zijn. Bij KPN allerlei wisselende antwoorden

Hoi @Henk Hond . Welkom op het forum.

Ik ken de woning in kwestie niet dus kan ik er ook weinig over zeggen. Hier staat globaal wat je van een installatiemonteur mag verwachten:

 

Kort samengevat: Je kunt met de monteur van tevoren bespreken wat de wensen zijn. Of een monteur de kruipruimte in gaat hangt van de monteur en de kruipruimte af.

Als je twijfelt is het soms verstandig om zelf wat voorwerk te doen zoals gaten in dragende muren boren etc.Â