Skip to main content

In juli is mijn glasvezelaansluiting opgeleverd maar de internetsnelheid van mijn abonnement werkte op halve snelheid door de onjuiste kabel tussen glasvezelpunt en modem. In overleg met de een klantexpert service VAMO van KPN heb ik zelf een nieuwe kabel aangeschaft en mij is toegezegd dat de kosten van de kabel (€ 18) verrekend zouden worden met de eerste factuur (van oktober). Ik heb hiervoor op 27 juli gemaild met de klantexpert van KPN en een foto van de rekening van mijn kabel meegestuurd. 
In de factuur van oktober is de verrekening niet doorgevoerd en dus is het volle maandbedrag (€ 60) afgeschreven. De aanbieding van KPN was dat de eerste drie maanden van het abonnement gratis waren en daarna € 60 per maand. Dus in oktober heb ik de eerste reguliere factuur ontvangen en betaald.
Het mailadres van uw collega vermeld ik niet volledig maar de laatste vier letters van het emailadres eindigt op uber@kpn.com.
Graag hoor ik wat u hieraan gaat doen.

In juli is mijn glasvezelaansluiting opgeleverd maar de internetsnelheid van mijn abonnement werkte op halve snelheid door de onjuiste kabel tussen glasvezelpunt en modem.

Officieel hoort dat stuk van het netwerk tot je eigen thuisnetwerk.
Daar ben je in principe zelf verantwoordelijk voor.
 

In overleg met de een klantexpert service VAMO van KPN heb ik zelf een nieuwe kabel aangeschaft en mij is toegezegd dat de kosten van de kabel (€ 18) verrekend zouden worden met de eerste factuur (van oktober).

Op zichzelf is dat natuurlijk een heel aardige geste als dat “uit coulance" verrekend zouden worden met je eerste factuur. Hoe zich dat verhoudt tot mogelijk nog andere kortingen die je gekregen hebt is hopelijk nog door een medewerker van KPN te beantwoorden.


Het is idd een mooi gebaar van KPN. Maar de aansluiting tussen modem en glasvezelaansluitpunt is m.i. een ding van KPN. Standaard wordt 15 meter kabel bijgeleverd en in mijn geval had ik die lengte ook nodig van meterkast naar modem. Maar omdat die kabel (cat 5) dus niet goed werkte ben ik overeengekomen dat ik zelf een nieuwere (cat 6) kabel zou kopen en aansluiten en dat KPN de kosten ervan zou verrekenen met de eerste factuur. De standaard aanbieding voor superwifi is drie maanden gratis en daarna 60 euro per maand. Op zich werkt het allemaal naar volle tevredenheid maar nu nog ff dit puntje oplossen door KPN.


Klantenservice, graag uw reactie op mijn vraag.


Hoi @Herman2408. Sorry voor mijn late reactie. Het is de laatste tijd ontzettend druk, waardoor ik nu pas aan je bericht toekom. 

Ik zie inderdaad dat mijn collega beloofd heeft om de kabel te vergoeden. Die vergoeding staat ook in het systeem, maar is niet helemaal goed doorgekomen waardoor je het bedrag nog niet terug hebt gekregen. Ik heb het daarom gelijk alsnog een zetje gegeven, zodat het nu wel verrekend gaat worden. Dat lukt niet meer op de factuur die je nu al hebt gekregen, maar je kunt de vergoeding straks terugzien op de eerstvolgende factuur. Mijn excuses voor de vertraging! Houd de factuur voor alle zekerheid natuurlijk nog even goed in de gaten.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je me te vinden! 


Dag Danny,

Dank voor je reactie en geen probleem dat het bedrag met de volgende factuur verrekend wordt. Ik houd het in de gaten.

Groet,

Herman


Reageer