Skip to main content

Ik zit nu bij XS4ALL en neem in overweging of ik de overstap naar KPN ga maken. Ik ben dus een nieuwe klant voor KPN en kom in aanmerking voor een welkomstgeschenk. So far so good, echter...als ik mijn huisnummer invoer krijg alleen de Nest Hub als geschenk te zien. Mijn buren krijgen daarnaast ook de korting en Superwifi's te zien. Zij kunnen kiezen terwijl ik dat niet kan. Wat is de oorzaak? 

Wellicht niet bekend met het feit dat XS4all - al jaren een KPN dochter - sinds enige tijd voor consumenten in ieder geval volledig opgegaan is in KPN?

Ik denk dus dat u voor KPN niet als nieuwe klant geldt. Uw buren hebben dan waarschijnlijk Ziggo of zo, dat zijn dan wel nieuwe potentiële KPN klanten.


Wellicht niet bekend met het feit dat XS4all - al jaren een KPN dochter - sinds enige tijd voor consumenten in ieder geval volledig opgegaan is in KPN?

Ik denk dus dat u voor KPN niet als nieuwe klant geldt. Uw buren hebben dan waarschijnlijk Ziggo of zo, dat zijn dan wel nieuwe potentiële KPN klanten.

Nee, dat is nog niet zo. De integratie is nog niet zover. Bij de Surface actie kon ik wel kiezen.

Als ik het huisnummer van mijn buren ingeef kunnen zij ook gewoon kiezen terwijl ze al klant zijn van KPN. Daar heeft het dus niets mee te maken.


@SledgehammerNL

Hou er ook rekening mee als je naar kpn gaat 

Je 1 vip5202 en een hd ontvanger krijgt 

Je hebt nu 2x vip5202 

 


@SledgehammerNL

Hou er ook rekening mee als je naar kpn gaat 

Je 1 vip5202 en een hd ontvanger krijgt 

Je hebt nu 2x vip5202 

 

Weet ik. Daarom ben ik de voor- en nadelen naast elkaar aan het zetten. Maar op deze manier (geen welkomstkorting) maakt KPN de keuze wel heel makkelijk.


@SledgehammerNL

Hou er ook rekening mee als je naar kpn gaat 

Je 1 vip5202 en een hd ontvanger krijgt 

Volgens mij was dat een paar maanden zo ivm chiptekort. Maar is dat nu niet meer zo dacht ik. Er loopt nu zelfs een topic van iemand die nu alsnog die 2de HD ontvanger wil omruilen voor de 4K ontvanger.


@SledgehammerNL

Hou er ook rekening mee als je naar kpn gaat 

Je 1 vip5202 en een hd ontvanger krijgt 

Volgens mij was dat een paar maanden zo ivm chiptekort. Maar is dat nu niet meer zo dacht ik. Er loopt nu zelfs een topic van iemand die nu alsnog die 2de HD ontvanger wil omruilen voor de 4K ontvanger.

Ja en als het wel zo is dat je geen 2e vip5202 krijgt 

Zit je met zo,n traag ding opgescheept 

 


Wellicht niet bekend met het feit dat XS4all - al jaren een KPN dochter - sinds enige tijd voor consumenten in ieder geval volledig opgegaan is in KPN?

Ik denk dus dat u voor KPN niet als nieuwe klant geldt. Uw buren hebben dan waarschijnlijk Ziggo of zo, dat zijn dan wel nieuwe potentiële KPN klanten.

Nee, dat is nog niet zo. De integratie is nog niet zover. Bij de Surface actie kon ik wel kiezen.

Als ik het huisnummer van mijn buren ingeef kunnen zij ook gewoon kiezen terwijl ze al klant zijn van KPN. Daar heeft het dus niets mee te maken.

Ik ben uiteindelijk toch wel benieuwd of een moderator kan uitleggen waarom dit verschil optreedt.


Hi @SledgehammerNL

 

Ik ben uiteindelijk toch wel benieuwd of een moderator kan uitleggen waarom dit verschil optreedt.

Niet zo 1,2,3 :thinking:, maar ik wil dit wel voor je uitzoeken want ik vind het zelf wel een beetje gek… Dubbelcheck: verwijderen van geschiedenis en cookies maakt geen verschil?

Wil jij jouw postcode en huisnummer toevoegen in jouw Forum profiel? En ook het huisnummer van de buren? Als je hier een seintje geeft als je dat gedaan hebt, ga ik voor je aan de slag!


Hi @SledgehammerNL

 

Ik ben uiteindelijk toch wel benieuwd of een moderator kan uitleggen waarom dit verschil optreedt.

Niet zo 1,2,3 :thinking:, maar ik wil dit wel voor je uitzoeken want ik vind het zelf wel een beetje gek… Dubbelcheck: verwijderen van geschiedenis en cookies maakt geen verschil?

Wil jij jouw postcode en huisnummer toevoegen in jouw Forum profiel? En ook het huisnummer van de buren? Als je hier een seintje geeft als je dat gedaan hebt, ga ik voor je aan de slag!

@Shyrin_  nee dat maakt geen verschil. Op diverse devices dezelfde uitkomst. Gegevens zijn ingevuld 👍🏼


Duidelijk, ik zie het ook :shrug_tone4:! Ik heb intern de vraag gesteld: ik kom er op terug, zodra ik een terugkoppeling heb!


@Shyrin_  Ik kom er zojuist achter dat het verschil niet alleen het welkomstgeschenk betreft.

Huisnummers 2, 2B, 2C, 2D etc kunnen ook kiezen voor een maandcontract. Ik (2A) alleen voor een jaarcontract. Niet dat ik een maandcontract zou willen maar het voelt toch wel heel erg vreemd dat XS4ALL-klanten “gestraft” worden als ze nu over willen stappen naar KPN...


@Shyrin_  Ik kom er zojuist achter dat het verschil niet alleen het welkomstgeschenk betreft.

Huisnummers 2, 2B, 2C, 2D etc kunnen ook kiezen voor een maandcontract. Ik (2A) alleen voor een jaarcontract. Niet dat ik een maandcontract zou willen maar het voelt toch wel heel erg vreemd dat XS4ALL-klanten “gestraft” worden als ze nu over willen stappen naar KPN...

Geen idee maar komt dit niet omdat XS4ALL een onderdeel van kpn is 


@Shyrin_  Ik kom er zojuist achter dat het verschil niet alleen het welkomstgeschenk betreft.

Huisnummers 2, 2B, 2C, 2D etc kunnen ook kiezen voor een maandcontract. Ik (2A) alleen voor een jaarcontract. Niet dat ik een maandcontract zou willen maar het voelt toch wel heel erg vreemd dat XS4ALL-klanten “gestraft” worden als ze nu over willen stappen naar KPN...

Geen idee maar komt dit niet omdat XS4ALL een onderdeel van kpn is 

Dus men selecteert op mijn adres...de buren zitten bij KPN en als ik dat huisnummer invul komen gewoon alle voordelen en mogelijkheden te voorschijn. Dat ze dat niet krijgen (omdat ze al bij KPN zitten) begrijp ik. Maar XS4ALL klanten worden dus op voorhand al gescreend en wordt het voorstel daarop aangepast. Dat is een bewuste actie en dat stoort me.


@SledgehammerNL

Hou er ook rekening mee als je naar kpn gaat 

Je 1 vip5202 en een hd ontvanger krijgt 

Volgens mij was dat een paar maanden zo ivm chiptekort. Maar is dat nu niet meer zo dacht ik. Er loopt nu zelfs een topic van iemand die nu alsnog die 2de HD ontvanger wil omruilen voor de 4K ontvanger.

Dat tekort aan 5202's is ondertussen voorbij. Op de website wordt ook aangegeven dat je twee 5202-ontvangers krijgt.

 

Ik heb trouwens ook even op de webshop en het probleem wat @SledgehammerNL omschrijft is bij mij ook het geval, @Shyrin_. Op mijn adres (nummer 79) is enkel voor de Nest Hub te kiezen icm een 12-maanden contract. Op de adressen van mijn buren (ik heb nummers 75, 77 en 81 gecheckt) komt wel het volledige aanbod naar boven. Zowel ik als mijn buren van 77 hebben KPN. Postcode staat in mijn profiel.


@SledgehammerNL

Ik denk niet op adres maar op welk abonnement op welk adres 

Ik ben het met je eens als dit zo is vindt ik het ook niet kunnen dat ze dit doen

Misschien kan @Shyrin_ er antwoord op geven? 


@SledgehammerNL

Ik denk niet op adres maar op welk abonnement op welk adres 

Ik ben het met je eens als dit zo is vindt ik het ook niet kunnen dat ze dit doen

Misschien kan @Shyrin_ er antwoord op geven? 

Volgens mij kijkt de webshop enkel naar de (wat we binnen KPN noemen) Capability Checker. Hierin staat per adres aangegeven wat er maximaal haalbaar is en op welke drager (bijvoorbeeld VDSL of glasvezel). Ook het maximaal aantal iTV-tuners staat hier verwerkt maar ook of bijvoorbeeld Sneller Internet Buitengebied mogelijk is. Volgens mij haalt ook de Fourstack site zijn data hieruit.

 

De webshop heeft naar mijn weten geen zicht op welke abonnementen er op dat adres aanwezig zijn, anders hadden ze de vraag of er nog meer KPN-abonnementen aanwezig zijn op het adres ook kunnen schrappen. 


@SledgehammerNL

Ik denk niet op adres maar op welk abonnement op welk adres 

Ik ben het met je eens als dit zo is vindt ik het ook niet kunnen dat ze dit doen

Misschien kan @Shyrin_ er antwoord op geven? 

Volgens mij kijkt de webshop enkel naar de (wat we binnen KPN noemen) Capability Checker. Hierin staat per adres aangegeven wat er maximaal haalbaar is en op welke drager (bijvoorbeeld VDSL of glasvezel). Ook het maximaal aantal iTV-tuners staat hier verwerkt maar ook of bijvoorbeeld Sneller Internet Buitengebied mogelijk is. Volgens mij haalt ook de Fourstack site zijn data hieruit.

 

De webshop heeft naar mijn weten geen zicht op welke abonnementen er op dat adres aanwezig zijn, anders hadden ze de vraag of er nog meer KPN-abonnementen aanwezig zijn op het adres ook kunnen schrappen. 

Dus lijkt er achter de schermen een koppeling te zijn (tussen XS4ALL en KPN) die deze “discriminatie” mogelijk maakt. Kwalijke zaak...


Dus lijkt er achter de schermen een koppeling te zijn (tussen XS4ALL en KPN) die deze “discriminatie” mogelijk maakt. Kwalijke zaak...

Dat is niet wat ik bedoelde. Bij mijn onderburen die ook KPN hebben zijn alle opties namelijk mogelijk. Ik heb zelf ook KPN en voor mij niet. 

 

Ik heb even wat adressen van bekenden geprobeerd waarvan ik weet dat ze KPN hebben en voor hen staan alle keuzemogelijkheden ook gewoon open. Ik ken zo niemand die XS4ALL heeft voor zover ik weet dus dat zou ik dan weer niet kunnen checken helaas.

 

Het lijkt me dan ook eerder een fout, als ik de ‘ik ben ondernemer’-checkbox aanvink dan krijg ik op de KleinZakelijk pagina wel alle opties te zien. Ik heb ook het café om de hoek even geprobeerd waarvan ik weet dat ze KPN hebben en die krijgen ook op de consumenten-pagina alle opties te zien.


@Shyrin_  Ik kom er zojuist achter dat het verschil niet alleen het welkomstgeschenk betreft.

Huisnummers 2, 2B, 2C, 2D etc kunnen ook kiezen voor een maandcontract. Ik (2A) alleen voor een jaarcontract. Niet dat ik een maandcontract zou willen maar het voelt toch wel heel erg vreemd dat XS4ALL-klanten “gestraft” worden als ze nu over willen stappen naar KPN...

Ja, dat had ik inderdaad ook al gezien, @SledgehammerNL. Goed dat je het aangeeft, @NHendriks: ik geef deze adresgegevens ook door! 

Misschien kan @Shyrin_ er antwoord op geven? 

Dat kan ik en zal ik doen, zodra ik een terugkoppeling heb gehad! :wink: Dus graag nog geduld en laten we geen voorbarige conclusies trekken. I’m on it!


Bedankt voor jullie geduld! Door een technische storing werd niet het hele aanbod getoond: dat is nu hersteld! Bedankt voor het melden! :thumbsup_tone4:


Bedankt voor jullie geduld! Door een technische storing werd niet het hele aanbod getoond: dat is nu hersteld! Bedankt voor het melden! :thumbsup_tone4:

Top @Shyrin_ ! Bedankt voor het uitzoeken! Nu werkt het inderdaad zoals het hoort.