Skip to main content

Sinds enkele dagen heb ik een experia box v12 modem. Echter zijn er toch enkele dingen anders dan de v10.

 

Als een apparaat van de wifi af is of niet meer via de kabel aangesloten is. Dan zie je ze niet meer in de dhcp lijst staan. Dan zie je ook niet hoelang de lease nog resterend is. Alleen in een ander overzicht dat het incomplete is met geen resterende tijd over. Bij de v10 zie je het dan nog wel staan met de resterende tijd.

 

Daarnaast kan ik ook enkele apparaten niet makkelijker via ip block naar een lager getal krijgen. Dit kon wel makkelijk met de v10 (door een ander mac adres in te vullen op dat ip nummer die naar beneden moet of een ander nr moet krijgen).

 

Bij een ip binding met een apparaat gaat hij wel naar dat nummer, Maar als ik het ervan af haal gaat die weer terug naar het oude nummer. Dit was niet bij de v10, dan ging die naar het eerstvolgende vrije nr

 

Blijft een ip nummer voor altijd aan een apparaat gekoppeld?

 

Hoe kan ik dezelfde functionaliteit krijgen zoals die op de v10 ook was.

 

Verder werkt die prima.

 

@Paul_ weet jij toevallig hier wat vanaf?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @dennisg1 . Welkom op het forum.

De v10 en de box12 zijn zeer verschillende apparaten. De settings zullen dus nooit helemaal identiek worden. Loop je nu ook tegen een probleem aan dan? Wat werkt er niet ?


Hieronder mijn punten:

 

  1. De ip nummers lopen alleen maar op (vroeger ook op v10, is ooit opgelost), andere nrs die al een keer bezet zijn geweest worden niet opnieuw vrijgegeven. Loopt dus gewoon door tot aan het eindnummer. Begint het dan opnieuw met 1? Of is het dan klaar?
  2. Zodra een apparaat van de wifi of kabel af is, dan is die ook niet meer zichtbaar in de dhcp lijst. Je ziet dan ook niet meer de resterende leasetijd van  dat apparaat. Staat dan alleen nog in de arp lijst
  3. Op de v10 kon ik een ander mac adres invullen voor de ip binding voor een bepaald nr. En als dat apparaat die gekoppeld was daaraan ging die naar een ander getal. Maar nu lukt dat niet omdat die al bezet is.
  4. Als je een ip binding doet met een apparaat en zet het aan gaat die naar je aangegeven nr, maar zodra je de binding uitzet gaat het weer naar een ander nummer en blijft het dus niet meer hetzelfde

Kun je ook achterhalen welke firmware er nu op de box12 staat? Zou je die hier kunnen delen?


Heb SGEJ10000312 als versie staan


Wellicht dat er in de nieuwe firmware verbeteringen zitten ten aanzien van de door jou genoemde punten. Helaas is het zo dat dat nu allemaal ‘on hold’ staat en men druk bezig is de meest recente firmware te verbeteren.

De voortgang kun je hier bewaken: