Skip to main content

Ik heb vandaag een abonnement bij KPN afgesloten voor Internet (1Gb glas) en TV en het viel mij op dat er op enige wijze verschillende aanbiedingen worden aangeboden in dezelfde straat. Navraag bracht geen oplossing. Niemand kan of wil mij blijkbaar verklaren hoe dit kan. Apart.

Tijdens mijn eerste telefoongesprek werd de verbinding, tijdens een zogenaamde postcode check, na vijf minuten aan de telefoon te hebben gehangen, plotseling de verbinding verbroken. Het heeft dus waarschijnlijk met de postcode te maken. Twee huizen naast elkaar. Twee verschillende aanbiedingen voor één en hetzelfde product.

En dan krijg je tijdens het tweede telefoongesprek doodleuk te horen; “We hebben je dochter gebeld!” Pardon? Wie heeft jullie toestemming gegeven om een derde te bellen? Hoezo bij KPN heb je geen privacy. Wat is dit voor onzin zeg.

Dochter weet van niets en is niet gebeld.Ik vraag mij af wie dan wel?!?  Heeft iemand hier een goede verklaring hiervoor?

Hi @FamGBInternet! Iedereen is natuurlijk op zoek naar het beste aanbod. Zoals hierboven al is uitgelegd kan het aanbod dat je krijgt afhangen van waar je het aanbod krijgt. Dit gaat dan meestal om verschillen tussen verkoop telefonisch, het web of aan de deur. Wel is het natuurlijk raar dat de buur iets heel anders ziet op de website. Ik ga om die reden even navraag doen. Kan je je postcode en huisnummer invullen in je profiel? En zou je in het veld “Persoonlijke opmerkingen” ook de postcode en het huisnummer van de buur kunnen laten weten?

Het probleem is inmiddels na telefonisch contact met de klantenservice opgelost en heb ik nu dus ook twaalf maanden korting i.p.v. zes.

Overigens zag ik het verschil ook tussen een Mac computer en iPad die beide gebruik maakten van dezelfde ISP en IP nummer. Dit euvel was echter later ineens verholpen. De medewerker van de klantenservice vertelde mij dat de aanbieding van twaalf maanden iets nieuws is, en dat er ogenschijnlijk nog wel eens iets mis gaat. Hij zag namelijk andere informatie dan wij hier thuis. Misschien intranet versus internet. Geen idee. Maar goed. Probleem is gelukkig verholpen. Bij deze bedankt aan alle betrokkenen.


@FamGBInternet mooi dat er een oplossing gevonden is. Alvast veel plezier van je nieuwe KPN abonnement! :relaxed: