Skip to main content

De situatie:
4 Januari 2023 sluiten mijn huisgenoot en ik een KPN abonnement af voor glasvezel in ons huis op de 2e verdieping. Voor zover wij wisten was er nog geen aansluiting gemaakt, dus deze zou nog komen.

 

Eerst is er twee weken een doodse stilte: geen enkel bericht wanneer of hoe onze aansluiting geregeld zou worden. Ik dacht, weet je, ik ga even bellen. Toen bleek ik alleen maar doorgestuurd te worden en was er eigenlijk niemand die mij hielp.

 

Toen kwam ik erachter dat de datum van aansluiting volgens KPN steeds verplaatst werd. Ik weer een beetje rond bellen, bleek het systeem bij de onderaannemer van KPN niet te werken. Dus was ik weer 2-3 weken verder. Het was nu halverwege februari en ik had nog steeds geen internet. Wij konden zo niet werken of studeren, dus zijn we naar een KPN winkel geweest en die hielpen ons direct en zorgde dat we een noodpakket kregen (de eerste en laatste nuttige daad van KPN). 

 

Ik was er een beetje klaar mee dus ben ik blijven bellen tot ik een afspraak kon maken met een monteur. Na lang proberen kreeg ik eindelijk iemand te pakken die mij wou helpen. Deze monteur kwam langs en gaf aan dat ze niet wisten dat ik op de 2e etage woonde (hoe dan? dit moest ik aangeven bij het afsluiten van mijn abonnement). Er moest een hoogwerker komen. De monteur zou een notitie er van maken en er zou voor volgende keer een hoogwerker besteld worden. 

 

Toen was het ondertussen halverwege maart. Een tweede monteur werd, door KPN, langs gestuurd. Echter was er deze keer een verkeerde, te grote hoogwerker gestuurd. Dus kon het weer niet aangesloten worden en moest ik weer wachten. De monteur maakt een filmpje en foto's en noteert deze bij de afspraak. Een paar dagen later werd ik gebeld over de hoogwerker, dus ik leg braaf uit welke ze nodig hadden (want dat wist ik ondertussen) zodat ze in ieder geval de goede bestelde. Een week later was de monteur er weer, en ja hoor, wéér geen hoogwerker (ondanks dat ik precies had uitgelegd welke nodig was). 

 

Verslagen liet ik het maar een beetje gaan. Had al 3 vrije dagen moeten opnemen voor niets en had al ongeveer 20x gebeld. Toen begin april kwam er weer een monteur en ja hoor, wéér zonder hoogwerker. Deze monteur was erg aardig en begreep mijn frustratie en de situatie erg goed, dus bestelde zelf direct een hoogwerker voor een afspraak over twee weken. Ik had er zo wel vertrouwen in, deze monteur was erg fijn. 

 

Iets voor de afspraak wou ik even checken hoe het zat met de status van de hoogwerker. Dus ik bellen naar KPN netwerk (was al erg familiair met dit nummer ondertussen) en werd als gewoonlijk doorgestuurd naar de onderaannemer VolkerWessels Telecom. Die wisten helemaal niets van afspraken met monteurs of hoogwerkers. Een van de mensen aan de telefoon zei zelfs dat ze niet doen aan het aansluiten van glasvezel op de 2e verdieping. De frustratie werd erger en erger.

 

Toen was het de dag van de afspraak en inderdaad, geen hoogwerker. Nóg een afspraak gemaakt met de lieve monteur voor 19 mei en hij was vrij fel aan de telefoon welke hoogwerker hij nodig had. U begrijpt dat mijn geduld en vertrouwen volledig weg was ondertussen, maar goed, wie weet was dit nu écht het moment.

 

Wonder boven wonder was de correcte hoogwerker geleverd de 19e! Als een godszegen kwam de monteur het glasvezelkasje aansluiten. Dit ging allemaal snel en goed, een hele fijne monteur. Toen hij weg was ging ik natuurlijk de KPN modem snel aansluiten. Deze deed het niet. Het zal toch niet…

 

Ik bellen met KPN, na wat troubleshooting bleek dat het glasvezelkastje geen glasvezel verbinding door krijgt. Een monteur zou worden gestuurd. Maandag 22 mei kwam de monteur en die gaf aan dat het probleem er in zit dat de monteur van VolkerWessels Telecom het kastje nog niet (correct) had aangemeld/afgesloten in het systeem van VolkerWessels waardoor het systeem niet kan inzien dat wij glasvezel verbinding moeten hebben. Dit kon de KPN monteur niet regelen, dat moesten VolkerWessels Telecom doen. 

 

Enfin, ik bellen naar VW Telecom. Moest een mail sturen naar hun meldingen email met een foto van het kastje en dan zou het goed gezet worden in het systeem. Een dag later dacht ik, ik bel even om te checken hoe het er voor staat. Kreeg ik iemand aan de lijn die alleen een notitie van begin maart aan mij aan het voorlezen was wat dus helemaal niet meer relevant was. Heel fijn. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat reageren op dit soort mails tot 72 uur kan duren. 

Een dag later keek ik op mijn bankrekening en tot mijn verbazing zag ik dat de eerste factuur al afgeschreven was. Maar ik heb helemaal nog geen internet verbinding! Het heeft nog nooit gewerkt! Ik weer boos aan de telefoon, want dit kan echt niet. Daar kreeg ik vage, begripvolle antwoorden op. That's it eigenlijk. Ik heb niet het gevoel dat er verder iets mee gedaan wordt of dat ik mijn geld terug krijg. 

Ik heb 4 dagen gewacht (meer dan 72 uur dus) nadat ik de mail met foto had verstuurd en zojuist weer in de weer geweest met iedereen bellen. Blijkt dat mijn mail totaal niet opgepakt is door VW Telecom. Iemand daar doet zijn of haar werk blijkbaar niet. De meneer aan de telefoon kon alleen maar een notitie maken of berichtje sturen dat iemand naar mijn mail moest gaan kijken. Alsof ik daar nog vertrouwen in had. Ik wilde graag deze persoon zelf spreken om uit te leggen wat hij of zij moest doen voor mij. Maar dat telefoonnummer mocht ik niet. Dan de baas misschien? Iemand die iets kan doen? Nee hoor, die mag ik ook niet spreken. Dus nu zit ik hier weer te wachten tot iemand misschien ooit iets gaat doen.

 

Puntje bij paaltje ben ik al meer dan 5 maanden bezig met het zelf regelen van mijn internet aansluiting want KPN doet eigenlijk niks voor mij. Er wordt niet geluisterd naar mij, er wordt geen hulp aangeboden. Ik heb al meer dan 37x gebeld en 6 vrije dagen op moeten nemen. Ik heb nog steeds geen internet verbinding. Dit kan echt niet.

Hoi @J.Schmits, welkom hier.

Wat een verhaal zeg. Je hebt wel wat meegemaakt. En dat ging allemaal niet makkelijk. Wat een gedoe. Wel een hoogwerker, geen hoogwerker, de verkeerde hoogwerker. En dan komt uiteindelijk de juiste hoogwerker met de juiste monteur vergeet die de boel af te melden met als gevolgd dat je nog steeds zonder diensten zit. Maar wel een factuur in de bus. Dat is niet fijn. Dat begrijp ik heel goed. 

Ik wil hier graag eens dieper in duiken om te kijken of ik er voor kan zorgen dat de glasvezelverbinding opgeleverd gaat worden zodat jouw abonnement van start kan gaan. Zou je daarvoor jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik er mee aan de slag. 

Wat betreft de factuur vanuit ons. Ik wil je wel vragen deze te betalen om het systeem niet in de war te gooien. Ik wil dan met je afspreken dat alle dagen die je nog zonder diensten zit dat ik die vergoed voor je op een volgende factuur. Dan betaal je niet voor de tijd zonder diensten. Hoor graag van je. 


Beste @Bart_Z ,

Bedankt voor uw reactie. Is zeker niet niks geweest dit hele abonnement afsluiten…

 

Ik heb mijn profiel zo veel mogelijk aangevuld. Hopelijk is dit zo voldoende zodat u er mee aan de slag kan. Zo niet hoor ik het graag.

 

Wat betreft de factuur: deze is automatisch afgeschreven, dus er zal niet (nog meer) verwarring komen in het systeem. Uw voorstel betreft de dagen zonder diensten vind ik erg fijn en ga ik mee akkoord. Volgens MijnKPN is het abonnement gestart op 19-05. Tot op de dag van vandaag heb ik daar geen gebruik van kunnen maken.

 

Nog een kleine update:

VolkerWessels Telecom heb ik nog 3x extra gebeld betreft mijn mail. Blijkt dat deze nog steeds niet opgepakt was. Afgelopen maandag leek het er op dat hij EINDELIJK opgepakt ging worden, maar niets bleek minder waar. Vanochtend (31-05) is er wéér een KPN monteur geweest die mij eigenlijk hetzelfde verhaal vertelde als de vorige monteur: probleem zit bij de onderaannemer VolkerWessels Telecom. Hij gaf wel aan dat de errorcode niet per se administratief hoeft te zijn, het zou ook kunnen dat mijn glasvezel kabel niet (goed) is aangesloten op de splitter. ALS dat zo zou zijn ben ik nóg verder van huis want dan moet er gegraven worden en met VolkerWessels Telecom betekent dat dat het nog 1 tot 5 jaar gaat duren in mijn ervaring… De KPN monteur was erg vriendelijk en meedenkend en gaf aan dat hij met iemand aan de telefoon had gesproken die VolkerWessels Telecom een mail zou sturen met de opdracht mijn probleem zsm op te lossen. Nou ja, ik heb er geen vertrouwen meer in maar wie weet doen ze wel eindelijk iets als ze de opdracht vanuit KPN krijgen in plaats van een klant...


Ik zie dat je hier gisteren ook contact over hebt gehad en dat er een melding bij de back office openstaat. Ik heb daar je update van vandaag aan toegevoegd. Mijn collega's houden het in de gaten en nemen contact me je op indien nodig. Ik hoop echt dat het niet lang meer duurt, maar ik snap zeker dat je weinig vertrouwen hebt. 

Hoor graag weer van je als je iets gehoord heb vanuit ons.


Update:
Na een week stilte werd ik gisteren (06-06) gebeld of er een monteur diezelfde dag nog langs kon komen. Echter was ik aan het werk dus dat ging niet. De monteur kon ook vanochtend 07-06 langskomen. Dat werkte wel. Ik had weinig vertrouwen, maar goed, stuur maar langs. Hij kwam langs, trok het kastje van de muur, ging naar de wijkkast en wonder boven wonder doet het internet het nu!

 

Na 6 maanden vechten is het eindelijk gelukt: er is glasvezel verbinding in mijn huis. Ik ben zo blij dat het eindelijk geregeld is. Maar toch, de manier waarop dit alles is gegaan (drie maanden op rij een 4x zo hoge telefoon rekening dan normaal, 40+ keer bellen, op 1 hand kunnen tellen hoe vaak KPN mij heeft gecontacteerd, hoe weinig correcte aantekeningen/notities zijn gemaakt, en ga zo maar door) vind ik echt niet kunnen. Het feit dat ik een deel van een factuur niet hoef te betalen is iets, maar qua compensatie is dat echt helemaal niks vergeleken bij wat ik heb doorstaan. 


ik hoop dat KPN een betere compensatie wil bieden


Fijn om te lezen dat je eindelijk internet hebt. Daar ben ik blij om. Maar hoe dat tot stand is gekomen verdiend niet de schoonheidsprijs. Had niet zo mogen lopen, dat ben ik helemaal met je eens.

Uit coulance heb ik de hele eerste factuur vergoed. Dat is voor mij het maximale wat ik kan doen. Ik kan namelijk enkel de tijd zonder diensten vergoeden. Dit heb ik in overleg verhoogd tot hele eerste factuur.  Dit bedrag zie je in mindering op de volgende factuur. 


Wauw moest de kabel buiten over de gevel getrokken worden dat er een hoogwerker aan te pas moest komen?

Ik voel uw pijn meneer Schmits, ik heb een vergelijkbaar drama achter de rug (zonder hoogwerker dan), maar wel 2x zo lang geklungel (een jaar). 
Ongelofelijk. 


bij  mij kwam ook de hoogwerker , de FTU werd op de  2 e etage geplaatst terwijl mn woonkamer en dus ook mn tv en computer een etage lager staan geprobeerd het internet signaal via stopcontact een etage lager te krijgen , door mn verouderde kabels komt  de snelheid nu niet boven 100 down en  nog maar 45 up . k hoop dat dit jaar snel om za gaan  dan ga ik terug naar ziggo ook mede door het feit er valt  niet over te praten met de klantenservice die hangen  gewoon op ECHT ZWAAR TELEUR  GESTELD IN KPN 


bij  mij kwam ook de hoogwerker , de FTU werd op de  2 e etage geplaatst ...

Waarom werd die daar geplaatst? 


echt geen idee  waarom die daar geplaatst werd 


echt geen idee  waarom die daar geplaatst werd 

je hebt het ze niet gevraagd?


uiteraard niet 


uiteraard niet 

Waarom niet?


op het moment dat hun met mn aansluiting bezig waren , was ik in gesprek , toen ik zag dat hun hem op de 2 e etage hadden gemonteerd en ik aan hun vroeg hoe krijg ik nou mn signaal naar de etage toe waar mn apparatuur staat , antwoorden hun dat lukt wel via het stopcontact , 

verbaast dat ze het zo hadden gedaan was de KPN monteur die wat later mn kapotte FTU kwam omruilen , hij kon niks voor me betekenen zij hij neem maar contact op met de klantenservice , ik vroeg aan hem of hij daar wel eens mee te maken had gehad , lachend zij hij Nee k  zit t mobile 


misschien een internet kabel trekken?


dat ga ik binnenkort inderdaad proberen bedankt voor het meedenken