Skip to main content

Al meerdere pogingen ten spijt komt KPN niet spontaan met een adequate oplossing voor mijn trage internet á 13Mbs.

Al meerdere keren kaartte ik mijn probleem bij hen aan, terwijl men bleef volhouden dat daaraan niets te doen was. Mijn naaste buurman heeft -vanaf de bouw van zijn en onze woning- een dubbele aansluiting en bij mijn woning een enkele, waardoor hij ook een snellere internetverbinding heeft.

Zoals gezegd was dit al van de bouw van onze woningen zo en er zou helaas niets aan te doen zijn. De aanhouder wint en dus na herhaaldelijk contact met KPN zou er toch wel een oplossing kunnen zijn. Enkele (ongebruikte) aders uit mijn toevoerkabel zouden gekoppeld kunnen worden aan de huidige aansluiting en zo de snelheid kunnen worden opgevoerd. Wegens de Covid-19 is dit nog niet gerealiseerd, dus ga ik ook nog niet te vroeg juichen.

Al met al wilde ik hiermee aangeven, dat de nieuwe klanten van KPN blijkbaar meer privileges ontvangen dan de bestaande klanten. 

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hallo Joost, welkom op het forum! Het klinkt alsof je het hebt over pairbonding. Als jouw huis een tweede aderpaar heeft, dan kan deze gekoppeld worden aan je al in gebruik zijnde aderpaar om op die manier een (ruwweg) verdubbeling van je snelheid te krijgen. Alleen, bij pairbonding is het zo dat dit monteurswerkzaamheden vereist aan zowel de centralekant, als in jouw huis. En vanwege Corona werken onze installatiemonteurs nog gelimiteerd bij klanten thuis. Mensen die nog helemaal niet aangesloten zijn hebben voorrang. Omdat jij op dit moment een werkende verbinding hebt, ook al is hij relatief langzaam, geldt omzetting naar pairbonding als een wijziging. Omdat we immers jouw type verbinding moeten wijzigen. En daarin worden wijzigingen náár pairbonding op dit moment nog niet weer uitgevoerd. 

Als de wijziging al wel in het systeem staat wordt je, zodra monteurs hiervoor weer kunnen komen, door onze back office gebeld om een afspraak te plannen. Als de wijziging er nog niet is, dan raad ik ook aan om hiermee te wachten tot later in de zomer. 

 

Je kunt hier meer lezen over hoe we op dit moment installatiemonteurs inzetten.