Skip to main content

Goedemiddag,

Wij hebben een vergelijkbare situatie. Begin april is glasvezel aangelegd in de meterkast van onze nieuwbouwwoning. Volgens de monteur kon ik vanaf dat moment de verhuizing doorgeven aan KPN, hetgeen wel 3 weken kon duren i.v.m. drukte. Daarop heb ik gelijk KPN gebeld om de verhuizing te regelen, 4 mei was de eerstvolgende mogelijkheid dat een monteur kon komen om de FTU te activeren. Dit zou zo lang duren omdat het activeren door een externe firma dient te gebeuren.

Ondertussen hebben we een noodpakket ontvangen met digitenne, waar we helaas niets mee kunnen omdat de televisie te oud is (eigen schuld dikke bult, moeten we maar met de tijd meegaan 😉. Afgelopen maandag de hele dag gewacht op een monteur, echter die kwam niet opdagen. Vervolgens toch maar even gebeld (in totaal ruim anderhalf uur) met KPN Klantenservice en KPN Netwerk (kastje-muur verhaal) conclusie er stond wel een afspraak gepland maar de monteur zijn ze blijkbaar vergeten in te plannen. Geen probleem meneer, we gaan de hele procedure nogmaals doorlopen en binnen een aantal weken kunt u een mail verwachten voor het maken van een afspraak. Allemaal leuk maar dan heb ik dus nog steeds geen monteur die de FTU komt activeren. Inderdaad meneer, want dat gaat helaas voor u ook nog wel enkele weken duren omdat dit door een externe firma moet gebeuren.

Al met al zitten we straks ruim 11 weken zonder televisie en fatsoenlijk internet. Wel gezellig met z’n vieren rondom een IPad zitten en gezamenlijk tv kijken. Echt ronduit belachelijk dat dit allemaal zo lang moet duren en niemand bij KPN met een fatsoenlijk antwoord of met een oplossing komt. Het enige wat wel goed gaat is het strooien met extra data zodat van de telefoon een hotspot gemaakt kan worden.

We waren altijd zeer tevreden over KPN, helaas is het vertrouwen dat het op korte termijn goed gaat komen wel een beetje weg.

Mvg. Danny

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @DvandeZ, welkom! Wat zuur dit allemaal zeg! Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik kijk dan graag met je mee. Het klopt dat wij ook afhankelijk zijn van KPN NetwerkNL voor de oplevering voordat wij kunnen installeren, dus wat dat betreft kan ik daarin inderdaad niet zoveel voor je betekenen, zeg ik alvast.


Euhm... als die tv nu met digitenne niet werkt omdat die te oud is, dan gaat die straks ook niet werken als uw aansluiting gereed is.


Beste Nick,

Dat klopt, maarruh als ik gewoon ben aangesloten heb ik geen Digitenne nodig. De Digitenne zit in een noodpakket en is bedoeld als tussenoplossing. Het probleem zit dan ook in het feit dat ik al weken wacht (en nog weken moet wachten) totdat een aannemer (de externe partij)het kastje in mijn meterkast activeert. Alvorens ik mijn modem kan inpluggen en weer als vanouds kan internetten en tv kijken. Dit schijnt een eenvoudige ingreep te zijn, echter omdat dit wordt uitbesteed heeft KPN (ook KPN netwerk) hier geen invloed op. 
Ik snap niet dat KPN deze werkwijze hanteert en blijft hanteren. Dit kun je als grote provider toch niet blijven verkopen aan klanten.

Echt bizar, maar een zoektocht op het wereldwijde web leert me dat wij niet de enige zijn die dit probleem met/bij KPN hebben.


Beste Marcia,

Dank voor je reactie, ik heb mijn profiel aangevuld. Helaas heb ik de laatste zin in je reactie de laatste dagen heel vaak moeten horen. Niemand bij KPN (ook KPN netwerk) schijnt een oplossing te hebben voor dit ogenschijnlijk simpel probleem. Persoonlijk vind ik het onvoorstelbaar dat KPN zo afhankelijk is van een externe partij. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om de aannemer te verzoeken om deze aansluiting zsm te laten activeren. Kan me niet voorstellen dat KPN geen duidelijke afspraken heeft gemaakt met de externe partij.

Bij mijn vorige verhuizing, 2 jaar geleden, kwam er een monteur van KPN langs. Binnen 2 uur was alles geregeld, kastje geactiveerd, modem geplaatst, kabels getrokken en alles aangesloten. En nu, weken wachten voordat je een afspraak kan plannen om vervolgens nog een aantal weken te wachten voordat er een monteur op je stoep staat. Normaliter verwacht je dat processen en procedures verbeteren in de loop der tijd.

Naja, misschien heb ik de lat wel te hoog gelegd. We blijven hoop houden dat het allemaal goed komt (op korte termijn) 🤞🏻
 

 

 


Maar op uw adres is in ieder geval glasvezel mogelijk.

Ik wacht al jaren hierop maar op mijn adres telkens de opmerking: op uw adres nog geen glasvezel mogelijk.

Ook kan niemand mij vertellen of en wanneer dit wel gaat gebeuren.

Nou, dan weet je het wel: de komende jaren nog niet.

En dat in Rotterdam vlakbij het centrum.

Moderne satd maar op dit gebied dus niet.


Dag @DvandeZ Dank voor de gegevens. Ik heb direct gekeken en de eerste melding die ik zie staan is een melding van onze achterliggende, technische afdeling. Je zou een nummer moeten hebben gekregen dat je kunt bellen voor updates. Heb je dit ook? Deze afdeling kan je vertellen wat de stand van zaken is en waarom het veel langer duurt dan gepland. 


Beste Bart,

Ik heb geen nummer ontvangen, het enige wat me telefonisch is medegedeeld is dat ik binnen een paar weken een mail ontvang (zie mijn voorgaande berichten). Als ik mijn bestelling bekijk in ‘mijn KPN’ kan ik zien dat op 1 april mijn bestelling de status heeft gekregen: je bestelling wordt voorbereid. Tevens staat in de melding dat ik uiterlijk 3 dagen voor 4 mei 2020 het installatie pakket ontvang. 
Ondertussen heb ik niets ontvangen, wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en niemand die gericht verder kan helpen of een antwoord heeft. 

Ik wacht nog tot morgen af en dan ga ik op zoek naar een andere provider, hoe jammer ik het ook vind. Maar ergens is een grens bereikt.

Mvg Danny 

 


Wat wil je met overstappen bereiken? Die glasvezel kabel is eigendom van KPN Netwerk NL. Andere providers kunnen daar niet over leveren zolang KPN Netwerk NL (of de onderannemer daarvan) zn werk niet af heeft gemaakt. Daar zit u nu op te wachten. Als u overstapt, dan zult u bij een andere provider daar net zo goed op moeten wachten.

Tenzij u natuurlijk ook coax in de meterkast hebt. Dan zou u kunnen kiezen voor Ziggo.


Ik zie dat je vanmiddag contact hebt gehad met de back office, @DvandeZ. Dat is goed om te zien. Jammer dat ze daar ook nog geen definitief uitsluitsel voor je hadden. Even, ook voor meelezers, het wachten is nog steeds op KPN NetwerkNL. Wij kunnen niet beginnen met het leveren van het signaal tot dat zij hun deel hebben afgerond en dit ook bij ons hebben afgemeld. Je wordt vanzelf door de aannemer gebeld. En wij nemen ook contact met je op zodra wij de gereedmelding vanuit KPN NetwerkNL binnen hebben.  


Goed nieuws, vanochtend stond er (onaangekondigd) een monteur om ons aan te sluiten op het glasvezel. Binnen een klein uurtje was alles geregeld en kunnen we weer internetten en televisie kijken.

Het kan dus toch, de monteur was verbaasd dat ons werd verteld dat het hele proces weken zou gaan duren. 

Eind goed al goed zullen we maar zeggen.

 


Wat goed om te horen! Het kan dan inderdaad ineens heel snel gaan. Omdat de wensdatum van de verhuizing op de 4e lag, stond het signaal al wel klaar. Dus zodra dan de monteur het glasvezelpunt had afgemonteerd kan de Experia Box gelijk contact maken met ons netwerk en de boel activeren. Dan doet alles het ook gelijk.