Skip to main content

Hoe krijg ik KPN en/of VWtelecom in beweging. Op 26 maart glasvezel, TV en vaste lijn besteld bij KPN. leverdatum zou 12 mei worden. Inmiddels al zes weken een afgemonteerd glasvezelpunt in mijn meterkast, maar VWtelecom krijgt het niet voor elkaar dat te melden bij KPN?  Laatste week van mei telefonische contact met KPN:  ergens rond 2 juni zou er beweging kunnen komen. Zie ik vandaag, dat in de bestelstatus nu pas zes juli wordt weergegeven. Heeft KPN soms de policy nieuwe klanten die meer dan één keer bellen weer achteraan in de rij te zetten?  Tips hoe dit aan te pakken zijn welkom.

 

Welkom!

VW Telecom moet het terugkoppelen aan KPN Netwerk NL, KPN Netwerk NL moet het op hun beurt weer terugkoppelen naar KPN. De vraag is dus eerder, wie heeft nu wel of juist niet iets naar wie teruggekoppeld.

Heb je al contact gezocht met VW Telecom (088-1860666) en hen gevraagd welke status ze hebben en of ze deze status al hebben teruggekoppeld naar KPN Netwerk NL? Daarna zou je misschien eens kunnen informeren bij KPN Netwerk NL en hen vragen om een update.

Afwachten tot een moderator reageert kan natuurlijk ook, alleen duurt het dan misschien wat langer eer je daar duidelijkheid in krijgt. In dat geval is het wel raadzaam om je profiel even te voorzien van een update (en dus je gegevens in te vullen) zodat ze deze erbij kunnen pakken. 


 

Welkom!

VW Telecom moet het terugkoppelen aan KPN Netwerk NL, KPN Netwerk NL moet het op hun beurt weer terugkoppelen naar KPN. De vraag is dus eerder, wie heeft nu wel of juist niet iets naar wie teruggekoppeld.

Heb je al contact gezocht met VW Telecom (088-1860666) en hen gevraagd welke status ze hebben en of ze deze status al hebben teruggekoppeld naar KPN Netwerk NL? Daarna zou je misschien eens kunnen informeren bij KPN Netwerk NL en hen vragen om een update.

Afwachten tot een moderator reageert kan natuurlijk ook, alleen duurt het dan misschien wat langer eer je daar duidelijkheid in krijgt. In dat geval is het wel raadzaam om je profiel even te voorzien van een update (en dus je gegevens in te vullen) zodat ze deze erbij kunnen pakken. 

Dank voor het antwoord:  met VW telecom heb al drie keer contact gehad (telefoon: 088 0063744 en email: meldingen@vwtelecom.com en via dat emailcontact gevraagd om een statusupdate in hun systemen door te voeren), maar het lukt ze blijkbaar niet om de info die ik heb doorgegeven (foto meterkast MET afgemonteerd glasvezel ontvangstpunt) door te zetten naar de juiste afdeling, zodat KPN dat ook te horen krijgt.  KPN blijft ijzerenheinig naar VW telecom verwijzen en wil van geen foto weten. 


De grote vraag is of de andere kant van de glasvezelaansluiting ook al klaar is. We zien toch vaak dat daar vertragingen door ontstaan. Er moet nogal wat appartuur geplaatst worden. Het is beslist niet zo dat als in huis de aansluiting is gerealiseerd dat de andere kant dan ook klaar is.


Dank voor het antwoord:  met VW telecom heb al drie keer contact gehad (telefoon: 088 0063744 en email: meldingen@vwtelecom.com en via dat emailcontact gevraagd om een statusupdate in hun systemen door te voeren), maar het lukt ze blijkbaar niet om de info die ik heb doorgegeven (foto meterkast MET afgemonteerd glasvezel ontvangstpunt) door te zetten naar de juiste afdeling, zodat KPN dat ook te horen krijgt.  KPN blijft ijzerenheinig naar VW telecom verwijzen en wil van geen foto weten. 

Bedoel je echt KPN of KPN Netwerk NL? Tussen beide zit een wezenlijk verschil. Misschien KPN Netwerk NL eens bellen en hen vragen om bij de aannemer een status update te vragen. Na zo'n lange tijd wachten wordt het toch wel eens tijd dat er een update gegeven wordt.

Zoals @Joep1965 al zegt kan natuurlijk ook verderop in de verbinding nog iets niet in orde zijn waardoor nog geen statusupdate heeft plaatsgevonden maar misschien kan KPN Netwerk NL daar wat meer informatie over geven.


De grote vraag is of de andere kant van de glasvezelaansluiting ook al klaar is. We zien toch vaak dat daar vertragingen door ontstaan. Er moet nogal wat appartuur geplaatst worden. Het is beslist niet zo dat als in huis de aansluiting is gerealiseerd dat de andere kant dan ook klaar is.

Dat vermoeden heb ik ondertussen ook, maar communiceer dan transparant in de zin van:  “uw huisinstallatie is helemaal gereed, maar in de districtscentrale moet nog apparatuur worden geplaatst en ingeregeld. Naar verwachting is dat <datum>  gereed” Dan nog: eerst 12 mei noemen betekende wel, dat ik mijn Ziggo abo met bijna een maand heb laten doorlopen, maar zo dadelijk geen vaste lijn heb, en alleen wifi apparaten kan benaderen. Alles wat een vaste UTP verbinding had met modem/switch is  niet meer bereikbaarbaar (NAS, warmtepomp, zonnepanelen etc)


 

Ik denk dat sowieso niets gecommuniceerd is juist omdat “uw huisinstallatie is gereed…….” weer kan leiden tot de nodige vragen van klanten die daarmee de indruk hebben dat alles dan wel in orde zal zijn. Dat er na een huisinstallatie zich nog heel wat meer bevind staat het merendeel van de consumenten (lees; de gemiddelde consument) niet bij stil.

Dat een reactie op je e-mail uitblijft is balen, maar zoals altijd geldt natuurlijk wel weer ‘een beller is sneller'. Aan een foto hebben ze bij KPN noch KPN Netwerk NL vaak niets, ze moeten echt die terugkoppeling hebben.


Ik snap je helemaal hoor. In principe zou je zelf niets hoeven te doen en gaat het als volgt; Je neemt een abonnement bij kpn met overstapservice.  En dan gaat het lang wachten worden. Soms wel anderhalf jaar of misschien nog wel langer. Telkens krijg je dan brieven met updates. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt worden planningen continu gewijzigd helaas. Mijn advies is bel Ziggo en laat je abonnement doorlopen tot je bericht krijgt dat alles klaar is wat glasvezel betreft. Het geeft nu zoveel stressgedoe. Je gaat bij kpn toch pas betalen als het modem aktief is.


Ik snap je helemaal hoor. In principe zou je zelf niets hoeven te doen en gaat het als volgt; Je neemt een abonnement bij kpn met overstapservice.  En dan gaat het lang wachten worden. Soms wel anderhalf jaar of misschien nog wel langer. Telkens krijg je dan brieven met updates. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt worden planningen continu gewijzigd helaas. Mijn advies is bel Ziggo en laat je abonnement doorlopen tot je bericht krijgt dat alles klaar is wat glasvezel betreft. Het geeft nu zoveel stressgedoe. Je gaat bij kpn toch pas betalen als het modem aktief is.

Ga ik alsnog proberen; alleen een paar dagen voordat mijn abo bij Ziggo zou stoppen heb ik met twee verschillende afdelingen van Ziggo telefonisch contact gehad, en die waren blijkbaar niet in staat mijn abonnement voor onbepaalde tijd en tevens maandelijks opzegbaar actief te houden. 😡


Gaat waarschijnlijk nog heel lang duren zoals @Joep1965 al aangeeft (en ik uit eigen ervaring weet). 


Gaat waarschijnlijk nog heel lang duren zoals @Joep1965 al aangeeft (en ik uit eigen ervaring weet). 

Ik ben bang dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen.

Vandaar een aanvullende vraag:  in mijn huidige thuisnetwerk bevond zich uiteraard een modem (van Ziggo) met daarachter een switch, type TL-SG1016DE van TPLink.

Achter die switch een twaalftal apparaten via vaste UTP verbindingen. (internet radio, NAS, UTP verbindingen naar alle slaapkamers, SAT ontvanger etc.)

Is er een slimme manier om het Alcatel kastje van KPN ( dat alleen een tiental Wifi verbindingen kan opbouwen) te verbinden met die switch, zodat alle vaste LAN gebruikers ook in de lucht blijven.

Anders lukt het alleen om laptop, smartphone of een tablet draadloos met internet te verbinden.


En nu denk ik dat het tactisch is om voor deze vraag een nieuw topic te starten want dan krijgt het de juiste aandacht die het verdient. Om het hier achter te plakken heeft weinig zin denk ik. 

🚀


En nu denk ik dat het tactisch is om voor deze vraag een nieuw topic te starten want dan krijgt het de juiste aandacht die het verdient. Om het hier achter te plakken heeft weinig zin denk ik. 

🚀

Ik denk inderdaad dat dat beter is.

Wat mij betreft haalt de moderator mijn laatste bericht van gisteren eruit.

Ik zal een nieuw topic starten, want ik vermoed dat meer (nieuwe) glasvezelklanten te maken hebben of gaan krijgen met vertraging in de oplevering van hun verbinding.