Skip to main content

Hallo,

Met enige regelmaat (minstens 1x per week) valt de laatste tijd de verbinding met internet en TV weg en kan dit alleen opgelost worden door het resetten van de Experia Box.

Nu is de box al geruime tijd in gebruik en heeft altijd goed gewerkt, maar het kan zijn dat vervanging nu de enige mogelijkheid is om dit probleem op te lossen.

Ik hoor het graag van u
 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Jolanda_Twingo , welke merk/type modem heb je?

 


Hallo JanD,

Wij hebben een Experia Box V8.

 

Groet, Jolanda de Bruijn


Hoi @Jolanda_Twingo welkom op het forum!

Met de gegevens uit je profiel heb ik de lijn alvast even uitgelezen en vanaf hier ziet alles er eerlijk gezegd wel goed uit!
Ik kan de V8 alleen omruilen als deze aantoonbaar defect is. Om die reden heb ik nog een aantal vragen.

  • Zou je kunnen beschrijven hoe de lampjes op je experiabox branden als alles wegvalt? (dus vóór je hem reset?) 
  • Als de verbinding weg valt, is dit dan op ál je apparaten? Dus ook eventuele smartphones via wifi?
  • Heb je ook een computer met een internetkabel om dit op te testen als de verbinding wegvalt?
  • Hoe zit je TV ontvanger aangesloten op de experiabox?

 


Hoi @Jolanda_Twingo, we zijn inmiddels al weer een paar dagen verder, is het nog gelukt dit probleem op te lossen?


We hebben er niet specifiek op gelet wat er gebeurt. We kijken het nog even aan.  Maar in de tussentijd hebben we hem al weer twee keer weer moeten resetten.

 


Hoi @Jolanda_Twingo, hoe is het de afgelopen week gegaan?


De afgelopen paar dagen is het iedere dag raak. Ineens blijft het beeld hangen. Op de experia box staan alle lampjes stil, ze branden dus allemaal zonder te knipperen.

En dan moeten we het zwarte kastje (interactieve tv)  en de router uit en aan zetten. Daarna start hij dan wel weer op, maar dit begint ondertussen heel irritant te worden.

Of Wifi het in de tussentijd doet hebben we niet op gelet!

Hoor graag van u.


Bedankt voor de update @Jolanda_Twingo zolang de lampjes op je experiabox nog groen branden bij deze storing lijkt het eigenlijk tussen je experiabox en TV ontvanger fout te gaan. Ik ben wel benieuwd naar de andere apparaten en hoe alles aangesloten zit op je experiabox.


...  zolang de lampjes op je experiabox nog groen branden bij deze storing lijkt het eigenlijk tussen je experiabox en TV ontvanger fout te gaan.

Maar er wordt aangegeven dat de lampjes op de Experia Box branden zonder te knipperen en dan lijkt het mij toch echt dat er iets mis is met die Experia Box. De lampjes bij de LAN poorten horen toch echt te "knipperen" en niet constant te branden.


Wat voor een tv ontvanger heeft u? Toch niet nog een Motorola? Hoe is die verbonden met de Experiabox? Met de originele  witte kabel met gele stekkertjes? 1 stuk zonder kastjes of iets anders er tussen?


Wij zijn in het bezit van een tv-ontvanger model HMB2260 Arcadian en inderdaad verbonden zoals u aangeeft, zonder iets ertussen


Als het goed is heb je zojuist een SMS met logistieke informatie gehad, @Jolanda_Twingo .  Klopt dat?

Er is een v10a plus switch onderweg.  Mocht je de SMS niet gehad hebben, laat het weten.


Mijn dank voor de prettige afhandeling. De sms is net ontvangen.

 


Ik hoop dat dit ook de oplossing is, @Jolanda_Twingo .  Zo niet, laat het weten.


Goedemiddag @Jolanda_Twingo, is het nog gelukt met omruilen? Hoe is je verbinding nu?


Het omruilen is gelukt!

En de verbinding is stukken beter, wifi een heel stuk sneller.

Jammer dat we deze experia box niet eerder hadden :)Â