Skip to main content

Beste KPN, ik heb een oude Experia Box V8, en de Wifi valt regelmatig weg. Je apparaat (Laptop of mobiel) blijft dan wel verbonden met de modem, maar er is geen internet connectie meer. Het enige wat dan helpt is de modem opnieuw opstarten. Kunnen we een andere modem krijgen, gezien de leeftijd van de Experia Box v8? Groeten, Antonio

Hoi @Antonio2, welkom bij ons op het forum. Laten we eerst even kijken wat er precies gebeurt als de verbinding wegvalt, dat is natuurlijk heel vervelend. Als de Wifi wel verbonden blijft maar er geen internet meer is kan het ook zijn dat de Experia Box geen signaal meer krijgt en dat daardoor niet meer door kan geven. Als dat de oorzaak is, kan dat net zo gaan met een nieuw modem, dat zou zonde zijn. Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er dan met de lampjes op de V8? Blijven die branden zoals ze branden, gaat er iets uit of gebeurt er iets anders?


Dag Jasper, dank voor je antwoord. Als de verbinding wegvalt, dan blijven de lampjes branden zoals ze branden. En in de regel is het enige wat helpt het uit- en aanzetten van de modem.


Duidelijk @Antonio2, dan wil k de verbinding ook voor je nakijken en kijken wat we hiervoor kunnen doen. Zou je daarvoor jouw forumprofiel volledig kunnen invullen en hieronder een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Yes, gedaan!


Gebruik je dit soort dingen?

 


Ja, Devolo dLan versterkers


Ja, Devolo dLan versterkers

En welke apparaten zijn er via die dingen aangesloten? 


Bedankt voor je gegevens @Antonio2. Daarmee heb ik de verbinding nagekeken, de Experia Box houdt de verbinding met de buitenwereld wel vast zo te zien. Net als Nick ben ik benieuwd welke apparaten er op de Devolo's zijn aangesloten en de apparaten die daarop zijn aangesloten ook wegvallen, of dat het alleen de Wifi is die wegvalt.


Op de Devolo's hebben we mobieltjes (via WiFi van de Devolo), maar ook wel laptops (via WiFi of vaste kabel). We gebruiken ook de WiFi van de Experia box zelf, maar ook een vast kabel naar de ExperiaBox naar een laptop. Als het wegvalt, valt alles weg. Dus alles wat direct aan de modem hangt, en alles wat via de Devolo’s aan de modem hangt.


Devolo's communiceren via het eletriciteitsnetwerk. Als deze communicatie verstoord word, dan kan hierdoor de router in de stres schieten en alle verbindingen kunnen dan weg vallen. Probeer het eens een poosje zonder devolo's zou ik zeggen...


Zonder de Devolo's is geen optie vanwege bereik in huis. En het lijkt me niet aan de devolo’s te liggen, zoals ik in het antwoord hierboven aangaf. Als het wegvalt, valt ALLES weg, ook de DIRECTE verbindingen naar de modem via WiFi of kabel.


Als alles wegvalt als het wegvalt, ook met een directe kabel, lijkt de Devolo in dit geval niet de oorzaak te zijn. Ik wil de V8 voor je vervangen, ik stuur je een privébericht met de details van het servicepunt waar je deze kunt omruilen.