Skip to main content

Wij hebben nog steeds een V8 en ik vraag me af wanneer deze een keer vervangen wordt. Heb al een extra WiFi extender geplaatst, maar vindt het echt wel een strijd worden dat er een verbeterde en veiliger modem komt. Heb hier al eerder een topic van gemaakt, maar modem moet eerst stuk gaan alvorens KPN zeen nieuwe versie opstuurd. Nieuwste experiabox is al versie 12…. als je lang klant bent bij KPN Blijf je dus lekker met oude apparatuur werken als dank voor je commitment. Ik ga binnenkort maar eens bij andere aanbieders kijken wat die te bieden hebben… €80 per maand voor oude apparatuur, moet toch bij een kabelaar beter kunnen. Internet blijft traag… al geeft KPN aan niets te zien als je belt…. ben er klaar mee.

Andere aanbieders zullen ook niet na enkele jaren een nieuw modem aanbieden als de oude versie nog werkt. De basisbeveiliging is voor elk KPN modem aanwezig. Als u zelf nog extra's opties wilt, kunt u bij KPN een router huren of zelf een (goedkope) router kopen die helemaal naar wens is aan te passen.

Als u ons meer vertelt over de huidige situatie omtrent de lange snelheid en betrouwbaarheid van u internetverbinding, kunnen de leden u misschien helpen. Heeft u de wifi manager al geprobeerd?

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hi @Ronald1972226! Welkom op ons KPN Forum. Ik zie dat er nog geen moderator is langs geweest in dit topic, excuses daarvoor. Zoals Jeroen al aangeeft vervangen wij geen ‘goed’ functionerende modems. Ik lees dat je internet ‘traag’ is. Wat bedoel je hier precies mee? Kan ik iets voor je betekenen in deze kwestie? Laat het dan even weten in een reactie:hugging:


Hi @Lisa zoals ik in m’n post geschreven heb blijft het vreemd dat bij de ene KPN klant (een eigen familielid) preventief het modem vernieuwd wordt, en bij andere dit pas gebeurd als deze stuk gaat. Feit blijft dat van de oude routers de WiFi sterkte te laag blijft en ik een extra versterker gekocht heb om het signaal in de rest van huis goed te krijgen. Daar haal ik wel de 100Mbps mee. Als ik alleen de V8 Gebruik kom ik niet verder van 25 Mbps. Een nieuw modem geeft beneden dan een goede snelheid en dan kan ik de extra versterker op de 2e of 3e verdieping zetten. Is dit nu teveel gevraagd? En dan de reclame “overal superwifi” .. ja voor nieuwe klanten, maar niet voor klanten die al 20jaar lid. 


 

Hi @Lisa zoals ik in m’n post geschreven heb blijft het vreemd dat bij de ene KPN klant (een eigen familielid) preventief het modem vernieuwd wordt, en bij andere dit pas gebeurd als deze stuk gaat. Feit blijft dat van de oude routers de WiFi sterkte te laag blijft en ik een extra versterker gekocht heb om het signaal in de rest van huis goed te krijgen. Daar haal ik wel de 100Mbps mee. Als ik alleen de V8 Gebruik kom ik niet verder van 25 Mbps. Een nieuw modem geeft beneden dan een goede snelheid en dan kan ik de extra versterker op de 2e of 3e verdieping zetten. Is dit nu teveel gevraagd? En dan de reclame “overal superwifi” .. ja voor nieuwe klanten, maar niet voor klanten die al 20jaar lid. 

 

Een V8 mag vervangen worden en ouder dan v8 MOET vervangen worden.

Het wordt dus niet bij iedereen gedaan maar bel anders even met de klantenservice 0800-0402.

 


Op wifi wordt geen garantie gegeven en wat kan je bedraad halen. We hoeven niet in discussie wat betreft omgang met vaste klanten omdat ik mij in sommige situaties kan voorstellen dat een simpele omruiling de klant blij maakt en de ingewisselde router nog gebruikt kan worden voor anderen. Dan heb ik het niet over de V8. Denk aan een V10 voor een v10a.

 

Misschien de wifi manager proberen en kijken of je gratis wifi versterkers kunt krijgen? Die neemt dan het signaal van je experiabox over en kan je ook beneden weer een beter signaal krijgen.


Hi @Ronald1972226! Ik begrijp wat je bedoeld. We ruilen modems niet ‘preventief’ om. Een modem wordt vervangen als het systeem ziet dat het modem de oorzaak is van de problemen. In sommige gevallen hebben klanten niet eens door dat er iets mis is met het modem (wanneer ze bellen) en wij een nieuw modem die kant op sturen. Dit is waarschijnlijk aan de orde geweest bij jouw familielid.

Wat betreft onze wifi garantie ‘Wifi in alle hoekjes en gaatjes’. Jeroen benoemt hem al. Onze WifiManager is de oplossing:hugging:  

Wanneer je de WifiManager doorloopt en je uitkomt op een internet snelheid onder de 20 MB/s, dan voorzien we je van (gratis) wifi versterkers. 
Kun je jouw eigen versterker eens loskoppelen en vervolgens de WifiManager doorlopen? Als je beneden slechts 20 MB/s meet, dan kom je op de eerste verdieping vast onder deze snelheid uit. Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn. Laat je het hier aan ons weten? 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat het inmiddels is opgelost. Anders weet je ons te vinden! 


Reageer