Skip to main content

Jarenlang nooit internetproblemen ondervonden met Telfort. Sinds Telfort overgegaan is naar KPN, valt de wi-fi regelmatig weg of is de wi-fi traag cq. verzwakt. Ik ben nog in het bezit van een “oude” Experia Box V8. Misschien dat het daaraan kan liggen? Is het mogelijk deze in te ruilen tegen bijv. een Experia Box V10???

Goedenavond @Robser en bedankt voor je bericht :)

 

Goed dat je aan de spreekwoordelijke bel trekt want je moet natuurlijk gebruik kunnen maken van de Wi-Fi zoals voorheen. De overgang van Telfort/KPN heeft hier alleen geen invloed op gehad, deze wijziging was 'administratief', technisch is alles gebleven zoals het was. Neemt niet weg dat je problemen ervaart en daar gaan we wat aan doen. Je geeft aan dat je problemen ervaart met de Wi-Fi, dat die trager c.q. verzwakt is. Mijn eerste advies is om dan eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren en je instellingen optimaliseren. Je dient de Wi-Fi Manager 2 x volledig te doorlopen en wordt er dan uiteindelijk een snelheid gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, dan krijg je een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn Wi-Fi versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en dit zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Deze apparatuur neemt het Wi-Fi signaal van de v8 over, die wordt dan dus uitgeschakeld. Laat je me weten wat hier precies uit is gekomen?


Het antwoord dat ik vandaag gekregen heb op mijn klacht van 7 maanden geleden, moet welhaast een practical joke zijn. Als ik afhankelijk had moeten zijn van dit antwoord dan had ik 7 maanden een duurbetaalde maar slechte Wi-Fi ontvangst gehad. Omdat ik maar moest wachten op een reactie en vanwege corona veel thuis moest werken en online overleggen, heb ik zelf het initiatief genomen. Ik heb een KPN monteur laten komen en die heeft ervoor gezorgd dat mijn Wi-Fi ontvangst nu redelijk goed is. Alle kosten (voorrijkosten, uurloon) zijn allemaal bij mij in rekening gebracht. Ook de 2 zgn. KPN Experia Wi-Fi versterkers, die gratis worden verstrekt door KPN bij slecht internet, werden gewoon in rekening gebracht. Al met al een dure aangelegenheid om het internet op het niveau te brengen waar ik voor betaal. Kortom; dit is niet waar ik KPN internet voor gekozen heb, maar slechts een sigaar uit eigen doos. 


U betaalt niet voor wifi. U betaalt voor een goed werkende verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna komt is voor u. In het verleden heeft kpn gratis wifipunten gegeven via de wifimanager.  


Wat heeft de monteur meer gedaan dan de Wifimananger u kon bieden?


De monteur heeft  mijn oude router omgeruild met de Experia Box V10. Inmiddels had ik al vanwege de slechte Wi-Fi kabels doorgetrokken naar de 1e verdieping en zolder. Verder heeft de KPN monteur de 2 Wi-Fi managers bekabeld aangesloten. Eén in de woonkamer en één op zolder.

 

NB. Ik vind het antwoord van Joep1965 wel erg kort door de bocht. Een goed werkende verbinding tot en met het modem is gewoon een stekkertje in het modem steken. Dat is geen hogere wiskunde. Ik mag  toch verwachten dat ik overal in het huis een sterk ontvangst heb gezien julie eigen reclame hierover.


Ik stel het wellicht een beetje zwart/wit maar zo is het in principe wel. Net als bij electriciteit en water  Alles na de meter is voor u. Bijzonder is alleen dat mensen het heel normaal vinden om zelf een buitenkraan aan te leggen of ergens een extra stopcontact te plaatsen maar als het telecom betreft de provider ineens alles gratis moet regelen.  Terwijl goed wifi in het hele huis veel simpeler is dan een ergens een stopcontact plaatsen. Jammer dat u hier niet eerder bent gekomen.  De forumleden,  dat zijn overigens klanten net als u, hadden u graag daarbij geholpen. Mocht het nog niet helemaal optimaal zijn dan helpen we u graag.


Maar ik snap u verhaal niet helemaal. Waarom heeft u voor de monteur gekozen als u ook met behulp van de Wifimananger dit zelf had kunnen doen. Kabels doortrekken had u al gedaan zegt u zelf. Dan had u de wifi punten kunnen aanschaffen en deze netjes aan kunnen sluiten.


NB. Ik vind het antwoord van Joep1965 wel erg kort door de bocht. Een goed werkende verbinding tot en met het modem is gewoon een stekkertje in het modem steken. Dat is geen hogere wiskunde.

En die vele kilometers kabels onder de grond naar uw huis is gratis ofzo? Toch niet toch? Want dat is waar u elke maand voor betaald. 

Ik mag  toch verwachten dat ik overal in het huis een sterk ontvangst heb gezien julie eigen reclame hierover.

Bij die reclame over WiFi door het hele huis zeggen ze er niet bij dat dit gratis is. Of kostenloos bij uw abonnement mee komt ofzo.

Energiemaatschappijen leveren ook allerlei extra diensten zoals zonnepanelen op dak, isolatie of helpen bij besparen van energie. Daar maken ze soms reclame voor. Maar die extra diensten moet je ook gewoon betalen. Die krijg je er niet gratis bij als je stroom afneemt. 


Hoi @Robser,

 

Hopelijk heb je nog iets gehad aan de informatie die hier is verstrekt. Het is wel zoals hier wordt aangegeven; bij elke provider betaal je voor je verbinding tot aan het modem. Wat daarmee wordt bedoeld is eigenlijk het stukje bandbreedte (aantal Mbit/s). Als jij een abonnement hebt met een snelheid van bijvoorbeeld 100 Mbit/s, dan moet je die snelheid halen als je een bekabelde speedtest doet met een pc of laptop (en er voor zorgen dat er verder geen internetactiviteiten plaatsvinden). Via een draadloze verbinding lever je in principe altijd snelheid in omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Als je een goed geïsoleerde woning hebt dan kan dit voor de Wi-Fi nadelig uitpakken. Zo zijn er veel omgevingsfactoren die invloed hebben op jouw Wi-Fi signaal zoals andere Wi-Fi netwerken in je omgeving, deuren, muren, plafonds, dimmers, magnetrons  etc. etc. En dat zijn zaken waar je provider geen invloed op heeft. Neemt niet weg dat KPN ontzettend ver gaat in de ondersteuning van je Wi-Fi en op die manier proberen we het verschil te maken. Mocht je naar aanleiding van het eerdergenoemde nog verdere of aanvullende vragen hebben stel ze dan vooral!