Skip to main content

Ik heb al enkele jaren een Experiabox V8 modem, maar ervaar de laatste maanden steeds vaker een tijdelijk traag en instabiel (wegvallend, enkele seconden dood) internet in huis.

Een speedtest levert prima resultaat, echter vermoed ik dat het modem gewoon net meer geschikt is voor de hedendaagse belasting van 3 telefoons, 3 tablets, 3 laptops, 2 pc's en 2 consoles in huis.

Is het mogelijk een vervangend modem te krijgen?

Ha @LukeO, welkom! Top dat je profiel al ingevuld is! Ik doe voorzichtig de aanname dat je puur over wifi spreekt, klopt dat? Is je bekabelde internet wel in orde? We vervangen in eerste instantie geen modems vanwege wifi problemen. Daar hebben we namelijk de Wifi Manager voor ontworpen. Ik zie dat je deze nog niet hebt doorlopen. Zou je dat eerst willen doen? Daar kan bijvoorbeeld uitkomen dat we je gratis Experia Wifi's sturen. Mocht je geen kabels willen trekken, kan je er ook voor kiezen om Super Wifi punten aan te schaffen. Lees daarnaast eens dit topic voor tips bij wegvallende of trage wifi door. Mocht mijn aanname niet juist zijn, hoor ik het natuurlijk ook graag :smile: .


Nee, deze aanname is onjuist, het gaat ook om de bedrade verbindingen (o.a. ps5 en tv). De wifi verbinding van de experiabox gebruik ik overigens niet meer, wifi gaat via een ubiquity AP. Deze heb ik geplaatst in hoop probleem op te lossen, maar het helptniet. Ook een nieuwe switch veranderde niets, daarom verdenk ik nu het modem zelf.


Ah, op die manier! Ik heb nog een andere test gedaan en het lijkt inderdaad niet optimaal. Het wisselen van de Experia Box lijkt me daarom een goed idee. Je krijgt een privébericht met meer informatie van me. Laat je t.z.t. nog even weten of de problemen inderdaad opgelost zijn nu? 


Ah top, alvast bedankt! Ja, ik zal over een paar dagen nog even melden of de problemen inderdaad verholpen zijn.


Dinsdag nieuwe modem opgehangen en deproblemen zijn sindsdien verdwenen, top, bedankt!


Super :smile:.