Skip to main content

Enige maanden geleden ben ik van Telfort overgezet naar KPN. Internet altijd goed tot zeer goed geweest met slechts een enkele storing.

Regelmatig controleer ik of het wifi kanaal redelijk vrij is en indien nodig verhuis is naar een “stiller” kanaal. Helaas 

Nu heb ik de laatste tijd steeds vaker last van trager wordend internet of onstabiele/weg vallende wifi.

Door het modem opnieuw op te starten of enkele keer een reset is het probleem even opgelost. Maar na enige tijd loop ik weer tegen bovenstaande problemen aan. Dit is erg irritant omdat door Corona ik moet thuiswerken. Ik heb veel meetings en geef online trainingen en dan is stabiel internet en wifi key….

Het modem is al redelijk op leeftijd en vraag me af of het mogelijk is dat deze vervangen wordt door een nieuwere versie die ook een krachtiger wifi signaal afgeeft?

@FrankBroeders 

Heb je de wifimanager al eens doorlopen ?

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Indien je onder de 20mb/s zit zou je in aanmerking kunnen komen voor experia wifi versterkers.

Het is niet vanzelf sprekend dat je in aanmerking komt voor een V12 waar de wifi niets beter is dan welke andere box van KPN dan ook. 

Heeft U glasvezel ?

Is internet ook bekabeld traag ?


De WIFI manager heb ik al geprobeerd en mijn snelheid is normaal.

 

Probleem is het wifi netwerk zelf. Of mijn wifi valt weg of wat al paar keer is gebeurt is dat het traag wordt en dan is een reset nodig. Dan is totaal niets meer mogelijk.

 

Als de wifi het doet is het allemaal prima, maar lijkt wel of hij na een tijd “verzuipt” in de bitregen.


Hoi @FrankBroeders, welkom op het forum! 

Wat jammer dat de Wifi Manager geen uitkomst biedt. Heb je de online tool ook al eens doorlopen op het moment dat je problemen ervaart met de wifi-verbinding? En als je problemen met de wifi ervaart, is dat dan echt alleen met de wifi-verbinding of merk je bijvoorbeeld ook dat de bekabelde verbinding en/of televisie niet goed werken? Als dit laatste het geval is zou er ook wat mis kunnen gaan in de lijn en/of aansluiting.

Je kunt altijd even met onze klantenservice bellen via 0800 0402 (gratis) om de lijn samen met mijn collega eens door te meten en de aansluiting te controleren. Dat gaat telefonisch een stuk makkelijker en sneller omdat je dan direct contact hebt. 


De problemen doen zich alleen voor met de wifi en dan als ik boven aan het werk ben.

Door Corona gebruik ik nu internet het meeste in mijn thuiskantoor op de 1e verdieping.

De wifi verbinding beneden werkt nog naar behoren, Chromecast tablets alles werken goed en ookla geeft mooie waardes aan.

 

Woning heeft houten vloeren en boven was de verbinding altijd prima alleen nu ervaar ik meer dat er dips zijn en “spelen” met kanalen geeft geen verbetering. 

Wat nu regelmatiger aan de hand is, is dat internet steeds trager wordt, stem vervormingen in meetings e.d. tot het echt niet meer te doen is. Dan biedt een box reset uitkomst en gaat het weer even goed.


Sorry @FrankBroeders, je topic is mij volledig ontschoten waardoor ik nu pas reageer. Dat is niet zo netjes van me, nogmaals mijn excuses!

Heel onhandig dat wifi niet goed werkt, zeker met het thuiswerken! Voor wifi geldt dat we geen snelheid kunnen garanderen, het is namelijk ontzettend storingsgevoelig doordat het een draadloze verbinding is. De wifi-verbindingen van jouw buren kunnen bijvoorbeeld al oorzaak zijn van problemen en daar hebben wij helaas geen grip op.

We willen je natuurlijk wel ontzettend graag helpen om de wifi-verbinding te verbeteren. Hiervoor hebben we de Wifi Manager op onze site. Nu lees ik dat je die al eens doorlopen hebt en daar daar toen niets uit kwam. Het is natuurlijk een momentopname, vandaar mijn verzoek om het nog eens te doorlopen. Het beste kun je dit doen wanneer je problemen ervaart met de verbinding, zodat dit ook meegenomen wordt tijdens de meting. Bijvoorbeeld dus op het moment dat de verbinding steeds trager wordt tijdens de online meeting (wel even wachten met de Wifi Manager tot na de meeting natuurlijk :wink: ). Het is overigens belangrijk om de Wifi Manager twee keer achter elkaar te doorlopen. Ook hebben we op het forum een handig topic over oplossingen voor trage en wegvallende wifi, handig om ook eens door te lezen.

Helpt dit allemaal niet dan kun je echt het beste even met ons bellen (als je dat niet al hebt gedaan) via 0800 0402 (gratis). Het lijkt me dan namelijk toch handig dat je aansluiting eens nagekeken wordt. Dat gaat aan de telefoon een stuk makkelijker en sneller omdat je dan direct contact met elkaar hebt.


Hallo Jose,

 

Bedankt voor je reactie.

Zelf even druk geweest dus ook achterstand in mijn email box opgelopen.

 

Zal de wifi manager gebruiken als het zich weer voordoet.

De aansluiting controleren is altijd een goed idee al denk ik dat hij opzich goed is. Iets kijken via Chromecast gaat zonder problemen en ook beneden telefoon, tablet e.d. doen het prima.

(Nu staat het modem vlak bij de televisie).

 

Boven is ontvangst een stuk minder geworden op bepaalde plaatsen is er geen signaal meer en dat had ik eerst wel. Met Inssider analyse gemaakt van de kanaal verdeling en een “rustig” kanaal opgezocht. DIt heeft iets verbetering gebracht in stabiliteit boven maar niet heel veel.

 

 


Dat klinkt dan inderdaad echt als een wifi-probleem. Fijn dat je iets van verbetering merkt door een ander wifi-kanaal te gebruiken. Ik ben benieuwd of de Wifi Manager nog wat oplevert. Vergeet niet om hem twee keer achter elkaar te doorlopen. Houd je me op de hoogte?