Alles werkt (volgens mij) hier prima op mijn glasvezelverbinding, maar toch ben ik benieuwd of het beter is (of dat KPN het liever heeft?) dat mijn huidige FTU/NTU/Mediaconverter vervangen wordt door de apparatuur die KPN gebruikt?
Het KPN abonnement gaat momenteel over wat er nu aan apparatuur hangt (zie foto's), en is destijds omgebouwd van een KPN abonnement naar een T-Mobile abonnement. Nu ben ik dus weer terug bij KPN, maar dan (gedeeltelijk) met T-Mobile apparatuur.
Geschiedenis in het kort:
- Aangemeld voor overstapservice voor glasvezel van T-Mobile naar KPN. Volgens KPN was monteur nodig voor installatie.
- KPN / T-Mobile zet signaal 2 dagen te vroeg om → geen internet meer.
- T-Mobile modem losgekoppeld, KPN Box 12 aangesloten → weer internet.
- SMS bericht: “We zien dat je het modem aangesloten hebt, monteursafspraak komt te vervallen”.
- Gebeld met klantenservice: “Oeps, was niet de bedoeling, we plannen een nieuwe afspraak in”.
- Monteur komt niet opdagen; geen afzeggingsbericht of enig ander contact vanuit KPN / installatiepartij.
Gezien het allemaal werkt heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Toch heb ik er nu een paar vragen over:
- Kan het kwaad om deze apparatuur te laten hangen en te blijven gebruiken?
- Mocht ik op deze apparatuur storing hebben kan KPN dan service weigeren omdat er geen KPN apparatuur hangt?
- Mocht er apparatuur vervangen moeten worden door KPN, hoe krijg ik dit dan geregeld? Ik ben er bang voor dat als ik met de klantenservice bel er weer een monteur ingepland wordt die niet komt. Of erger nog, dat er in het systeem zaken fout gaan lopen en zich op gaan stapelen wat onoverzichtelijk wordt of uiteindelijk fouten blijft geven…
Mocht een modje er naar willen kijken of hierbij willen helpen: Klantgegevens staan in m'n profiel 🙂