Skip to main content

Alles werkt  (volgens mij) hier prima op mijn glasvezelverbinding, maar toch ben ik benieuwd of het beter is (of dat KPN het liever heeft?) dat mijn huidige FTU/NTU/Mediaconverter vervangen wordt door de apparatuur die KPN gebruikt?

Het KPN abonnement gaat momenteel over wat er nu aan apparatuur hangt (zie foto's), en is destijds omgebouwd van een KPN abonnement naar een T-Mobile abonnement. Nu ben ik dus weer terug bij KPN, maar dan (gedeeltelijk) met T-Mobile apparatuur. 

 

Geschiedenis in het kort:

  1. Aangemeld voor overstapservice voor glasvezel van T-Mobile naar KPN. Volgens KPN was monteur nodig voor installatie. 
  2.  KPN / T-Mobile zet signaal 2 dagen te vroeg om → geen internet meer.
  3.  T-Mobile modem losgekoppeld, KPN Box 12 aangesloten → weer internet.
  4. SMS bericht: “We zien dat je het modem aangesloten hebt, monteursafspraak komt te vervallen”.
  5. Gebeld met klantenservice: “Oeps, was niet de bedoeling, we plannen een nieuwe afspraak in”.
  6. Monteur komt niet opdagen; geen afzeggingsbericht of enig ander contact vanuit KPN / installatiepartij.

 

Gezien het allemaal werkt heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Toch heb ik er nu een paar vragen over:

  1. Kan het kwaad om deze apparatuur te laten hangen en te blijven gebruiken?
  2. Mocht ik op deze apparatuur storing hebben kan KPN dan service weigeren omdat er geen KPN apparatuur hangt?
  3. Mocht er apparatuur vervangen moeten worden door KPN, hoe krijg ik dit dan geregeld? Ik ben er bang voor dat als ik met de klantenservice bel er weer een monteur ingepland wordt die niet komt. Of erger nog, dat er in het systeem zaken fout gaan lopen en zich op gaan stapelen wat onoverzichtelijk wordt of uiteindelijk fouten blijft geven…

Mocht een modje er naar willen kijken of hierbij willen helpen: Klantgegevens staan in m'n profiel 🙂

  

Huidige apparatuur 1

 

Huidige apparatuur 2
Huidige apparatuur 3

 

Hoeft T-Mobile dat kastje op die onderste foto niet terug?


Hoeft T-Mobile dat kastje op die onderste foto niet terug?

Weet ik niet. In de mail die ik over het terugsturen van apparatuur van T-Mobile ontvangen heb geven ze niet specifiek aan welke apparatuur ik terug moet sturen. Alleen de “apparatuur inclusief accessoires”.  Modem is inmiddels al naar ze terug gestuurd en als het goed is vandaag bij ze afgeleverd. 

 

Mochten ze 'm terug willen hebben dan stuur ik 'm uiteraard terug, maar doen moet ik wel eerst KPN spul hebben hangen lijkt mij 🙂

 


Ik zie op foto 1 gewoon een glasvezelkastje van KPN. Dat zit er alleen niet goed op geklikt. Dat komt waarschijnlijk omdat die gele kabel er tussen zit.

Of is het hele binnenwerk uit dit kastje gesloopt? 

En ik zie ook geen voedingsadapter. Die zal er vast wel geweest zijn. Want die hoort er standaard gewoon bij natuurlijk. 

De witte utp-kabel met gele stekker van foto 3 hoort rechtsboven in dit glasvezelkastje. 


Ik zie op foto 1 gewoon een glasvezelkastje van KPN. Dat zit er alleen niet goed op geklikt. Dat komt waarschijnlijk omdat die gele kabel er tussen zit.

Of is het hele binnenwerk uit dit kastje gesloopt? 

En ik zie ook geen voedingsadapter. Die zal er vast wel geweest zijn. Want die hoort er standaard gewoon bij natuurlijk. 

De witte utp-kabel met gele stekker van foto 3 hoort rechtsboven in dit glasvezelkastje. 

Zoals je het beschrijft zou het normaal gesproken ook moeten zijn volgens mij, dit was wel het geval toen ik nog via KPN de verbinding had lopen.

De T-Mobile monteur heeft het binnenwerk er uit gesloopt en de gele kabel door gelust naar de mediaconverter. De mediaconverter is toen door de T-Mobile monteur geplaatst. Niet helemaal netjes af gewerkt, maar volgens de monteur deden ze het destijds (inmiddels 3,5 jaar geleden) standaard zo. 

 


Kan @Ik_Combineer hier iets over filosoferen? 


Kijk over een uurtje even, ben aan het rijden.


De botlekbrug staat open dus;

De tmobile monteur zal het binnenwerk hopelijk niet hebben gesloopt maar een glasvezel koppelbusje hebben gebruikt (verlengkabel). 

Kan het kwaad op deze manier; nee niet echt

Ondersteund kpn dit; nee zeker niet

Mocht er apparatuur vervangen worden; dit wordt dan echt monteurswerk, eigenlijk is deze situatie hoewel het werkt ook niet echt wenselijk, het is niet netjes en zoals je aangeeft krijg je er geen service op. Ik denk dat een moderator met bovenstaande foto's en de gegevens in je profiel wel een monteur kan sturen om dit te fatsoeneren. 


@Ik_Combineer Bedankt voor je antwoord en toelichting, geeft al een hoop duidelijkheid 😀 

Is het nu een kwestie van een moderator @'en (zo ja wie?) of lopen ze regelmatig de topics door en pakken ze vanuit daar dingen verder op?

 


Gemiddelde reactietijd is 1 tot 3 dagen voor ze reageren, het kan dan voorkomen dat ze nog vragen hebben, direct een monteur inboeken waarbij je zelf de datum en tijd kan veranderen via kpn.com/monteursafspraak of dat ze je even bellen om het te regelen. Hoewel ik hier best actief op zit ben ik niet op de hoogte hoe ze precies werken :’) 


Hi @Ekstr! Zonder tegenwoord ontvang je dinsdag een monteur. Je hebt hier bericht van ontvangen via sms. 

Wil je hier laten weten of dit bericht goed is aangekomen? Mocht je geen tijd hebben, gebruik dan bij voorkeur de link om de monteur te herplannen. Of bel 0800-0402. 🙂

Goed dat het nu allemaal nog werkt. Maar beter als we garanderen dat dit zo blijft. 


Hi @Ekstr! Zonder tegenwoord ontvang je dinsdag een monteur. Je hebt hier bericht van ontvangen via sms. 

Wil je hier laten weten of dit bericht goed is aangekomen? Mocht je geen tijd hebben, gebruik dan bij voorkeur de link om de monteur te herplannen. Of bel 0800-0402. 🙂

Goed dat het nu allemaal nog werkt. Maar beter als we garanderen dat dit zo blijft. 

Hi Bram,

SMS'je met afspraak voor dinsdag ontvangen en hij staat in m'n agenda!

Fijn dat mijn vraag snel opgepakt is en er snel een monteur langs kan komen 😀Thanks! 👍

 

 


@Ekstr dat heb je onder andere te danken aan je duidelijke uitleg en foto's. En het advies van @Ik_Combineer

Samen werkt altijd het best. 😉


@Ekstr dat heb je onder andere te danken aan je duidelijke uitleg en foto's. En het advies van @Ik_Combineer

Samen werkt altijd het best. 😉

Dank je 🙂 Heb zelf aardig wat jaartjes gehelpdeskt, dan weet je op een gegeven moment wel wat & hoe handig is om door te geven haha. 

Het scheelt inderdaad als mensen met je meedenken om samen sneller en tot een betere oplossing te komen. Fijn dat het meedenken bij KPN en andere klanten ingebakken zit 😎

Zelfde geldt voor monteur Fabian die dinsdag bij mij was om de apparatuur te komen fixen. Hij heeft samen met z'n collega's van een andere afdeling de benen uit het lijf gelopen om het weer netjes te krijgen. Dus ook mijn complimenten naar hem en collega's toe! 

Inmiddels ziet de setup er zo uit:

Weer helemaal netjes afgewerkt en m'n verbinding voelt gelijk een stuk meer ‘snappy’ aan. Geen idee of dit te maken heeft met dat er nu een andere converter tussen zit (verschil met converter voor AON/GPON/etc.?) maar ik ben er blij mee!


@Ekstr of het zo is of alleen zo voelt maakt niet uit toch? Lekker van genieten!

Blij dat alles nu netjes is opgelost. 😊