Skip to main content
Vraag

Vervroegen van activatiedatum voor glasvezelverbinding

• March 4, 2026
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

Hallo,

Na oplevering door Glasdraad enkele weken geleden, heb ik van KPN enkele dagen geleden het zwarte TK01 NT kastje gekregen om over de FTU te schuiven. De activatiedatum zou 6 februari worden. Omdat ik hetĀ NT kastje niet volledig over de FTU (laatste ongeveerĀ 1 cm lukte niet) heeft de KPN hulplijn een monteur ingepland om bij mij langs te komen en de activatiedatum naar 10 februari verzet.

Intussen heb ik het NT kastje er nog enkele malen op proberen schuiven en bleek gewoon dat de groene connectors in de FTU en NT niet goed op elkaar uitgelijnd waren. Met wat geluts tijdens het eropschuiven lukte het dus wel.

Dit doorgegeven via de KPN hulplijn zodat de monteur niet voor niks zou moeten komen. Alleen jammer dat de mevrouw die ik sprak de activatie datum niet terug kon zetten naar de oude 6 februari waarde of nog eerder.

Is het via een andere link naar KPN wel mogelijk om de activatiedatum te vervroegen? Volgens mij is alles aan beide kanten (Glasdraad/KPN zijde, gebruiker zijde) aangesloten.

2 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 4, 2026

Weer een stapĀ verder. Inmiddels geeft de TK01 ONT al een groen connection led. Het rode alarm led brand niet meer. Maar er worden nog geen DNS adressen geleverd en het IP4 adres begint nog met 172…… Blijkbaar nog enkele activatiestappen te gaan door KPN.

Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 5, 2026

​@AMGVĀ Je sprak van 6 februari en 10 februari, maar misschien bedoelde 'maart'. Dan moet je echt wachten tot de afgesproken datum.