Skip to main content

Goedemiddag,

 

Afgelopen maand heb ik een abonnement bij KPN besteld, voor internet en TV. De eerst mogelijke activatiedatum was 14 oktober. Afgelopen week kreeg ik ineens een mail dat dit i.v.m. een veranderde planning voor het aanleggen van glasvezel was vervroegd en dat de vermoedelijke nieuwe startdatum woensdag 5 oktober zou zijn. Dat was gisteren. Het hele pakket aan apparatuur heb ik al via de post ontvangen. Helaas lijkt het echter alsof ik alles nog steeds niet kan aansluiten. Inmiddels heb ik besloten dit door een monteur te laten doen omdat ik bijzonder weinig van alle kabels e.d. snap, maar ik kan daar nog geen afspraak voor inplannen. Verder zou het gaan om een glasvezelverbinding, omdat die in mijn wijk is aangelegd, maar ik heb geen flauw idee of hier dus nog iemand voor moet langskomen bij mijn huis? Sowieso heb ik volgens mij geen aansluitapparatuur gekregen die hiervoor geschikt is en als ik nu op mijn postcode zoek bij KPN, lijkt glasvezel überhaupt geen optie meer. Alles is echt mega onduidelijk, en ik heb geen idee waar ik nu nog precies op wacht en welke stappen ik zelf nog moet nemen. Nu heb ik ook ineens een mail én sms van KPN dat er meer informatie van me nodig is, dat ze me niet hebben kunnen bereiken (ik heb geen gemiste oproepen), en dat mijn bestelling geannuleerd wordt als ik niet binnen 7 dagen contact opneem. Dit lijkt wel echt van KPN af te komen, maar ik vind het allemaal maar een raar verhaal.

Is er te zien hoe het nu precies zit met mijn bestelling? Komt er glasvezel of niet? En zo ja, door wie en wanneer? Wanneer kan ik alles aansluiten, en wanneer kan ik daar een monteur voor laten inplannen? Ontbreekt er nog informatie van mij, en zo ja welke?

Kijkt KPN hier zelf überhaupt ook naar? Zo nee, is er iemand die mij kan vertellen of dit altijd zo gaat en hoe ik nu het beste verder kan?

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Nicole Geenen

Hi Nicole, welkom hier. 

Wat geeft de website van KPN Netwerk wanneer je je postcode invult? De aansluitpunt van glasvezel ziet er zo uit en wordt vaak in de meterkast of woonkamer geplaatst aan de kant van de straat. Herken je dit kastje?

 


Hoi Alex, bedankt voor je reactie! Nee dit kastje heb ik niet. Ik heb mijn postcode en huisnummer nogmaals ingevuld en nu staat er dat er geen toestemming is van de eigenaren van het pand, oftewel er kan geen glasvezel komen. Geen probleem verder, puur een luxe dus heb ik helemaal niet nodig, alleen dan zou ik wel graag weten wat dat betekent voor mijn bestelde abonnement en activatiedatum… op dit moment kan ik nergens iets vinden, weet ik niet zeker wat voor apparatuur ik precies heb gekregen  en kan ik ook (nog) geen monteur laten komen.


...


Dankjewel voor je gegevens. Ik zie inderdaad dat je dat kastje niet hebt, de VVE heeft destijds geen toestemming gegeven. De bestelling kan wel worden doorgezet op de koperen telefoonkabel, of alsnog via glasvezel wanneer de VVE toestemming geeft. 

Ik zie overigens dat je op 6 oktober gebeld bent, maar geen gehoor. Je hebt ook een terugbelverzoek gekregen en je voicemail is ingesproken. Herken je dit niet? 


Hoi Alex,

Wat moet ik op dit moment ondernemen om de bestelling door te laten zetten zonder glasvezel (dus gewoon op de telefoonkabel)? Overigens vraag ik me echt af of ik daar de juiste aansluiting voor heb gekregen, want daar zat bijvoorbeeld geen telefoonstekker bij.

Ik heb inderdaad een sms gekregen van KPN, maar die vertrouwde ik niet omdat ik geen gemist gesprek heb en ook geen voicemailbericht heb ontvangen. De zin "we hebben u niet kunnen bereiken” vond ik dus eigenaardig en ik vertrouwde er niet op dat dit echt van KPN kwam.


Dat is best bijzonder, die sms kwam wel van ons. Zie je daar een telefoonnummer staan? Bel dan het nummer, anders laat het me even weten.