Skip to main content

Ik zou binnen 5 werkdagen gebeld worden om een aansluit datum te veranderen. Ik heb een abo internet en tv glasvezel aangevraagd. Dit heb iK gedaan met de datum 24-06. Nu willen jullie de 11e langskomen. Op zich prima maar nu gaat Ziggo een boete opleggen omdat ik binnen mijn contact opzeg. Niemand schijnt dit op te kunnen lossen. Geen goed begin van het abonnement. Ziggo kan niets meer doen omdat jullie de rechten hebben en de aanvraag moeten doen. Wie gaat me redden uit deze uitzichtloze situatie want zo wil ik geen abo beginnen bij KPN...

Hoi @TBapeldoorn, welkom op het forum, en alvast welkom bij KPN! Beetje vreemde situatie dit. Als jij een abonnement aanvraagt per 24-06 dan lijkt mij ook dat wij die datum gewoon aanhouden. Het is sowieso al heel zeldzaam dat er een eerdere datum is aangeboden, dat gebeurt normaliter niet. Is ook verteld waarom ze dit eerder willen doen? Je hoeft namelijk niet akkoord te gaan, je kunt ook aangeven dat je het gewoon per de 24e wil. Wil je jouw forumprofiel invullen? Dan kan ik hier even verder naar kijken.


@Erik_  dat zegt iedereen maar toch is het helaas zo.

misschien druk bij de monteur vanwege aansluiten glasvezel?


@Erik_  en als ik wil veranderen in de 24e kan dat niet, geen plaats staat er dan. 


Herplannen gaat wat moeizaam op dit moment vanwege Corona. Ik heb een melding ingeschoten voor de back office om hier naar te kijken met het verzoek om de afspraak te herplannen naar een datum op of na de 24e omdat je anders een boete krijgt. Zij nemen binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je op. Dit gebeurt op het bij ons bekende contact 06-nummer dat eindigt op 023.


@Erik_  hopelijk gaan ze het nu ook echt doen...


Hoi @TBapeldoorn, ik heb zojuist even weer gekeken om te zien of er al actie is ondernomen. Vanuit de back office zie ik (nog) niets. Maar ik zie wel dat je vanmorgen contact hebt gehad met de klantenservice en dat zij het op een andere manier hebben opgelost door je huidige bestelling te annuleren en een nieuwe in te leggen. Dat is dan in dit geval, denk ik, ook de beste manier. Zo weet je in ieder geval zeker dat je geen boete krijgt vanuit Ziggo. Let er wel even op dat er dan nu geen sprake meer is van overstapservice. Ik ga er van uit dat de collega dit met je besproken heeft, maar voor de zekerheid benoem ik het hier nog even. Dit houdt in dat de overstapservice die Ziggo nu in behandeling heeft ook stopgezet zal worden en dat je dan Ziggo zelf moet opzeggen.