Skip to main content

Mijn aansluiting thuis is als het goed is overgenomen door mijn ex-partner, maar de apparatuur die ik zou moeten terugsturen heeft mijn ex-partner in bezit en ik kan het dus niet terugsturen.

Maar als mijn ex-partner het heeft overgenomen gebruikt hij toch zelf die apparatuur lijkt mij?

Hallo @IngeGoot , wat is concreet je vraag? Heeft KPN aan je gevraagd om iets terug te sturen?

 


Hallo @JanD 

Ja kpn heeft gevraagd om de apparatuur retour te sturen. Ik heb deze niet in het bezit daar ik van dat adres ben vertrokken en dus geen toegang meer heb tot deze apparatuur. Het contact met hem is problematisch.  Ik kan dus niks terugsturen. Wat moet ik nu doen?

De mail die ik van kpn kreeg toen mijn ex-partner een eigen abonnement wilde stond bij dat het een overname was dus ging ik er vanuit dat hij dezelfde apparatuur zou gebruiken. Of zou hij toch nieuwe apparatuur hebben gehad?


Hallo @IngeGoot vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, laatst bekende klantnummer(s) en de laatste 4 cijfers van je IBAN in, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

Succes.

 


Dank je wel @JanD ik heb de gegevens ingevuld.

 

Groetjes, Inge


Hoi @IngeGoot, welkom hier! Jan, dank voor je bemoeienis 🙂 Maakt het voor mij ook weer een stuk makkelijker.

Ik heb naar je abonnement gekeken, Inge. En ik zie dat je ex niet je abonnement heeft overgenomen, maar zelf een nieuw abonnement heeft aangevraagd op het adres. Waar de verwarring over ‘overname’ dan vandaan komt is dat hij dit deed terwijl jouw abonnement nog liep. Hierdoor wordt er automatisch een mail en brief gestuurd dat iemand je aansluiting wil overnemen. En aansluiting in die zin is dan de fysieke lijn, en niet het abonnement. Betekent dat het abonnement dat op jouw naam stond per 24 april is opgeheven. 

Je ex heeft dan, vanuit zijn nieuwe abonnementsaanvraag een eigen installatiepakket ontvangen. En de apparatuur die bij jouw abonnement hoorde moet dan teruggestuurd worden. Daar wordt ook een retourbrief/doos over gestuurd naar het adres. Je ex zou die dan dus moeten hebben ontvangen. Ik zou je willen vragen of je toch aan hem wilt doorgeven de apparatuur terug te sturen. Dit is verder gratis. Het enige wat hoeft te gebeuren is dat de Experia Box en de eventuele tv ontvangers die je had (plus de stroomkabels van deze apparaten) in een doos gaan met onderstaande adres. Afgeven op een post punt is dan voldoende. 

 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn


En wat als hij daar geen gehoor aan geeft?


Ik heb een melding gemaakt hier van de situatie, @IngeGoot. Dus mocht hij het toch niet terugsturen, dan zitten daar voor jou geen verdere consequenties aan. Zou kunnen zijn dat er nog een herinnering volgt, die kun je in dat geval dan negeren.