Skip to main content
Beantwoord

Verzoek om bevestiging telefonische afspraak. Abonnement te wijzigen na levering? (nav fout backoffice)

  • June 3, 2020
  • 21 reacties
  • 169 keer bekeken

Hallo,

Hierbij wil ik nog de bevestiging van een telefoongesprek met de klantenservice. Ik ben op 30 mei telefonisch een abonnement aangegaan voor een 500 Mbit-internet, zonder TV, met twee superwifipunten en installatie van het internet en de superwifipunten door een monteur. Zie ook de bevestiging van 30 mei, xxxx.

Afgesproken was op 30 mei dat het internet op 1 juli zou worden aangesloten. Het huidige abonnement van Ziggo zou eerder kunnen worden opgezegd in verband met overlijden van de vorige bewoner.

De backoffice heeft een fout gemaakt en TV toegevoegd. Dit kan kennelijk pas na activatie van het abonnement geannuleerd worden. Graag krijg ik van u de bevestiging dat ik alleen de 55 euro hoef te betalen voor het internetabonnement en dat mij op geen enkele manier kosten in rekening worden gebracht naar aanleiding van de door de backoffice onterechte toevoeging van een TV-abonnement. Ook is de aansluitdatum een paar dagen opgeschoven.

Na heel slechte ervaringen met KPN in het verleden wilde ik het weer proberen, maar ik vraag me af of dat slim is.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi @MickieM, welkom op het forum!
Helaas kunnen dit soort fouten soms gemaakt worden bij de backoffice. Erg vervelend altijd! Sorry voor het ongemak!
Na levering van je abonnement kunnen we je abonnement altijd nog aanpassen en televisie verwijderen.
Je kunt dit het handigste via mijn telefonische collega's op 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service wijzigen straks.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2020

Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  


  • Auteur
  • Topper
  • June 3, 2020

In het profiel kan ik alleen mijn naam, e-mail en telefoonnummer invullen

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 3, 2020

De rest zet je in persoonlijke opmerkingen. Overal waar privé bij staat is alleen te zien voor de medewerker en jezelf. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @MickieM, welkom op het forum!
Helaas kunnen dit soort fouten soms gemaakt worden bij de backoffice. Erg vervelend altijd! Sorry voor het ongemak!
Na levering van je abonnement kunnen we je abonnement altijd nog aanpassen en televisie verwijderen.
Je kunt dit het handigste via mijn telefonische collega's op 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service wijzigen straks.


  • Auteur
  • Topper
  • June 10, 2020

Hallo Thomas,
Dank voor je reactie. Ik begrijp echt wel dat er soms fouten worden gemaakt. Maar ik vind het wat onbegrijpelijk dat als de backoffice zelf een bestelling toevoegt, de backoffice niet in staat is om diezelfde bestelling er op dezelfde (of misschien de volgende dag) er weer uit te halen.

Voor mij is dit weer extra gedoe, ik moet jullie fout herstellen.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je begrip Mick,
Ik ben het helemaal met je eens dat dit een gebrek is, een lopende order kunnen we helaas niet wijzigen.
Technisch gezien kunnen ze hem wel verwijderen en opnieuw indienen maar met alle achterliggende systemen duurt dit lang en is er een grotere kans dat daar iets niet goed loopt.
Deze volgorde is dan eigenlijk altijd de beste optie. Het is dan inderdaad wel jammer dat jij daar zelf achteraan moet. Helaas heb ik daar niet echt een oplossing voor.


  • Auteur
  • Topper
  • June 15, 2020

Dank voor je reactie, Thomas.
Maar het punt is dat de backoffice dat kennelijk wel kan: ze hebben immers de oorspronkelijke order zelf gewijzigd.

Inmiddels heb ik dit tv-abonnement eruit gehaald, maar ik heb wel meteen een factuur voor dit abonnement gekregen en waarschijnlijk zal het geld straks wel van mijn rekening worden gehaald.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Soms heeft een order een handmatig zetje nodig waar het uit het ene systeem gehaald wordt en handmatig ingevoerd moet worden in een ander systeem. Dat is wat de backoffice doet. Zodra de order in het tweede systeem staat is hij niet aan te passen maar eigenlijk hoort de backoffice de order natuurlijk helemaal niet aan te passen en hem precies in te dienen zoals jij hem hebt besteld.

 

Ik kijk graag even met je mee naar de wijzigingen! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
 


  • Auteur
  • Topper
  • June 16, 2020

Ja, heb ik gedaan.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt! Ik zie dat het nu goed staat gelukkig. Ik zie dat er tussen het leveren van de oorspronkelijke order en de order voor het verwijderen een dag heeft gezeten. Het systeem brengt die in rekening dus die zal ik handmatig vergoeden. Verder heb je natuurlijk vooruitbetaald dus nu teveel betaald, dit zal automatisch (tegelijk met mijn handmatige vergoeding) op je eerstvolgende factuur in mindering gebracht worden! 
Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!


  • Auteur
  • Topper
  • June 16, 2020

Ok, dank je, Thomas.


  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2020

Hallo Thomas,

Inmiddels heb ik de volgende factuur gekregen, en daarop is het bedrag niet goed gecorrigeerd. Op de eerste factuur heb ik 12,10 teveel betaald, op deze tweede factuur is maar 9 euro gecorrigeerd. Een verschil van 3,10 euro, toch weer een goede kop koffie.

Iets anders is dat de KPN-verkoper die me dit abonnement verkocht, had aangegeven de 25 euro activatiekosten te vergoeden. Mogelijk omdat ik oorspronkelijk van plan was via de Breedbandwinkel te bestellen, daar werd een vergelijkbaar bedrag aan cashback aangeboden. Die 25 euro zijn ook niet van de rekening afgehaald. Heel vervelend.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi Mick, ik heb de facturen er ook nog even bijgepakt. 
Het is niet helemaal gelopen zoals ik had verwacht dus de kosten zijn inderdaad iets anders uitgevallen. 
Op de eerste factuur heb je 10,32 teveel betaald voor het TV abonnement (zie specificatie)
Op de tweede factuur heb je 8,- automatisch teruggekregen en 1,- handmatig. Je hebt dus 1,32 te weinig teruggekregen.

Ik zie helaas nergens iets staan over de activatiekosten, niet in de oorspronkelijke order of de order van de backoffice.


  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2020

Op de eerste factuur stond een bedrag van 92,10 euro, voor een abonnement van 55,00 plus activatiekosten, dat is 12,10 te veel.

Ik vind het raar dat een medewerker dit soort beloften doet en ze niet ergens registreert. Ik neem aan dat na te gaan is wie mij toen gebeld heeft en dit heeft aangeboden.

 


  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2020

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Op de specificatie (op de volgende pagina) zie je hoe de 67,10 is opgebouwd is en een deel daarvan is voor je internet abonnement van de eerste maand.
Ik zal de aansluitkosten ook vergoeden, deze beide bedragen(€25,- en €1,32) komen met de eerstvolgende factuur dan terug. Kan je je hierin vinden?
 

 


  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2020

Ah, excuus, dat klopt inderdaad, van die ene dag.

En dank je, ja, hier kan ik me in vinden.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Top, ik heb het bij deze ingediend! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!


  • Auteur
  • Topper
  • July 14, 2020

Hartelijk dank, Thomas. Ik hoop je verder niet meer nodig te hebben.

Fijne dag, groet,
 


  • Auteur
  • Topper
  • November 14, 2020

Hallo, we hebben intussen een ander probleem met internet. We kunnen wel naar Google en Youtube, maar verder komen we niet. We hebben al het protocol gecheckt (IPv4), het IP adres, DNS-gegevens en de firewall-instellingen. Dit heeft allemaal niets opgeleverd. We hebben al sinds donderdag problemen en de telefonische klantenservice helpt ons niet verder.

Kunt u ons helpen?

Dank vast,

Mick


  • Auteur
  • Topper
  • November 15, 2020

Hallo, het is uiteindelijk opgelost. 

Â