Skip to main content

Goedemorgen,

kan ik via deze weg een verzoek indienen om graffiti te laten verwijderen van straatkast Ut-No-G in Utrecht?

 

Goedemorgen, 

graag zou ik de straatkast in mijn straat (Ut-No-G) willen laten beschilderen door een kunstenaar. Dit in navolging op onderstaand Utrechts project. Ik zou graag toestemming van KPN willen vragen hiervoor. Vanzelfsprekend krijgen jullie het ontwerp vooraf te zien.

 

https://thirty030.nl/vankastjenaarcanvasje-3/


Lekker opfrissen en opknappen zou ik zeggen, er zijn prachtige en originele voorbeelden genoeg! Als daarna de graffitispuiters er maar vanaf blijven!  


Hallo @MaaikeW 

Je kan dit melden bij KPN Infra, de beheerder van technische gebouwen en kabelverdelers van KPN. Dit kan via het gratis nummer 0800-0150. Uitgezonderd bij grove teksten en/of aanstootgevende afbeeldingen verwacht ik echter dat verwijderen geen prioriteit heeft.

edit: ik heb zojuist ook gereageerd in jouw andere topic over dezelfde kast.


Zelfs grijs vind ik hem lelijk. 😁

Ik weet dat er in Utrecht een hoop kunstartiesten zijn die boekenkasten op gevels schilderen, of nostalgische treinen uit de gevels laten komen rijden.

Dus pols eens bij KPN Netwerkbeheer (Geen KPN) hoe hun er tegenaan kijken. En zo ja, praat eens met een kunstartiest. 


Hallo @MaaikeW , ik heb ook al gereageerd in jouw andere topic, maar zie nu pas dit tweede topic.

Er zijn mogelijkheden om deze kast te verfraaien. Zie de reactie van KPN moderator @Shyrin_  in het volgende topic (klik hier):

Shyrin schreef:
Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om een KPN straatkast te laten beschilderen.
We willen dan graag weten om welk adres het gaat, foto's van de huidige situatie en zien graag een ontwerp.

Er staat in dat topic ook een leuk filmpje van een kunstenares die zich hiermee bezig houdt


Zelfs grijs vind ik hem lelijk. 😁

Ik weet dat er in Utrecht een hoop kunstartiesten zijn die boekenkasten op gevels schilderen, of nostalgische treinen uit de gevels laten komen rijden.

Dus pols eens bij KPN Netwerkbeheer (Geen KPN) hoe hun er tegenaan kijken. En zo ja, praat eens met een kunstartiest. 

Dank en klopt, datzelfde idee hebben wij ook. In een ander topic heb ik die vraag gesteld. Maar of KPN netwerkbeheer wel of niet instemt met het beschilderen, de graffiti mag eraf :-)


Hi @MaaikeW, ik heb je topics toch even samengevoegd, omdat ze beide over dezelfde straatkast gaan 😉

Superleuk initiatief zeg, van kastje naar canvasje 😃😍👌🏼

 ​​Je kan dit melden bij KPN Infra, de beheerder van technische gebouwen en kabelverdelers van KPN. Dit kan via het gratis nummer 0800-0150.

Ik sluit mij hier bij aan, dit zijn de mensen die over alle KPN kastjes gaan, als deze specifieke er ook 1 van KPN is, zullen zij je dus verder kunnen helpen hiermee!

 

Mocht het lukken om hem te laten beschilderen, zou je dan hier ook een foto van het resultaat willen delen? Ik ben erg benieuwd wat voor moois ze er van kunnen maken 😊


Dank RBxx!

@KPN ik begrijp dat jullie graag een ontwerp willen zien alvorens je toestemming geeft, maar het heeft voor ons niet veel zin om een kunstenaar te benaderen en ontwerp te maken als we vervolgens geen akkoord krijgen. 
Kunnen jullie op voorhand iets zeggen over de haalbaarheid? Hieronder een actuele foto, locatie kunnen jullie vinden obv de kastnaam? (Ut-No-G)

Mvrgr Maaike


Hi @MaaikeW,

Je mag hiervoor echt even contact opnemen met KPN Infra, de beheerder van technische gebouwen en kabelverdelers van KPN. Dit kan via het gratis nummer 0800-0150.

Daar kunnen ze je precies vertellen hoe dit proces in z'n werk gaat! De ‘gewone’ klantenservice, waar je nu contact mee hebt, staat hier helemaal buiten dus ik kan je hier zelf helemaal niet verder mee helpen, hoe graag ik ook zou willen 🙂


Dank Maja,

Jouw bericht kruiste mijn tweede bericht, ik ga morgen even bellen.

 

mvrgr Maaike


Ah ok, dan mag je mijn 2e bericht negeren 😉

Ik hoop dat je het balletje aan het rollen kunt brengen voor deze kast 😃