Skip to main content

Geachte mevrouw/meneer,

Bij deze dien ik, namens mijn moeder, een verzoek in tot het vervangen van het modem. De Thomson Speedtouch 546 v6 loopt 1 á 2 keer per dag vast. Geen internet. Lampjes groen. Na het uit en weer aanzetten van het modem is er weer internet. Het modem is zo oud dat de testsoftware van kpn hem niet vindt.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

 

Met vriendelijke groet,

 

dhr. H. de Vries (Namens mevr. K. van Gans)

 

Hoi @K. van Gans . Welkom op het forum.

Dat is inderdaad een behoorlijk oud modem. We kunnen proberen deze om te ruilen. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Is het handig dat jij je contact telefoonnummer er bij zet? 


Heb het profiel aangevuld. Mijn moeder heeft geen mobiel nummer. Ze heeft haar KPN prepaid per ongeluk laten verlopen. Nooit een waarschuwing SMS gezien. Je kunt niet een nummer van een vaste lijn invullen in het profiel. Heb mijn mobiel nummer ingevuld.

Met vriendelijke groet,

H. de Vries


@K. van Gans /H.deVries: dus het mobiele nummer dat eindigt op: 684    is van jou? Ik moet het even zeker weten, want daar gaat de SMS met logistieke info straks naartoe.


Ja.


@K. van Gans Omdat de router in mijn systeem niet herkend wordt, heb ik mijn collega's van logistiek gevraagd om een nieuwe op te sturen.

Als jij vrijdag nog geen SMS’je met logistieke informatie hebt gehad, laat het mij even weten. 


Nieuw modem werkt. Duurde even voordat het modem verbinding maakte met ADSL. Kon wel via LAN het admin wachtwoord en de Wifi instellen. Handleiding is wat kort door de bocht. Verwijst naar vervanging van nieuwere modems en een app die niet werkt naar een wat oudere mobiele telefoon. Geen vermelding of de ADSL-splitter nog noodzakelijk is. Zit er nu nog wel tussen vanwege de vaste telefoon.

Bedankt.

Met vriendelijke groet,

  1. de Vries

Heeft jouw moeder naast haar internet nog een analoge lijn? Of gaat het telefoontoestel met een kabeltje in het modem?

In dat laatste geval is die splitter niet meer noodzakelijk (en zelfs een potentiele storingsbron)