Skip to main content

Situatie is dat ik na  het ontvangen en installeren van een nieuwe Experia Box v10A op 16 april 2021 ik geen toegang meer heb tot het beveiligde deel van een website waarvan ik medebeheerder ben.

We hebben onlangs de beveiliging er even afgehaald en toen werkte de toegang prima.

Het idee is dat bepaalde instellingen van de nieuwe router hiervan de oorzaak zouden kunnen zijn. 

De website werkt onder Wordpress en is ondergebracht bij Mijndomein.nl

De website is afgeschermd met een HTACCESS-bestand

Hallo en welkom, @Arie Verheul! Leuk dat je ons hebt gevonden! Je kunt dus sinds het nieuwe modem geen toegang meer krijgen tot het beveiligde deel van jouw website. Als de beveiliging eraf is, werkt het wel goed. Ik durf je niet te zeggen waardoor dit komt. Ik zou persoonlijk eerst navraag doen bij Wordpress, misschien dat zij een verklaring hebben. Ik ben zelf namelijk niet zo bekend met Wordpress en weet dan ook niet wat er nodig is om gebruik te kunnen maken van de beveiligde omgeving. Dit valt dan ook buiten onze ondersteuning. De helpdesk van Wordpress kan je hier ongetwijfeld meer over vertellen.


@Arie Verheul Misschien dat dit antwoord u helpt?

https://zakelijkforum.kpn.com/domeinnaam-online-webhosting-online-14/kpn-domein-wil-niet-koppelen-met-wordpress-9112


@Arie Verheul,

Wat voor modem had je hiervoor? Waar ik aan denk is, dat jullie gebruik maken van ‘allow from’ met het IP Adres in de htaccess zodat alleen de IP Adressen met de ‘allow from’ toegang hebben. Dat werkt voor jou niet meer. Heb je wellicht nu IPv6 en hiervoor niet? Dan kan je het IPv4 toegang geven, maar moet IPv6 ook :)

 

check watzijnmijnips.nl eens?


Dank voor jullie reacties. We zijn er nog niet uit, maar gaan jullie aanbevelingen zeker uitproberen. KPN en MijnDomein zijn ook bevraagd. Ik laat de uitslag weten.


Het probleem is opgelost.

KPN-tech kon vaststelen dat de nieuwe router prima functioneerde, maar had geen verklaring voor het feit dat het beveiligde deel van onze website niet benaderbaar was.

Webhost MijnDomein kon ons wel verder helpen. De nieuwe router maakt (zoals King006 al aangaf) van twee IP’s, de ‘oude’ IPv4 en een IPv6. De beide IP-adressen daarvoor waren te vinden via whatismyipadress.com en na invoer (voor de IPv6 alleen de eerste 4 velden gebruiken) bleek alles weer goed bereikbaar. We kunnen weer verder.

Nogmaals dank voor jullie reacties.

mogelijk kan Denise deze oplossing ook even kortsluiten met de tech.desk?


Bedankt dat je ons laat weten wat de oplossing bleek te zijn! Fijn dat alles weer werkt. :smiley: