Skip to main content

Wij hebben het probleem dat we WEL Wifi verbinding hebben via 2 Super wifi punten van KPN geïnstalleerd door een monteur van KPN maar ZONDER internet.

Mijn mobiel heeft onbeperkt data (KPN) maar thuis zit ik op de WIFI maar toch krijg ik steeds meldingen dat mijn (fair use ) data van die dag op is.

Mijn mobiel geeft aan dat ik volledig WIFI heb met maar liefst 432Mbps WPA/WPA2-personal MAAR dan staat er onder mijn volledig blauwe wifi icoon VERBONDEN ZONDER INTERNET.

De Wifi snelheid via mijn laptop is 122Mbps.

Ik heb net 3x de wifi manager volledig gevolgd en gebruikt op mobiel en laptop.

Het rare aan ons probleem is wel mijn laptop heeft alleen maar wifi en die doet het gewoon zonder problemen maar onze 3 telefoons (samsung) en eventuele andere telefoons hebben wel wifi maar GEEN internet ( soms wel ) ook onze google nest speakers (2) Hebben ook wisselend verbinding als je dan zeg OKE GOOGLE krijg je als antwoord even geduld ik ben verbinding met wifi aan het maken.

Veel verlichting wordt aangestuurd via de NEST en via telefoon via de wifi omdat de NEST geen wifi heeft kan je niets aansturen maar via mijn mobiel kan ik wel alles besturen. 

Ik heb ook een Wifi printer Als ik een mail naar mijn printer stuur kan hij hem gewoon uitprinten en via telefoon kan hij ook uitprinten ( dus lijkt de wifi wel te werken )

 

Ik heb inmiddels mijn Modem gereset en ook de 2 Super Wifi punten .

Maar de Controle is maar erg oppervlakkig want de WIFI werkt wel maar geeft dus geen Internet door aan sommige apparaten.

Chroomcast werkt ook zonder problemen.

admin: titel aangepast ivm verduidelijking 

 

Hoi @Marco van der Waal, welkom hier. 

Wat vreemd dat alle telefoons niet goed werken. Je hebt al het een en ander geprobeerd maar zonder succes. Heb je op de telefoons ook al het netwerk eens vergeten? Deze opnieuw opgestart en opnieuw verbonden met de wifi? Krijg je dan wel internet?

En staat de slimme netwerkwissel aan? Die zorgt er normaal gesproken voor dat mobiele data het overneemt zodra de wifi te slecht wordt. Wanneer dit uitstaat gebeurt dit niet.