Skip to main content

Met dit nummer kom je niet verder dan dat ze je modem resetten. 

Dat heb ik al gedaan, maar helpt niet

Daarna wordt een link gestuurd om alles te resetten, kabels te vervangen en wordt opgehangen.

Nog steeds problemen.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Hoi @Ricknroll, welkom op ons forum! Nadat de computer je de link toegestuurd heeft moet hij je doorverbinden met een medewerker.
Heb je inmiddels het issue nog op weten lossen of een collega gesproken? Anders denken we hier natuurlijk graag even mee hoewel een reactie hier wat langer kan duren.


Hierbij even een update.

Korte versie: Probleem opgelost, lag bij KPN

Lange versie:

Naar aanleiding van post contact gehad met KPN. Die hebben een monteur gestuurd. Monteur heeft Koper doorgemeten: dat was in orde.  Volgens monteur moest het dus aan mijn interne netwerk liggen (Patch kastje voor bekabeld netwerk, TP-Link Deco mesh met 2 pods, 1TP-Link switch). Monteur begreep ook  niet dat een patch kastje iets anders is dan een switch en niet onderling gekoppeld is. Volgens mij begreep hij ook niet dat ik DSL + 4G heb ivm buitengeied.

 Om te bewijzen dat het niet aan mijn interne apparatuur lag, eigen netwerk ontmanteld en alles op alleen KPN apparatuur:

DSL modem via koper, versterkt via 4G modem vanwege buitengebied.

Problemen bleven bestaan dus nogmaals gebeld. Binnen 15seconden zegt de service medewerker: Ik zie het al: IP staat alleen geografisch en niet hybrid. Hybryd IP is nodig voor combinatie DSL/4G.

Bij KPN omgezet van geografisch naar hybrid: Alle problemen weg. 

 


Nieuwe update

Het jaar slecht begonnen. Letterlijk 5 minuten in het nieuwe jaar opnieuw dezelfde problemen.

Problemen blijven zich voordoen. Opnieuw eigen netwerk losgekoppeld en alleen op KPN apparatuur. Probleem blijft.

Opnieuw gebeld. Nu is het advies om DHCP uit te zetten en alles op static te zetten omdat er mogelijk een IP conflict zou zijn. Aangezien er niks in mijn netwerk op static IP staat is dit volgens mij een onzin antwoord. Desondanks nogmaals naar alle IP’s gekeken en alle apparaten hebben een ander IP.

Aangezien niet alle apparaten op static gezet kunnen worden (bv geen idee hoe ik mijn HUE bridge op static zet)  heb ik voor alles een IP Binding aangemaakt obv MAC adres. Aangezien dit gelimiteerd is tot 10 apparaten de rest niet aangesloten.

Probleem blijft


als je een IP adres conflict vermoed, dan moet je juist alles op DHCP zetten. Geen goed advies.

Ik neem aan dat die aanpassing van de eerste keer nog steeds goed staat? da’s natuurlijk het eerste om te controleren


als je een IP adres conflict vermoed, dan moet je juist alles op DHCP zetten. Geen goed advies.

Ik neem aan dat die aanpassing van de eerste keer nog steeds goed staat? da’s natuurlijk het eerste om te controleren

Kan ik helaas zelf niet controleren. Mijn ip adres is wel hetzelfde gebleven. Uiteraard wel gevraagd aan de helpdesk medewerker, maar geen antwoord gekregen. Eerlijk gezegd betwijfel ik of die weten waar ik het over heb. Alle adviezen zijn van het niveau "have you tried switching it off and on again?"


het zou zomaar kunnen zijn dat de aanpassing die eerder werkte handmatig aangebracht is en weer is overschreven met de originele verkeerde parameter na een herstart oid. 


het zou zomaar kunnen zijn dat de aanpassing die eerder werkte handmatig aangebracht is en weer is overschreven met de originele verkeerde parameter na een herstart oid. 

Exact mijn vermoeden. Of een lease van een IP die afloopt.


de lease van je wan adres zal niet zo gauw verlopen, ik heb al 3 jaar dezelfde 😉