Skip to main content

hallo. Sinds vandaag van 500/500 download en  upload naar 1000 down/upload gegaan. Bekabeld zit ik op 932 en 941 . Netjes dus. Maar wifi houd op rond 520 download en upload soms 612 of 833. Ik heb een mesh set van Deco M9 plus eraan hangen maar de wifi is niet wat ik verwacht had. 

Heeft iemand tips en tools zodat dit beter gaat worden. 

De snelheid via WiFi die u noemt is al heel best. 1 gbit via WiFi ga je waarschijnlijk nooit halen met dat setje. Misschien via WiFi 6. Maar dat ondersteun de Deco M9 niet.


Met WiFi ga je nooit die snelheid halen. De 2.4ghz band kan maar rond de 70 aan en de 5ghz gaat dat ook niet halen.  Dit soort snelheden zijn alleen geschikt als je bekabeld werkt.


thx voor de snelle reactie. Vond dat ik via de deco al behoorlijke snelheid haalde. Bekabeld werkt het prima dus daar blijf mee. 

Wifi is ook lekker snel dus. Ik vroeg me alleen af of ik een nog  hogere snelheid kon halen . zojuist zat ik op 551 en 620 dus behoorlijk snel. 

 


Hallo @pmrosco toen de KPN-monteur bij mij thuis 1Gbit activeerde en testte, haalde hij met zijn mobiel via Wifi6 720/720Mbit/s met AX aan op de KPN Box 12.

Ik haal dat ook niet, want ik heb geen AX-devices.


Hoi @pmrosco en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Nog steeds hele mooie snelheden die je hebt gemeten! Verder zie ik dat de community je ook al van de nodige informatie heeft voorzien en hopelijk heeft dat nog iets meer duidelijkheid geschetst. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!