Skip to main content

Als ik b.v. Videoland wil kijken valt deze weg, dan opnieuw verbinden maar dan weer het zelfde( wifi not connected?) bvd

Hallo @jacksil bekabeld werken geeft het stabielste beeld.

 


Hoi @jacksil, op wat voor apparaat kijk je dat? Onze tv-ontvanger is niet verbonden met Wifi, dus ik vermoed dat het op een ander apparaat is? Merk je deze melding alleen op dit apparaat, of merk je meer verbrekingen als je op internet bezig bent?

Voor de Wifi verbinding kan je de Wifi Manager ook al even doen, die helpt en denkt mee om de Wifi verbinding te verbeteren.


Dank u


@jacksil,

Gebruik jij de wifi van de Experia/KPN Box of heb je nog extra wifi accesspoints?

Als je die hebt, van welk merk en type zijn die?

Op wat voor een apparaat (merk en type) ervaar je dit probleem?


Hallo, alleen een experiabox v10 

mijn Philips tv geeft aan ‘wifi not connected’ bvd


mijn Philips tv geeft aan ‘wifi not connected’ bvd

Als ik het goed begrijp geeft de televisie deze melding soms.

Op andere momenten is hij wel gewoon via wifi verbonden, klopt dat?


Ja dat klopt, meestal als hij even aanstaat begint het?


Installeer eens de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van jouw wifi aan de achterzijde van jouw TV. Hoeveel dBm meet je?


Het is 72 dbm ???


Het is 72 dbm ???

Hallo @jacksil , dat is te weinig, het beste is -0-60 dBm.

Nog beter is de televisie dan bekabeld aan te sluiten.

 

 


Eens. Dit wifi signaal heeft te weinig sterkte. Je zit '’te ver'’ van het wifi accesspoint. (alleen je Experiabox??).

Het getal moet tussen 0 (nul) en min 65 ( -65) dbm zitten volgens deze site. Het verschil van 7 lijkt weinig maar het gaat exponentieel. 0 dbm is het hoogste.


Thx👍🏼


Het Wifi signaal wat bij de tv aankomt is niet sterk genoeg om de verbinding vast te houden dus. Met de kabel die al genoemd is zal je de beste verbinding hebben, je kunt bijvoorbeeld een switch plaatsen op de binnenkomende kabel bij de tv-ontvanger en vanaf daar kabels naar zowel de tv-ontvanger en als het tv toestel. Een andere optie is een Wifi versterker plaatsen, daarmee wordt het hele Wifi netwerk, ook voor andere apparaten versterkt. Je kunt de Wifi Manager uit mijn eerdere bericht doorlopen en kijken wat die voorstelt.


Het is 72 dbm ???

Dat is echt te laag voor een stabiele verbinding.