Skip to main content

Virtueel bezoekje achter de voordeur 2.0: Hoe hangt jouw modem erbij?

• March 25, 2026
  • 37 reacties
  • 727 keer bekeken
Toon eerste bericht

37 reacties

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 27, 2026

OMG…….Zou je hier je modem/router nog kwijt kunnen ? 🤣🤣

Forum|alt.badge.img+7
  • March 27, 2026

Heb hier jaren lang gebruik mogen maken van de diensten van de V10A. Daarom heeft hij nu een speciale plaats gekregen:

Natuurlijk af en toe nog verwend met firmware updates voor het moment dat de nood aan de man komt!

Gebruik mijn eigen apparatuur, niet in de meterkast , gewoon gezellig naast mij op een tafel om een oogje in het zeil te houden 😉

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Radioman ik dacht heel even dat je je V10a ingemetseld had tot ik wat beter keek. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Zo hangt bij ons in Arnhem Noord de modem 14 erbij. Ik zou het liefst alles netjes opgebost in een meterkast hebben hangen. Maar goed dat kan bij ons niet want een te kleine meterkast in een jaren 30 huis. 

Je zou er zelf een kleine box omheen kunnen bouwen, ​@HansBakker. Zoiets. Heb je ook direct een bijzettafeltje :D En als je de bovenkant een scharniertje geeft kun je alsnog makkelijk bij de apparatuur.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Hier hangt de Experiabox in de meterkast en is aangesloten op koper (pairbonding). Dat geeft voor mij voldoende snelheid.

Zoals je ziet heb ik in de meterkast ook een glasvezelaansluiting. Maar dat is een lokaal glasvezelnetwerk waar kpn helaas niet op wordt aangeboden.

Er gaat een utp-kabel en een telefoonkabel naar de slaapkamer. 

Verder hangt aan de Experiabox een nas en de Somfy Connexoon.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

Hier hangt de Experiabox in de meterkast en is aangesloten op koper (pairbonding). Dat geeft voor mij voldoende snelheid.

Zoals je ziet heb ik in de meterkast ook een glasvezelaansluiting. Maar dat is een lokaal glasvezelnetwerk waar kpn helaas niet op wordt aangeboden.

Er gaat een utp-kabel en een telefoonkabel naar de slaapkamer. 

Verder hangt aan de Experiabox een nas en de Somfy Connexoon.

Wat een leuke ouderwetse stoppenkast nog ​@Katana321 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Wat een leuke ouderwetse stoppenkast nog ​@Katana321 

Ja, he.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Mijn Fritz!Box 5690 Pro staat keurig op een glazenplaat, bovenop de zwarte box voor stadswarmte.
De ONT van KPN is veilig opgeborgen in een doos op zolder, en is vervangen door een Cover Patch die via een glasvezelkabel (gele draad) direct aangesloten is op mijn Fritz!Box 5690 Pro.

Het licht van de glasvezel komt dus direct uit in mijn Fritz!Box 5690 Pro.
De Fritz!Box heeft een ingebouwde ONT, die het omzet naar bruikbare data.

Alles werkt zeer stabiel en zonder problemen, ik heb ook nooit storingen ervaren.
In mijn woongedeelte staat de Fritz!Repeater 6000, die samen met de Fritz!Box een goede Mesh WiFi in stand houden met hoge snelheden.

Ook de KPN Box 12 zit nog in de originele KPN verpakking, en ligt eveneens op zolder.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

OMG…….Zou je hier je modem/router nog kwijt kunnen ? 🤣🤣

Hoi ​@Jocola 

Dit is trouwens heel gevaarlijk, en kan ook snel brand veroorzaken.
De meterkast mag namelijk niet gebruikt worden als voorraadkast, daar waarschuwen ook de netwerkbeheerders en brandweer voor.

Op deze manier kan de meterkast niet zijn warmte kwijt, en is de kans op brand hierdoor ook groter.
Daarnaast kan de netwerkbeheerder ook niet gemakkelijk bij de meters als er wat aan de hand is.

Dit is nu een goed voorbeeld, zoals het dus niet behoord te zijn.
Maar wees gerust dit gebeurd bij meer huishoudens, tot het een keer fout gaat.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 29, 2026

Mijn eigen professioneel afgemonteerde FRITZ!Box 

​@Remco van KPN, strak hoor, had bij jou ook niet anders verwacht 😂.

Hier staat de Fritzbox heel eenzaam gezellig in het tv meubel, nadeel als je glasvezel in de woonkamer je huis binnenkomt.  Hij staat hier volledig vrij, dus maximaal wifi signaal. In de la eronder zitten ook nog diverse netwerkschijven en een simkaart dongel die automatisch ingeschakeld wordt als het glasvezelnetwerk wegvalt (dat gebeurd hier nog wel eens maandelijks in de nacht). Met een slim huis heb je dan wel altijd verbinding nodig.

De box 12 ligt uiteraard waar die hoort, werkeloos in de la, lekker stof te verzamelen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 29, 2026

Als monteur zeg ik altijd; ik doe het bij klanten zoals ik wil dat het thuis zou zijn. Dan verwacht je natuurlijk dat mijn spul er piek fijn uit ziet. En zeg nou zelf, het is een schitterend plaatje 🥹

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20