Skip to main content

Virtueel bezoekje achter de voordeur 2.0: Hoe hangt jouw modem erbij?

• March 25, 2026
  • 69 reacties
  • 1270 keer bekeken
Toon eerste bericht

69 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • March 31, 2026

Hier hangt de V10 aan de muur in een hoek van de woonkamer naast de desktop computer die op de vloer staat onder het bureau. Dus alles uit het zicht. Koperaansluiting komt binnen met IS/RA punt in een voorraadkast en vandaar een kabel naar het modem. Alleen internet en vaste telefoon, TV van KPN is hier in Rotterdam niet mogelijk vanwege amper 4 Mbps down.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Moderator
  • March 31, 2026

Netjes afgewerkt ​@satfun51! Bedankt voor het delen :-) .  

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Mijn FRITZ!Box 4690 hangt hier nu drie maanden

Het is gelijk ook de master van een mesh-netwerk met twee oudere Fritz!Boxen. Een op zolder en een in de garage.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Moderator
  • March 31, 2026

De FRITZ!Boxen zijn hier goed vertegenwoordig zeg. 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

De FRITZ!Boxen zijn hier goed vertegenwoordig zeg. 

Ik kreeg er ooit een van XS4All ter vervanging van mijn MXStream modem. Sindsdien heb ik niets anders meer in huis gebruikt. Ik snap ook niet dat KPN zoveel in R&D voor een eigen modem/router steekt.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Ik snap ook niet dat KPN zoveel in R&D voor een eigen modem/router steekt.

Die worden natuurlijk ingekocht voor een appel en een ei, terwijl Fritz!Boxen worden ingekocht voor een appel, een ei en een gehaktbal.😎

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Het is gelijk ook de master van een mesh-netwerk met twee oudere Fritz!Boxen. Een op zolder en een in de garage.

@XS4-Arjan Zie ik het goed dat het verpakkingsplastic er nog op zit? Heeft dat een bepaalde reden?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

@XS4-Arjan Zie ik het goed dat het verpakkingsplastic er nog op zit? Heeft dat een bepaalde reden?

Ja, 2 redenen:

1: Luiheid 😉

2: Als ik hem ooit nog doorverkoop, ziet ie er nog net zo mooi uit. Dat ding hangt de hele dag in een donkere ruimte achter een gesloten deur, dus niemand die het ziet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Moderator
  • March 31, 2026

Hahaha, fair ​@XS4-Arjan!  

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Ja, 2 redenen:

1: Luiheid 😉

2: Als ik hem ooit nog doorverkoop, ziet ie er nog net zo mooi uit. Dat ding hangt de hele dag in een donkere ruimte achter een gesloten deur, dus niemand die het ziet.

Duidelijk. Zelf haal ik altijd bewust van nieuwe elektrische apparaten alle verpakkingsplastic eraf, zodat het apparaat zijn warmte goed kwijt kan.

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

Onze V10 in de woonkamer, daar waar de glasvezel binnenkomt. En dus ook het 'glasvezelkastje' hangt. En enigzins verdekt opgesteld achter het gordijn 😀 Ben persoonlijk wel blij dat mijn glasvezel niet in de meterkast binnenkomt, want een slechtere plek dan dat kan je niet verzinnen. 

Heb er een TP Link switch achter liggen, want poorten te kort anders, zit een hoop bekabelde apparatuur aan, zoals o.a. de TV boven op de slaapkamer. En een Superwifi 2 in de garage,  voor prima wifi in de achtertuin. overal goede wifi dekking. 

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • April 1, 2026

Onze V10 in de woonkamer, daar waar de glasvezel binnenkomt. En dus ook het 'glasvezelkastje' hangt. En enigzins verdekt opgesteld achter het gordijn 😀 Ben persoonlijk wel blij dat mijn glasvezel niet in de meterkast binnenkomt, want een slechtere plek dan dat kan je niet verzinnen. 

Heb er een TP Link switch achter liggen, want poorten te kort anders, zit een hoop bekabelde apparatuur aan, zoals o.a. de TV boven op de slaapkamer. En een Superwifi 2 in de garage,  voor prima wifi in de achtertuin. overal goede wifi dekking. 

Lijkt wel enigszins zoals het bij ons hangt. Wel heel grappig die verschillen in denken en ordenings voorkeuren 😂. Jij schrijft dat je er niet aan moet denken dat al die randapparatuur in je meterkast zou hangen, terwijl ik dat echt een geweldige plek zou vinden. 

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • April 1, 2026

Hier hangt de V10 aan de muur in een hoek van de woonkamer naast de desktop computer die op de vloer staat onder het bureau. Dus alles uit het zicht. Koperaansluiting komt binnen met IS/RA punt in een voorraadkast en vandaar een kabel naar het modem. Alleen internet en vaste telefoon, TV van KPN is hier in Rotterdam niet mogelijk vanwege amper 4 Mbps down.

Mooi gedaan en geordend ook !, ik zie dat jij je kabels ook zo strak mogelijk opgebost hebt. Goed gedaan zeg.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Alles bij elkaar en uit het zicht achter een deurtje van het tv meubel.... uiteraard met kinderbeveiliging op het deurtje.…

Erwin van KPN
Moderator

@j3roentje .  top! en zodra ik hier een beetje ga verbouwen wil ik ook zoiets.  

Edokter
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 1, 2026

Ik heb het geluk met mooie meterkast in gerenoveerd schoolpand, al moest er wel een plankje in om het modem op te kunnen hangen; al die pijpen hangen stevig in de weg. Blijkbaar monteren ze nog steeds varkenssnuitjes in de muur, met cat5e naar de meterkast. Ik had telefoonaansluiting in twee kamers. Deze heb ik vervangen voor ethernet aansluiting en in de meterkast netjes afgemonteerd.

Box 12 i.c.m. NP300A IP met 4 handsets. Er hangt nu ook een Dirigera.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat ziet er keurig uit zeg ​@Edokter 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Nette meterkast ​@Edokter 👍Ik kom zelf altijd kabel tekort, of ik heb veel te veel over!

Edokter
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • April 1, 2026

Dat ziet er keurig uit zeg ​@Edokter 

Dank je wel :)

Ik ben zelf drie jaar lang installatie monteur bij Ziggo geweest, dus ik heb er wel ervaring mee.