Skip to main content

Afgelopen najaar is door zowel KPN als Delta bij ons thuis glasvezel aangelegd. De kastjes zitten op enige afstand van elkaar. Vandaag zag ik dat er behoorlijk wat schimmelvorming/vochtproblemen zitten ter hoogte van het gat waar de kabel van KPN binnenkomt. We wonen hier nu 17 jaar en de plek is nog maar sinds kort en preciés op die plek. Het kan dus niet anders dat dit komt door de werkzaamheden van KPN. Ik kan het van binnenuit wel aanpakken, maar als het gat niet goed geboord is, blijft het dweilen met de kraan open.

 

hoe kan ik dit het b3ste aanpakken? Wie van KPN moet ik daarvoor benaderen?

 

het kleine kastje rechts is overigens het oude kabelsignaal dat er al ca. 40 jaar zit.

 

 

 

 

Hoe ziet het er buiten uit? Of zit de kabel buiten onder de grond?


Buiten is er niks bijzonders zichtbaar.kabel zit onder de grond


Ik zou de kabel aan de buitenzijde vrijmaken, schoonmaken en in het gat rond de kabel flink flink wat tixophalt of sikaflex zetten om verdere vochtindringing tegen te gaan.


Ja, inderdaad, zoiets.
En een flapje er overheen, een (reststukje) EPDM, dakbedekking.
Onder de grond een afdakje maken (zeg maar).
Evt. in de voeg maken, zoals bij een loodslab.

Het gat is van binnen uit geboord, (dus) wel schuin naar beneden, kan niet anders/

 


Ok bedankt zover. Maar ik heb inmiddels ook de site gevonden van kpn netwerk waar je het kan melden. Mochten ze het niet repareren, dan kan ik aan de slag met jullie tips.


Hoi @Surreallistic .  Ik heb geen idee waar het van komt maar kan me goed voorstellen dat je hier zo snel mogelijk vanaf wil. 

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Wie weet kunnen ze iets voor jou betekenen . En anders zelf proberen af te dichten.

Als ervaringsdeskundige heb ik goede resultaten geboekt met impregnerende verf en spouwmuur isolatie.Â