Skip to main content

Beste, ik ben recent verhuisd baar een nieuwe woning, nu heb ik een internetabonnement afgesloten en viel mij op dat de netvoeding van het glasvezelkastje ontbreekt, ik heb dit nagevraagd bij de oude bewoner maar die zegt niets te hebben. Zou deze nagestuurd kunnen worden? 

Met vriendelijke groet,

Brian Kleton

Hallo @Briank36 even bellen met 0800 0402, daar moet een monteur voor komen, vraag niet waarom, maar zo werkt het bij glasvezel.

 


Goedenavond @JanD , voor alleen een netvoedingskabeltje? Ik heb niet voor niets voor zelf aansluiten gekozen 😂. Ik ga contact opnemen dankjewel! 


Hallo @Briank36 ,

Welk glasvezelkastje heb je?

Voor deze heb ik nog wel een voeding liggen.


Maakt weinig uit, bij glasvezel moet toch de monteur komen, hij moet de centrale patchen en thuis aansluiten, zonder monteur gaat er niks werken.


Goedenavond @JanD , voor alleen een netvoedingskabeltje? Ik heb niet voor niets voor zelf aansluiten gekozen 😂. Ik ga contact opnemen dankjewel! 

Jep, dat komt omdat er verschillende modellen in omloop zijn omdat er ook weer verschillende FTU's zijn geplaatst door de jaren heen. Ook de technologieën waarvoor het apparaat geschikt is heeft wat doorgemaakt de laatste jaren. Alle modellen hebben weer hun eigen voeding en wij kunnen op afstand niet zien welk model er aanwezig is helaas, dit omdat het kastje (behalve bij PON) niets meer is dan een mediaconverter om een lichtsignaal om te zetten in een signaal wat over een netwerkkabel gaat.

 

Maakt weinig uit, bij glasvezel moet toch de monteur komen, hij moet de centrale patchen en thuis aansluiten, zonder monteur gaat er niks werken.

Niet altijd. Vraag me niet waarom de ene keer wel en de andere keer een monteur niet verplicht is maar in veel gevallen doet KPN Netwerk in opdracht van KPN Wholesale de patch in de centrale en kan de klant zelf aansluiten. Moet er natuurlijk wel enigszins recent een actieve aansluiting geweest zijn in verband met het NT die mogelijk verouderd is. Hoe de vork precies in de steel zit is mij niet bekend.


@Briank36 : Kun je uit de voeten met deze informatie?