Skip to main content

Hallo KPN     ik heb het zelfe op mijn nieuw woonadres

Bij het aansluiten van mijn KPN glasvezel abonnement met Experia Box v10 kwam ik erachter dat ik geen netvoeding heb voor mijn glasvezelbox in de woonkamer. Moet ik deze zelf bestellen of krijg ik deze kabel van KPN? En als ik hem zelf moet bestellen, welke kabel moet ik dan precies hebben? Zie de bijgevoegde afbeeldingen voor mijn glasvezelbox.

Hallo @Braboleo , je kunt aan de vorige bewoner(s) vragen of zij de voeding ‘per abuis’ hebben meegenomen en weer terugvragen anders even met KPN bellen of chatten voor een snel antwoord.


Hallo Braboleo, welkom op het forum! Jan's tip is een goede, heb je de mogelijkheid om dit bij de vorige bewoners te checken? Dit omdat we helaas niet los een voedingsadapter voor het glasvezelkastje kunnen opsturen. Daarvoor moet ik dan een monteur sturen die je dan een nieuwe geeft. 

Als de oude bewoners de voeding niet (meer) hebben, vul dan je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt. Graag inclusief een telefoonnummer waarop je te bereiken bent. Dan gaan we aan de slag om op korte termijn een monteur bij je te krijgen.


Hey @Braboleo, geen bericht meer van je gehad. Is het gelukt om via de oude bewoners de voedingsadapter te bemachtigen? Hoor graag van je :)


Ha mensen oude bericht,

Ik realiseerde me net dat alles mbt internet afhangt van een enkele voeding voor dit kastje, zijn er gevallen bekend dat de voeding of dit kastje defect is geraakt oid?

Een reserve voeding lijkt me geen overbodige luxe...


Ha mensen oude bericht,

Ik realiseerde me net dat alles mbt internet afhangt van een enkele voeding voor dit kastje, zijn er gevallen bekend dat de voeding of dit kastje defect is geraakt oid?

Nee. Daar lees ik eigenlijk zo goed als nooit over.

Een reserve voeding lijkt me geen overbodige luxe...

De kans dat dit gebeurt is nagenoeg 0. En als het gebeurt belt u gewoon KPN. En dan krijgt u een andere.


@Nick83 dank voor je reactie, echter las ik eerder in dit topic dat dat niet mogelijk is zonder monteur die de adapter meeneemt; een adapter is toch niks om een monteur mee te laten komen?


@Nick83 dank voor je reactie, echter las ik eerder in dit topic dat dat niet mogelijk is zonder monteur die de adapter meeneemt; een adapter is toch niks om een monteur mee te laten komen?

Wat euh.... wilt u nu eigenlijk? Wat is de bedoeling van al deze vragen?

Het is heel simpel: werkt het? Fijn! Niets aan veranderen. Werkt het niet? KPN bellen. Dan stuurt die een monteur. Die zorgt er voor dat het weer gaat werken.

Verder niet moeilijk doen.


Spare onderdelen die een cruciale rol spelen zoals deze adapter is goed om op de plank te hebben liggen, een week of langer wachten op een monteur die de adapter in het stopcontact komt doen lijkt me zonde van tijd geld moeite.


Normaal kun je de adapter bij KPN bestellen. Spare onderdelen aanhouden geniet de voorkeur. Ik gebruik zelf een universele voedingsadapter waar verschillende pluggen oppassen met verschillende plugdiameters. En de mogelijkheid om verschillende voltages in te stellen. Deze zijn niet zo duur.  Wel een opmerking dat Experia V10A een zodanige afwijkende plugdiameter heeft dat je hiervoor geen universele voeding voor kan gebruiken. Tenminste ik heb hem niet gevonden.


Er zijn verschrikkelijk veel dingen die misschien in theorie ooit wel eens stuk kunnen gaan. Maar je kunt toch niet van alles een reserve exemplaar op voorraad hebben?

De kans dat een graafmachine de kabel stuk maakt en u daardoor geen internet heeft is denk ik aanmerkelijk groter dan dat een adapter stuk gaat. Dus investeren in een backup oplossing via 4G lijkt me dan veel logischer dan zo'n adapter op voorraad nemen.


Dat klopt dat er verschrikkelijk veel dingen stuk kunnen gaan. Iedereen heeft verschillende behoeftes. Ik werk drie dagen in de week thuis en dan heb ik internet nodig omdat ik daar erg van afhankelijk ben. Kortgeleden was de adapter van mijn Fritzbox kapot en gelukkig had ik een alternatief door een spare in te zetten. Ook in coronatijd viel de glaslijn wel eens uit en dan was ik blij dat ik mijn Android telefoon via usb aan de Fritzbox kon koppelen en op 4g kon doorwerken zonder stress.


@jheroen, je kunt ook op marktplaats kijken voor de goedkoopste 2e hands modem,  daar zit ook/altijd een 12V voeding bij en tot nu toe pastte de stekkertjes bij mij altijd. Als die in de buurt te vinden is voor een paar euro, is dat goedkoper dan een nieuwe waar verzendkosten bij komen...