Skip to main content

Volgens informatie op website kpn zou al vanaf 4 februari 2022 glasvezel op mijn adres beschikbaar zijn.

als ik bij kpn een glasvezel abonnement wil aanvragen word ik na 15 minuten wachten doorverbonden met kpn netwerk, vervolgens hoor ik een bandje met de tekst dat ze gesloten zijn.

vervolgens weer contact gezocht met kpn en weer een wachttijd van meer dan 15 minuten.

kan dit door kpn en kpn netwerk niet onderling worden afgestemd?

Ondertussen wordt wel vermeld dat de koperverbinding op termijn vervalt.

 

Als kpn glas kan leveren dan kun je gewoon direct bij kpn bestellen, als het nog niet gereed is dan kun je vaak een pre order laten maken. KPN netwerk zou je ook kunnen bellen, maar daar kun je geen abonnement bestellen.  Wel kun je daar een haalbaarheidsonderzoek laten doen..


@Kanselaar De koperverbinding vervalt pas nadat de gehele wijk van glasvezel is voorzien. Afgelopen week is glas hier opgeleverd maar de koperlijn blijft nog een aantal maanden operationeel als backup.


Hoi @Kanselaar, welkom hier! Ik zie dat je jouw gegevens al hebt ingevuld. Dank daarvoor, daarmee heb ik gelijk kunnen kijken. Wat ik zie is dat glasvezel inderdaad beschikbaar is voor je. Het moet alleen nog afgemaakt worden in je huis. Mijn systeem geeft daarbij aan dat dit nog niet gebeurd is omdat KPN Netwerk geen contact met je kon krijgen om hier een afspraak voor te maken. Daarom is de omzetting naar Glasvezel toen ook weer geannuleerd. Maar, als je wilt kan ik dit er opnieuw inzetten voor je. Dit verandert verder niets aan je abonnement. En KPN Netwerk zal dan contact met je opnemen voor het afmaken van de aansluiting.

 

En, wat betreft het uitzetten van de koperverbinding, daar hoef je geen zorgen over te maken. Dat is iets dat niet eerder gedaan wordt dan drie jaar nadat in een gebied glasvezel is opgeleverd. En KPN Netwerk zal altijd z'n uiterste best doen om te zorgen dat iedereen ook voor die tijd een afgeronde glasaansluiting in huis heeft :)

 


Heel veel dank voor deze reactie.

Er staat helaas een volstrekt onverklaarbare verklaring van KPN Netwerk in.

KPN Netwerk zou geen contact kunnen krijgen om een afspraak te maken en hebben de gevraagde omzetting daarom geannuleerd. Dit is gewoon onzin. Er is op geen enkele wijze contact met mij gezocht door KPN Netwerk. Volgens een recente reactie van de klantenservice van KPN is het nu nog niet mogelijk om een afspraak met of door KPN Netwerk te maken en moet je gewoon afwachten. Dit kan nog lang duren. Mijn idee zou zijn om gewoon op de website van KPN te melden dat voorlopig geen glasvezel beschikbaar is op dit adres. Dat scheelt veel misverstanden.

Ik las ook iets over een pre-order voor glasvezel maar wellicht is dit alleen voor nieuwe KPN klanten.


Ik denk dat Erik toch een duidelijk antwoord en voorstel heeft gegeven,  hij kan het voor je regelen,  dus wat let je??


Prima

Hierbij dan het verzoek tot omzetting naar glasvezel


Top, dan heb ik bij dezen de omzetting erin gezet. Je krijgt een bevestiging van een wijziging per e-mail. Dit verandert, zoals ik al aangaf, niets aan de inhoud en prijs van je abonnement. Het systeem geeft een plandatum van 15 augustus voor levering van het signaal. Die zie je ook in de bevestiging terug. Daar zou ik echter nog even niet van uitgaan, gezien Netwerk dus nog bij jou moet komen.

Netwerk neemt contact met je op om een afspraak te maken hiervoor. Afhankelijk van wanneer er bij hen ruimte is zou dit ook na de 15e kunnen zijn.  Zodra de afspraak er is krijgen wij die datum ook door van Netwerk. Wij passen dan de datum waarop het signaal actief wordt aan naar dezelfde datum. Netwerk plaatst bij jou de FTU en ook gelijk de ONT. Dat is het deel van het glasvezelkastje waar de Experia Box op aangesloten wordt. En zij zorgen ervoor dat in de centrale de boel op orde is. Zodra Netwerk dan bij jou is geweest kun je jouw Experia Box ompluggen van de huidige aansluiting naar het nieuwe glasvezelkastje en voilà! Dan heb je glasvezel :)


Perfect


Mooi geregeld!