Skip to main content

Hallo,

Op 17-01-2022 ben ik aangemeld om over te stappen van Ziggo naar KPN, per 16-02-2022 word ik aan aangesloten bij KPN en het glasvezelnetwerk.

Hiervoor was een monteur noodzakelijk, dus die komt kosteloos langs om de boel aan te sluiten. Helemaal goed.

 

Alleen, wij hebben een FTU kastje in onze woonkamer hangen. Ivm een aankomende verbouwing, de gevel gaat eruit, moet het FTU kastje noodzakelijk verplaatst worden (ik heb begrepen van het ACM dat dit dan kosteloos kan?) ivm eventuele beschadigingen.

 

Ik heb KPN hierover gebeld, aangezien 17-02-2022 een monteur komt om de boel aan te sluiten, om dit ook direct te kunnen doen, 2 in 1 dacht ik. Hiervoor ben ik telefonisch doorverbonden naar KPN Netwerk om de vraag daar te stellen of de KPN monteur dit mocht doen.

KPN Netwerk stelt dat ik nog helemaal geen glasvezelaansluiting in mijn woning heb? Maar ik heb toch echt het FTU kastje hier hangen aan de muur. Dat was niet het geval volgens KPN Netwerk????

Ik moest KPN weer terug bellen en die moesten maar een ticket aanmaken bij KPN Netwerk zodat ze het konden uitzoeken.

KPN gebeld, en die zegt dat moet ik bij www.mijnaansluiting.nl zijn. Een ticket aanmaken konden ze niet?

Maar KPN Netwerk zegt dat ik nog helemaal geen aansluiting heb.

 

Ik ben nog geen 24 uur klant en wordt nu al van het kastje naar de muur gestuurd. Vind dit oprecht erg vervelend. Iemand een idee wat te doen?

Welkom bij ons op het forum @ChantalDaniJailey, als je volgende maand wordt aangesloten kan het zijn dat de aansluiting nog niet volledig is. Dat de FTU bij jou is geplaatst is geen garantie dat de andere kant van de kabel ook al ergens aan is aangesloten. Als dat nog niet is afgerond heb je nog geen (volledige) glasvezelaansluiting. Dat zou het bericht van KPN Netwerk kunnen verklaren. Ik heb geen gegevens van je, dus ik kan er ook alleen over speculeren. 

Wat gezegd is over het verplaatsen van het aansluitpunt klopt inderdaad, dat kan via www.mijnaansluiting.nl aangevraagd worden. Dat is een centrale plek waar alle aansluitingen (internet, gas, water, licht, etc) worden beheerd, het laten plaatsen of verplaatsen van aansluitingen loopt via die pagina.


Dankjewel Jasper voor de uitleg!